banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9774 RON

1 USD = 4.3833 RON

1 GBP = 5.8304 RON

1 XAU = 464.4611 RON

1 AED = 1.1933 RON

1 AUD = 2.7957 RON

1 BGN = 2.5449 RON

1 BRL = 0.7714 RON

1 CAD = 3.1559 RON

1 CHF = 5.2813 RON

1 CNY = 0.6015 RON

1 CZK = 0.1993 RON

1 DKK = 0.6668 RON

1 EGP = 0.0860 RON

1 HUF = 1.2223 RON

1 INR = 0.0513 RON

1 JPY = 3.0556 RON

1 KRW = 0.3047 RON

1 MDL = 0.2538 RON

1 MXN = 0.2227 RON

1 NOK = 0.4191 RON

1 NZD = 2.6097 RON

1 PLN = 1.1646 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0530 RON

1 SEK = 0.4526 RON

1 TRY = 0.1141 RON

1 UAH = 0.1048 RON

1 XDR = 5.9383 RON

1 ZAR = 0.2318 RON

Editia 8421 - 19 mai 05:04

Autostrada Braşov – Făgăraş va face „slalom” printre arii protejate

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 16 aprilie 2025

Proiectanţii drumului de mare viteză au primit un îndrumar de la Agenţia pentru Protecţia Mediului Braşov

Autostrada Braşov – Făgăraş va face „slalom” printre arii protejate

Chiar dacă din punct de vedere tehnic, sectorul de autostradă Braşov – Făgăraş nu ar trebui să ridice probleme deosebite, în ceea ce priveşte respectarea legislaţiei privind protecţia mediului, lucrurile sunt mai complicate. Practic, proiectanţii care lucrează la traseul drumului de mare viteză (SC Search Corporation SRL) trebuie să ţină cont de faptul că între Braşov şi Făgăraş sunt mai multe arii naturale protejate şi vor avea obligaţia de a pregăti documentaţiile tehnice ţinând cont de acest lucru. De altfel, constructorii au primit de la Agenţia pentru Protecţia Mediului Braşov un îndrumar pe care trebuie să în respecte în momentul în care pregătesc documentaţiile pentru obţinerea avizelor de mediu.

Prin ce arii protejate va trece autostrada
Conform îndrumarului amintit, autostrada va trece prin aria protejată Dumbrăviţa – Rotbav – Măgura Codlei, dar şi prin aria de protecţie specială Perşani. Totodată, autostrada se va afla în vecinătatea ariilor protejate Lunca Bârsei, Oltul Superior, Complexul Pisciol Dumbrăviţa (Delta din Carpaţi), Munţii Făgăraş, Poienile cu Narcise Dumbrava Vadului, Oltul Mijlociu – Cibin -  Hârtibaciu şi Podişul Hârtibaciului.
În aceste condiţii, APM Braşov a dispus ca în raportul de impact asupra mediului (RIM) şi în studiul de evaluare adecvată (EA), consultantul trebuie să prevadă măsuri de protecţia mediului.
Printre altele, prin documentaţia depusă la APM, consultantul va trebui să precizeze dacă investiţia va cauza schimbări majore în ariile protejate şi în ce măsură vor fi afectate speciile protejate. De asemenea, consultantul va trebui să prezinte şi o serie de măsuri pentru reducerea sau eliminarea impactului asupra mediului.

Ariile protejate, o problemă veche pentru infrastructura rutieră
Sectorul de autostradă Braşov – Făgăraş nu este singurul cu probleme în ceea ce priveşte protecţia mediului. De exemplu, proiectanţii autostrăzii Braşov – Bacău vor trebui să rezolve problema Dealului Lempeş, propunerea lor fiind săparea unui tunel. De asemenea, şi proiectanţii autostrăzii Braşov – Comarnic trebuie să ia în calcul existenţa unor arii protejate aflate pe traseu.

Comentarii

'Pop ionel ovidiu '

2025-04-17 15:29:34


'în concluzie nu v-om avea autostradă între făgăraș și bv așa cum și bv B'

'Clara'

2025-04-16 18:37:01


'In tara asta se tine cont când trebuie să se construiască normal,niste drumuri,dar când se construiește haotic și în ariile protejate din Bucegi, hoteluri,sau in alte zone păstrăvării,nu mai ține nimeni cont.In ce țară trăim,anormalul este normal.'

'Willy'

2025-04-16 15:35:22


'Mai donati ceva bani la oengeuri sau completati formularul 230 sa prinda oengeurile infecte putere sa saboteze tot in tara si lumea asta.'

'Linderman '

2025-04-16 06:39:47


'Oare ungaria a ținut cont de aceste scursuri Sorosiste când au făcut autostrăzile?...\nAsa că țăranii vor pupa poala popii în loc de autostrăzi...'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie