Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 20:06

Autostradă Braşov - Sibiu, probabil în 2018

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 22 ianuarie 2014

Autostrada de la Nădlac la Constanţa care va tranzita centrul ţării prin Sibiu şi Braşov, va fi prima autostradă care va traversa România de la est la vest. De la Nădlac, va exista o autostradă continuă până la Viena

Autostradă Braşov - Sibiu, probabil în 2018

O autostradă continuă între vestul ţării, la Nădlac, şi estul ţării, la Constanţa, care va trece prin Sibiu şi Braşov, va fi gata în 2018, potrivit celor mai recente promisiuni ale guvernului Ponta. Deocamdată însă mai puţin de jumătate din lungimea de aproape 920 de kilometri a acestei autostrăzi este deschisă circulaţiei. Anul viitor se va putea circula însă pe autostradă fără întreruperi de la Sibiu la Nădlac, spun autorităţile. Bucata de autostradă dintre Sibiu şi Braşov va avea o lungime de 134 de kilometri şi este estimată la 800 de milioane de euro.
Autostrada de la Nădlac la Constanţa care va tranzita centrul ţării prin Sibiu şi Braşov va avea o lungime de 920 de kilometri, dar mai puţin de jumătate din aceasta, adică 417 kilometri, este în prezent finalizată. Cu toate acestea, statul s-a angajat să o finalizeze până în 2018. Aceasta va fi prima autostradă care va traversa România de la est la vest, după ce guvernul Ponta a anunţat la finalul anului trecut că a stabilit ca prioritate construcţia unei autostrăzi între Sibiu şi Bucureşti care să tranziteze Braşovul şi Ploieştiul, în detrimentul unui traseu care să treacă prin Piteşti.
Dacă se ia în calcul autostrada Nădlac-Constanţa care tranzitează Piteştiul, aproape 530 km din cei 850 km ai acestei şosele sunt în prezent deschişi circulaţiei. Costul total de construcţie al autostrăzii Nădlac-Constanţa, luând în considerare traseul care trece prin Sibiu şi Piteşti, se ridică la circa 5,5 miliarde de euro, incluzând valoarea de execuţie a tronsoanelor de autostrăzi dar şi a centurilor principalelor oraşe tranzitate. Cu alte cuvinte, costul mediu de construcţie al acestei autostrăzi este de circa 6,5 milioane de euro pe kilometru.
Pe de altă parte, costul total de construcţie a autostrăzii care leagă vestul României de portul Constanţa, luând în calcul ruta care parcurge oraşele Sibiu şi Braşov, ajunge la 5,8 miliarde de euro, astfel că în medie un kilometru costă 6,3 milioane de euro.
Recent, ministrul marilor proiecte Dan Şova spunea că în 2015 va exista o autostradă continuă Viena-Sibiu, în contextul în care până anul viitor ar urma să fie inaugurate şi tronsoanele lipsă din autostrada Nădlac-Sibiu, şi anume Nădlac-Arad, Timişoara-Lugoj (lot 2), Lugoj-Deva (loturile 2, 3 şi 4) şi Orăştie-Sibiu (lotul 3). În prezent conexiunea pe autostradă dintre Viena şi graniţa ungaro-română este aproape finalizată, lipsind doar un tronson de circa 23 de kilometri între localitatea ungară Mako şi frontiera cu România, ce ar urma să fie gata însă până la finalul acestui an. Odată cu finalizarea acestui tronson din Ungaria, dar şi a tronsoanelor lipsă din România, distanţa Sibiu-Viena pe autostradă va fi de circa 750 de kilometri, dintre care 330 de kilometri se vor situa pe teritoriul României. Practic, şoferii vor putea ajunge de la Sibiu în capitala Austriei în 6-7 ore.

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie