Curs BNR

1 EUR = 4.9754 RON

1 USD = 4.6739 RON

1 GBP = 5.8294 RON

1 XAU = 359.4100 RON

1 AED = 1.2727 RON

1 AUD = 3.0029 RON

1 BGN = 2.5439 RON

1 BRL = 0.8841 RON

1 CAD = 3.3857 RON

1 CHF = 5.1301 RON

1 CNY = 0.6459 RON

1 CZK = 0.1973 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0958 RON

1 HUF = 1.2669 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0239 RON

1 KRW = 0.3381 RON

1 MDL = 0.2628 RON

1 MXN = 0.2760 RON

1 NOK = 0.4260 RON

1 NZD = 2.7610 RON

1 PLN = 1.1462 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1437 RON

1 UAH = 0.1182 RON

1 XDR = 6.1501 RON

1 ZAR = 0.2467 RON

Editia 8166 - 19 apr 08:02

Autostrada Braşov-Comarnic ar putea costa doar un miliard de euro

Autor:

Publicat la 17 februarie 2015

Practic, traseul autostrăzii a fost regândit într-o variantă în care e nevoie de tuneluri doar pe o lungime de 13 km

Autostrada Comarnic - Braşov ar putea să coste „doar” un miliard de euro şi ar putea fi făcută şi din fonduri europene. Informaţia apare în Master Plan, însă autorităţile au decis să prelungească discuţiile pe marginea concesiunii care presupune să plătim anual 325 milioane de euro timp de 26 de ani, mai precis 8,5 miliarde euro, se arată într-o analiză Hotnews.ro. 
„Traseul autostrăzii Comarnic - Braşov a fost revizuit, iar costurile proiectului au fost estimate la „doar" un miliard de euro în ultima variantă din Master Planul de Transport”, au explicat pentru HotNews.ro surse apropiate proiectului. În plus, tronsonul este unul eligibil pentru fonduri europene nerambursabile şi ar putea fi realizat printr-un mix fonduri europene cu buget de stat şi cu împrumuturi de la instituţii precum BEI sau BERD, iar costurile finale ale proiectului ar putea fi şi mai mici dacă s-ar licita într-o procedură transparentă şi care să asigure o adevărată competiţie între constructori.
Deşi informaţiile se regăsesc în Master Plan, autorităţile au decis, sâmbătă, să mai prelungească încă două luni discuţiile cu asocierea Vinci-Strabag-Aktor pe marginea concesiunii Comarnic-Braşov, care presupune un cost de construcţie de 1,8 miliarde de euro. Pentru aceasta, statul român va plăti anual cate 325 milioane de euro timp de 26 de ani, adică 8,5 miliarde de euro pentru construcţia, operarea şi întreţinerea celor 53 de km de autostrada.
În varianta finala a Master Planului General de Transport (MPGT), document care încă nu a fost finalizat în întregime şi din care Ministerul Transporturilor a prezentat doar o sinteză, traseul autostrăzii Comarnic – Braşov a fost revizuit şi întreg proiectul regândit, astfel încât costurile estimative ajung la aproape un miliard de euro, o sumă substanțial mai mică decât cele 1,8 miliarde de euro pentru proiectul în varianta concesiunii cu Vinci-Aktor-Strabag. Practic, traseul autostrăzii a fost în detaliu analizat şi a fost regândit într-o variantă în care e nevoie de tuneluri doar pe o lungime de 13 km. Astfel, noul cost estimat pentru construcţia Comarnic - Braşov ar fi de aproape 1 miliard de euro, iar de la Comarnic la Ploieşti costul ar fi de aproape 300 de milioane de euro, potrivit unor surse apropiate situaţiei consultate de HotNews.ro.
+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie