Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 11:23

Autostrada Braşov - Bacău, în 3 variante

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 15 decembrie 2020

Variantele de traseu propuse de proiectanţi vor fi lansate în dezbatere publică cu autorităţile locale

Autostrada Braşov - Bacău, în 3 variante

Proiectantul autostrăzii A13 Braşov – Bacău a finalizat o etapă importantă a contractului de elaborare a Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic de execuţie.
Search Corporation SRL şi Primacons Group SRL au primit în vara 2020 ordinul de începere a lucrărilor pentru documentaţia de realizare a autostrăzii care va asigura legătura Moldovei cu Ardealul. Valoarea contractului este de aproape 20,1 milioane de lei fără TVA şi are o durată de 30 de luni.
Potrivit CNAIR, prestatorul a elaborat analiza multicriterială privind alegerea alternativelor de traseu. În perioada 25-27 noiembrie 2020 au fost realizate vizite în teren pentru identificarea unor posibile constrângeri/obstacole pe traseele alternativelor propuse, potrivit Ziarului de Bacău.
După efectuarea vizitei în teren, proiectantul a prezentat alternativele de traseu propuse iniţial, iar în perioada imediat următoare vor fi realizate dezbateri publice cu autorităţile locale pentru a corela traseele autostrăzii cu obiectivele/investiţiile locale şi pentru a maximiza aportul socio-economic al autostrăzii.
Lungimea estimată a acestei autostrăzi este de 165 km, iar sursele de finanţare sunt: 85% fonduri externe nerambursabile şi 15% cofinanţare.
Autostrada Braşov – Bacău străbate cea mai mică altitudine, dintre cele trei variante de traversare a Carpaţilor, ceea ce va avea un efect pozitiv asupra costului de operare a autovehiculelor. La Braşov, se va „lega” de A3, Braşov – Făgăraş.
Sectorul Braşov – Breţcu este cel mai uşor de realizat, din punctul de vedere al reliefului, în timp ce porţiunea Breţcu – Oituz este considerată dificilă. Pasul Sohodol, cunoscut de băcăuani drept Dealul „Măgura”, va fi străbătut cu ajutorul tunelurilor.

+5 -3

Comentarii

'Mircea Babeș'

2020-12-16 19:40:13


'Se va executa A4 după ce vor fi despăgubiți cei de pe A1, A2, A3!!!!\n'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie