Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 23:01

Autostrada Braşov – Ploieşti: Ministrul Transporturilor vrea să o transforme în drum expres

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 29 august 2022

Autostrada Braşov – Ploieşti: Ministrul Transporturilor vrea să o transforme în drum expres

Autostrada Ploieşti-Braşov ar putea fi proiectată şi cu profil de „Drum Expres” (un carosabil mai îngust, fără bandă de urgenţă şi cu viteză de proiectare mai mică)  pentru a reduce costurile estimate la 8 miliarde de euro după prima simulare, a transmis ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Este un cost prea mare care nu poate fi suportat din fonduri europene sau de la buget mai ales din cauza traseului de munte şi a numărului mare de tuneluri (n.r., aprox. jumătate din cei 120 km.), arată ministrul.
„Conducerea CNAIR a fost convocată pentru a prezenta soluţii de reducere a costurilor, iar una dintre variante ar putea fi profilul de Drum Expres, cel puţin pentru secţiunea montană”, a explicat Grindeanu, citat de Economedia. „8 miliarde de euro, la prima strigare…e o zonă cu potenţial turistic major, iar cei de acolo acceptă varianta de tunel. Jumătate din traseu e prevăzut cu formă de tunel, dar nu avem de unde să găsim 8 miliarde ( n.r. Euro). Tocmai de aceea am convocat CNAIR şi colegii mei au avut această întâlnire pentru a găsi soluţii tehnice …să ne ducă mult mai jos. Am spus că nu e acceptabil, soluţiile să fie rezonabile. În această perioadă Consitrans trebuie să elaboreze proiectul tehnic, câţi kilometri sunt tuneluri…poate la un moment dat, profilul drumului nu trebuie să fie de autostradă ci de drum expres pentru a reduce costurile. Românii au mers mult în Europa şi au văzut că ţările care au o infrastructură dezvoltată folosesc această soluţie”, a declarat acesta.

Diferenţe între Autostradă şi Drum Expres
Spre deosebire de o Autostradă, Drumul Expres nu are bandă de urgenţă (3,5 – 3,75 metri lăţime) ci doar acostament lărgit de 2 metri. Lăţimea benzilor de circulaţie este cu 25 cm mai mică, iar viteza legală este de 120 km/h. Acestea sunt însă, specificaţiile tehnice pentru Drumul Expres Craiova Piteşti, la câmpie. Un Drum Expres în zona de munte ar putea avea o viteză maximă de doar 100 km/h. şi curbe mai strânse.

+2 -8

Comentarii

'VAX POPULI'

2022-08-29 20:05:35


'# Barbu Gh.\n\nCORECT ! In ulita mioritica.Adica,din aia cu gropi.Mari porci mai sunt !'

'Barbu Gh.'

2022-08-29 11:31:26


'În cîțiva ani, în ritmul ăstora de la uselea, o vor transform în uliță.'

'Mihail'

2022-08-29 10:32:24


'Cred că Brașovul, chiar România, merită o autostradă proiectată pentru 140 de km/h indiferent de cost. Tunelul de sub Marea Mânecii a fost construit cu £4,5 miliarde la vremea de atunci, ceea ce s-ar ajusta la inflația de acum la circa €19-21 miliarde - să ne scutească domnul Grindeanu de argumentele sale fanteziste; dar să nu uităm, să nu uităm, când dânsul era prim-ministru a mai abandonat o dată proiectul autostrăzii Brașov-Ploiești, ca să-și construiască o autostradă \"critică\" pentru țara noastră… de la Timișoara până la Panciova/Pancevo să-și viziteze dânsul mai repede neamurile. Sau poate Bucureștiul are o agendă specială pentru Brașov, le e frică oare? Dacă Bucureștiul este împotriva noastră, a transilvănenilor, pentru ce mai stăm cu el?'

'rammstein'

2022-08-29 07:34:43


'da de ce nu o poteca ?...o ulita...?..'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie