Curs BNR

1 EUR = 4.9473 RON

1 USD = 4.1999 RON

1 GBP = 5.7880 RON

1 XAU = 238.6026 RON

1 AED = 1.1434 RON

1 AUD = 3.0693 RON

1 BGN = 2.5295 RON

1 BRL = 0.7990 RON

1 CAD = 3.3177 RON

1 CHF = 4.5309 RON

1 CNY = 0.6506 RON

1 CZK = 0.1955 RON

1 DKK = 0.6653 RON

1 EGP = 0.2673 RON

1 HUF = 1.4085 RON

1 INR = 0.0571 RON

1 JPY = 3.8197 RON

1 KRW = 0.3566 RON

1 MDL = 0.2382 RON

1 MXN = 0.2105 RON

1 NOK = 0.4883 RON

1 NZD = 2.9695 RON

1 PLN = 1.0802 RON

1 RSD = 0.0421 RON

1 RUB = 0.0578 RON

1 SEK = 0.4872 RON

1 TRY = 0.4886 RON

1 UAH = 0.1575 RON

1 XDR = 5.9736 RON

1 ZAR = 0.2868 RON

Editia 7541 - 20 sep 07:48

Autostrada Bucureşti – Braşov. Varianta 15.0

Autor: George ALDEA

Publicat la 28 mai 2021

CNAIR a acceptat varianta cerută de primarii localităţilor de pe traseu: 4 tuneluri care vor străpunge munţii Baiului, 8,5 kilometri în total

Autostrada Bucureşti – Braşov. Varianta 15.0

După 15 ani de discuţii despre autostrada A3 Bucureşti - Braşov, autorităţile schimbă din nou traseul care va traversa Valea Prahovei, pe tronsonul Sinaia - Azuga. Vor fi patru tuneluri care vor străpunge munţii Baiului, aflaţi pe partea dreaptă a sensului de urcare, pe o lungime de 8,5 kilometri în total. Varianta tunelurilor, singura agreată de primarii staţiunilor de pe Valea Prahovei, a fost acceptată de reprezentanţii CNAIR şi de ministrul Transporturilor.

„Ar fi trebuit dărâmate case şi câteva blocuri”
Potrivit noului proiect, autostrada, în zona montană din judeţul Prahova, va avea în componenţă patru tuneluri, două în Sinaia, unul în Buşteni şi unul în Azuga. Până acum nu era în discuţie ca A3 să aibă în componenţă un tunel la limita judeţului Prahova, dar s-a ajuns la această variantă după ce autorităţile au realizat că vechiul proiect ar fi afectat un cartier din Azuga, unde mai multe case şi blocuri ar fi trebuit demolate.
„Chiar zilele acestea reprezentanţi CNAIR ne-au cerut punctul de vedere cu privire la construcţia autostrăzii. După discuţii a rămas că vor prinde în proiect varianta pe care am propus-o eu”, a declarat Vlad Oprea, într-un interviu pentru Ziare.com, primarul staţiunii Sinaia.

Noul traseu
Potrivit edilului, la Sinaia sunt necesare două tuneluri, fiecare cu o lungime de aproximativ 2 kilometri, care vor străpunge munţii Baiului.
„La Sinaia, A3 va intra în tunel din dreptul primului pod de la DN1, merge în munţii Baiului pe o lungime de 2 kilometri şi iese din munte pe o porţiune scurtă, în cartierul Clăbucet, pentru că apoi să intre din nou în munte pentru alţi doi kilometri”, a explicat Oprea.
Tunelul de la Buşteni va avea o lungime de patru kilometri şi va fi cel mai lung dintre cele patru propuse. Va intra în munte din dreptul cartierului Piatra Arsă şi va ieşi în imediata apropiere a castelului Cantacuzino din Buşteni.
„Şi la Azuga va fi un tunel mic, dar acolo încă nu este definit proiectul foarte clar. Este necesar acest tunel şi la Azuga pentru că va ocoli un cartier din zona gării. În varianta clasică ar fi trebuit să se demoleze câteva case şi chiar câteva blocuri. În plus autostrada trecea foarte aproape de oraş. La Azuga se face un tunel mai mic, probabil de 500 de metri, cel mult un kilometru, dar nu este bătută în cuie soluţia, este o chesiune total nouă, încă nu a fost studiată”, a explicat Vlad Oprea.

Penultimul traseu
În vechea variantă, aprobată în 2006, erau necesare construirea unor drumuri de acces secundare către A3 care să facă legătura între DN, staţiune şi autostradă. În zonă, care este arie protejată, nu există drumuri forestiere, astfel că pădurea ar fi fost mult afectată de construirea autostrăzii la suprafaţă, aşa cum se punea problema în urmă cu 15 ani.

Proiectul clasic „rupea” Buşteniul în două
La fel, proiectele vechi ale tronsonului de autostradă din zona montană a Văii Prahova ar fi rupt staţiunea Buşteni în două, pentru că A3 trecea pur şi simplu prin mijlocul localităţii, începând din dreptul fostei fabrici de hârtie şi până la ieşire, paralel cu firul apei.
Mircea Corbu, primarul staţiunii Buşteni, susţine că mai există încă un inconvenient. Tronsonul de autostradă coincidea cu traseul centurii ocolitoare a Buşteniului, un proiect aflat în custodia Consiliului Judeţean Prahova şi el la faza de studii de fezabilitate de ani buni.
Conform noii variante de proiect, autostrada „nu se vede în Buşteni”, spune edilul, aceasta va străpunge muntele pe o lungime de patru kilometri şi va ieşi la Azuga, în spatele Spitalului de Ortopedie.

În proiectare
În prezent, A3 pe tronsonul Comarnic-Braşov este încă la faza de studiu de fezabiliate şi proiectare (noua variantă), licitaţia pentru execuţia lucrării fiind programată pentru anul 2024 cu termen de finalizare a proiectului „la cheie” timp de doi ani „dacă lucrurile merg bine”, a potrivit oficialilor.
Varianta celor patru tuneluri este agreată de toţi primarii din staţiunile montante de pe Valea Prahovei. „Deşi este mai costisitoare, autostrada prin munte are o serie de avantaje. Execuţia se poate întinde pe întreg anul, spre deosebire de varianta autostrăzii de la suprafaţă unde nu s-ar fi putut lucra decât cinci, şase luni pe an din cauza vremii, se poate întreţine mult mai uşor pe timpul iernii, şi nu produce poluare masivă”, a mai spus primarul din Sinaia.

Modificare de traseu şi pe tronsonul Ploieşti-Comarnic
La Predeal, autostrada nu va pătrunde în munte, traseul său, deocamdată, este prin Valea Râşnoavei. În Braşov se lucrează în prezent la un tronson scurt de doar 5 kilometri în zona Cristian.
În ceea ce priveşte tronsonul Ploieşti-Comarnic, despre care s-a vorbit mai puţin în ultimii ani, există şi aici, mai nou, o problemă care implică o modificare a traseului vechi. Din cauza unui parc industrial contruit de Consiliul Judeţean Prahova, autostrada va fi deviată pentru a nu se mai recurge la exproprieri, apoi va urma cursul râului Prahova până la Comarnic, paralel cu DN1.

+7 -8

Comentarii

'STEFAN'

2021-09-19 11:29:46


',, ALI-BABA\'\''

'Liviu Dragnea'

2021-08-11 11:57:23


'Au grija baietii mei pusi de mine unde trebuie sa nu poata fi facut nimic cum trebuie, doar cioturi sa fie, sa fie impracticabil, ca in 2024 tot PSD va conduce tara alaturi de AUR'

'Emil MOLDOVAN'

2021-06-21 19:46:57


'Autostrazile s-au facut in timpul celei mai mari creize 2007-2009 pe timpul premierului BOC si acum ( chiar se lucreaza de zor) ca NU s-a facut nimik pe vremea guvernelor Poanta si Dragnea (cu acea mana de vice-premieri care acuma dau lectii pe la \"canalele \" care l-au sustinut pe Dragnea) sa se intrebe cei care au votat cu psd-u si acuma cu partidul vacinatilor anticovid AUR - ati citit bine - toata conducerea AUR de la Moscova, Chisinau si Bucuresti s-au vacinat chiar la inceputul campaniei - de unde intrebarea - ce naiba mai vor si astia ?'

'Bogdan Burtea'

2021-06-07 11:28:59


'Fac pariu ca nu vom avea autostrada asta nici in 10 ani. Cine are curaj sa se prinda la pariul asta.'

'dc'

2021-06-02 17:17:05


'Ma amuza teribil comentariile rusilor lui Putin, alea cu ardelenii contra bucurestenilor. Cum se gasesec ei gata sa dea o merla d\'asta.\nAcuma, ca asa, el se amuza teribil cand asteapta pe Valea Prahovei.\nPentru un bou ca asta, sau boii astia, travesarea Carpatilor este de importanta strategica foarte mare.'

'Paris Today'

2021-06-02 14:22:31


'Suntem deja optimiști! Se va face până în anul 2050, din moment ce domnii de la CNAIR s-au deșteptat brusc. Până acum au fost idioți și nu și-au dat seama, nu?'

'Nic'

2021-06-01 17:15:07


'Pentru braşoveni e mult mai importantă autostrada spre Sibiu. Ne conectează la Europa. \nCu Bucureştiul... e bună, dar putem sta şi fără. Mă distrează teribil când îi văd pe bucureşteni stând cu orele blocaţi pe Valea Prahovei, weekend de weekend. Mă gândesc că le place; de ce să le stricăm distracţia?'

'Dorel'

2021-05-29 21:48:21


'Acu un an bătea câmpii Orban.Vella..vestea.x2.ca fac sosea la Săcele.iar or fugit banii.'

'Victor brasoveanul'

2021-05-28 13:01:22


' Hotarati-va odata pentru numele lui Dumnezeu. Vreti sau nu autostrada?\n Ce atatea solutii politice privitor la traseu, ba pe-a ci, ba nu pe-a ci, ca primarul de undeva vrea pe la pensiunea lui sau pe terenul unor politicieni ca sa unfle niste bani. Ce mai la deal la vale, este limpede ca lumina zilei ca suntem guvernati de interese meschine de grup din dorinta spagilor grase si a unor perspective de inbogatire.\n Da uitati-va pe net. si faceti o comparatie la cei ce-au vrut autostrada cu adevarat, cu un relief asemanator, cu tunele si viaducte, cu esiri de pe autostrada spre localitatile de interes cu tunele si viaducte in curba sau care urca sau coboara. Vezi Italia, Elvetia , Franta, Austria, Croatia, sa nu mai vrbim de China (ca nu-i pe linia politica indicata).\n DECI, DA SAU NU? ca romanul sa stie. '

'Willy'

2021-05-28 11:48:10


'Face Drula fix o lula! Data viitoare, manglitorii useristi pe tobogan (sau pe tramvai) si valea!'

'miratul'

2021-05-28 10:40:42


'Dragi edili stati linistiti la proiectele voastre si terminati studiile pina veti iesii si voi cu pensiile speciale.Ruta Pitesti-Sibiu se va termina mai repede din motivele bine cunoscute chiar si la Paris astfel Brasovul va fi ocolit pina se va termina autostrada SF.Iar brasovenii vor circula cu avioanele care vor \"zbura\"si ele.'

'Lazar'

2021-05-28 09:32:29


'Asta da performanta incompetentilor 15 ani pentru a se stabili un traseu.'

'Nume'

2021-05-28 07:35:41


'Pare de domeniul SF aceasta autostrada. Patru tuneluri. Ma bufneste rasul. Nu cred ca va fi gata mai devreme de 2050. Mai bine faceti prim data autostrada spre Sibiu. In acest caz mult mai multe firme de automotive sau industrie vor veni la Brasov si va fi mai util dpdv economic, decat acest A3 care pare ca se face numai pentru turism la munte.'

'Nicolae'

2021-05-28 06:11:38


'Concluzia este simplă:vorbe!'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional