Curs BNR
1 EUR = 4.9761 RON
1 USD = 4.6567 RON
1 GBP = 5.7878 RON
1 XAU = 346.6114 RON
1 AED = 1.2678 RON
1 AUD = 3.0265 RON
1 BGN = 2.5442 RON
1 BRL = 0.9073 RON
1 CAD = 3.4036 RON
1 CHF = 5.0938 RON
1 CNY = 0.6426 RON
1 CZK = 0.1971 RON
1 DKK = 0.6673 RON
1 EGP = 0.0972 RON
1 HUF = 1.2649 RON
1 INR = 0.0559 RON
1 JPY = 3.0059 RON
1 KRW = 0.3389 RON
1 MDL = 0.2605 RON
1 MXN = 0.2744 RON
1 NOK = 0.4252 RON
1 NZD = 2.7633 RON
1 PLN = 1.1511 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0503 RON
1 SEK = 0.4287 RON
1 TRY = 0.1432 RON
1 UAH = 0.1179 RON
1 XDR = 6.1310 RON
1 ZAR = 0.2433 RON
Publicat la 15 decembrie 2020
Variantele de traseu propuse de proiectanţi vor fi lansate în dezbatere publică cu autorităţile locale
Proiectantul autostrăzii A13 Braşov – Bacău a finalizat o etapă importantă a contractului de elaborare a Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic de execuţie.
Search Corporation SRL şi Primacons Group SRL au primit în vara 2020 ordinul de începere a lucrărilor pentru documentaţia de realizare a autostrăzii care va asigura legătura Moldovei cu Ardealul. Valoarea contractului este de aproape 20,1 milioane de lei fără TVA şi are o durată de 30 de luni.
Potrivit CNAIR, prestatorul a elaborat analiza multicriterială privind alegerea alternativelor de traseu. În perioada 25-27 noiembrie 2020 au fost realizate vizite în teren pentru identificarea unor posibile constrângeri/obstacole pe traseele alternativelor propuse, potrivit Ziarului de Bacău.
După efectuarea vizitei în teren, proiectantul a prezentat alternativele de traseu propuse iniţial, iar în perioada imediat următoare vor fi realizate dezbateri publice cu autorităţile locale pentru a corela traseele autostrăzii cu obiectivele/investiţiile locale şi pentru a maximiza aportul socio-economic al autostrăzii.
Lungimea estimată a acestei autostrăzi este de 165 km, iar sursele de finanţare sunt: 85% fonduri externe nerambursabile şi 15% cofinanţare.
Autostrada Braşov – Bacău străbate cea mai mică altitudine, dintre cele trei variante de traversare a Carpaţilor, ceea ce va avea un efect pozitiv asupra costului de operare a autovehiculelor. La Braşov, se va „lega” de A3, Braşov – Făgăraş.
Sectorul Braşov – Breţcu este cel mai uşor de realizat, din punctul de vedere al reliefului, în timp ce porţiunea Breţcu – Oituz este considerată dificilă. Pasul Sohodol, cunoscut de băcăuani drept Dealul „Măgura”, va fi străbătut cu ajutorul tunelurilor.
Cu 3 capele, pentru 3 confesiuni
2024-04-26 citeste mai multAutorizaţia de construire nr. 144 din 15.04.2024. Se autorizează executarea lucrărilor de construire „Pentru schimbare de destinaţie din locuinţă în spaţiu comercial. Creare acces[...]
2024-04-26 citeste mai multCandidatul PNL-PSD la primăria Braşovului, George Scripcaru, spune că de când a pierdut postul de primar, în 2020, s-a ocupat de probleme de familie. A consumat un an ca să rezolve nişte[...]
2024-04-26 citeste mai multProiectul de hotărâre mai avea nevoie de un singur vot pentru a trece
2024-04-26 citeste mai multBraşoveanul prin adopţie Mihai Sturzu (s-a născut în Bucureşti dar şi-a petrecut copilăria şi adolescenţa în Braşov), fost membru al trupei de muzică dance Hi-Q din anii 2000 a[...]
2024-04-26 citeste mai mult
'Mircea Babeș'
2020-12-16 19:40:13
'Se va executa A4 după ce vor fi despăgubiți cei de pe A1, A2, A3!!!!\n'