Curs BNR

1 EUR = 4.7218 RON

1 USD = 4.2434 RON

1 GBP = 5.2941 RON

1 XAU = 194.6143 RON

1 AED = 1.1552 RON

1 AUD = 2.9577 RON

1 BGN = 2.4142 RON

1 BRL = 1.1247 RON

1 CAD = 3.2319 RON

1 CHF = 4.2986 RON

1 CNY = 0.6172 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6325 RON

1 EGP = 0.2556 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0615 RON

1 JPY = 3.9255 RON

1 KRW = 0.3591 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2225 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8374 RON

1 PLN = 1.1104 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0673 RON

1 SEK = 0.4492 RON

1 TRY = 0.7418 RON

1 UAH = 0.1664 RON

1 XDR = 5.8479 RON

1 ZAR = 0.3042 RON

Editia 7218 - 29 mai 21:02

Autostrada Braşov-Comarnic ar putea costa doar un miliard de euro

Autor:

Publicat la 17 februarie 2015

Practic, traseul autostrăzii a fost regândit într-o variantă în care e nevoie de tuneluri doar pe o lungime de 13 km

Autostrada Comarnic - Braşov ar putea să coste „doar” un miliard de euro şi ar putea fi făcută şi din fonduri europene. Informaţia apare în Master Plan, însă autorităţile au decis să prelungească discuţiile pe marginea concesiunii care presupune să plătim anual 325 milioane de euro timp de 26 de ani, mai precis 8,5 miliarde euro, se arată într-o analiză Hotnews.ro. 
„Traseul autostrăzii Comarnic - Braşov a fost revizuit, iar costurile proiectului au fost estimate la „doar" un miliard de euro în ultima variantă din Master Planul de Transport”, au explicat pentru HotNews.ro surse apropiate proiectului. În plus, tronsonul este unul eligibil pentru fonduri europene nerambursabile şi ar putea fi realizat printr-un mix fonduri europene cu buget de stat şi cu împrumuturi de la instituţii precum BEI sau BERD, iar costurile finale ale proiectului ar putea fi şi mai mici dacă s-ar licita într-o procedură transparentă şi care să asigure o adevărată competiţie între constructori.
Deşi informaţiile se regăsesc în Master Plan, autorităţile au decis, sâmbătă, să mai prelungească încă două luni discuţiile cu asocierea Vinci-Strabag-Aktor pe marginea concesiunii Comarnic-Braşov, care presupune un cost de construcţie de 1,8 miliarde de euro. Pentru aceasta, statul român va plăti anual cate 325 milioane de euro timp de 26 de ani, adică 8,5 miliarde de euro pentru construcţia, operarea şi întreţinerea celor 53 de km de autostrada.
În varianta finala a Master Planului General de Transport (MPGT), document care încă nu a fost finalizat în întregime şi din care Ministerul Transporturilor a prezentat doar o sinteză, traseul autostrăzii Comarnic – Braşov a fost revizuit şi întreg proiectul regândit, astfel încât costurile estimative ajung la aproape un miliard de euro, o sumă substanțial mai mică decât cele 1,8 miliarde de euro pentru proiectul în varianta concesiunii cu Vinci-Aktor-Strabag. Practic, traseul autostrăzii a fost în detaliu analizat şi a fost regândit într-o variantă în care e nevoie de tuneluri doar pe o lungime de 13 km. Astfel, noul cost estimat pentru construcţia Comarnic - Braşov ar fi de aproape 1 miliard de euro, iar de la Comarnic la Ploieşti costul ar fi de aproape 300 de milioane de euro, potrivit unor surse apropiate situaţiei consultate de HotNews.ro.
+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional