banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9774 RON

1 USD = 4.3833 RON

1 GBP = 5.8304 RON

1 XAU = 464.4611 RON

1 AED = 1.1933 RON

1 AUD = 2.7957 RON

1 BGN = 2.5449 RON

1 BRL = 0.7714 RON

1 CAD = 3.1559 RON

1 CHF = 5.2813 RON

1 CNY = 0.6015 RON

1 CZK = 0.1993 RON

1 DKK = 0.6668 RON

1 EGP = 0.0860 RON

1 HUF = 1.2223 RON

1 INR = 0.0513 RON

1 JPY = 3.0556 RON

1 KRW = 0.3047 RON

1 MDL = 0.2538 RON

1 MXN = 0.2227 RON

1 NOK = 0.4191 RON

1 NZD = 2.6097 RON

1 PLN = 1.1646 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0530 RON

1 SEK = 0.4526 RON

1 TRY = 0.1141 RON

1 UAH = 0.1048 RON

1 XDR = 5.9383 RON

1 ZAR = 0.2318 RON

Editia 8438 - 13 iun 03:25

Autostrada Aeroportului Braşov

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 05 iunie 2025

Specialiştii care pregătesc documentaţia Autostrăzii A13 Braşov - Bacău caută soluţii pentru a se asigura acces facil la Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav

Autostrada Aeroportului Braşov

După ce lunile trecute au avut întâlniri cu reprezentanţii autorităţilor judeţene şi locale din Braşov pe tema proiectului Autostrăzii Braşov - Bacău (A 13), reprezentanţii Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR) au început demersuri similare şi în judeţul Covasna. Astfel, marţi, 3 iunie, reprezentanţii CNIR au anunţat că au avut noi discuţii cu autorităţilor din judeţul Covasna privind variantele de traseu propuse pentru Autostrada A13 Braşov-Bacău. 

Proiectată şi pentru aeroport 
„Specialiştii CNIR, alături de firma care realizează Studiul de Fezabilitate al Autostrăzii A13, au prezentat posibile variante de traseu pentru judeţele Braşov şi Covasna, cu impact minim asupra comunităţilor locale şi a mediului. Totodată, analiza variantelor de traseu a luat în calcul amplasarea nodurilor rutiere, astfel încât să asigure accesul rapid la Autostradă şi implicit, la Aeroportul Braşov-Ghimbav, a investiţiilor actuale şi viitoare, cât şi a locuitorilor din municipiile Braşov, Sfântu Gheorghe şi Târgu Secuiesc. De asemenea pe traseul A13 au fost prevăzute noduri rutiere care vor facilita mobilitatea şi dezvoltarea economică”, au precizat reprezentanţii companiei. 

9.600 metri liniari foraţi 
Pe de altă parte, CNIR a anunţat că, potrivit ultimei raportări, pentru studiul geotehnic din cadrul contractului pentru finalizarea Studiului de fezabilitate, prestatorul este mobilizat în teren cu 8 instalaţii de foraj depăşind 9.600 metri liniari foraţi. 
Studiul de fezabilitate este necesar pentru stabilirea traseului final al viitoarei autostrăzi şi a costului estimat pentru etapa ulterioară de proiectare şi execuţie. Contractul pentru finalizarea acestei etape are o valoare de 81 milioane lei şi o durată de 24 de luni, calculată de la data începerii activităţilor, septembrie 2024.
Sectorul Braşov-Bacău al Autostrăzii A13 se va conecta cu viitoarea Autostrada Sibiu - Făgăraş - Braşov printr-un nod de mare viteză în zona municipiului Codlea, iar în zona Bacăului, la Răcăciuni cu Autostrada Moldovei - A 7.

Un traseu desenat şi redesenat 
Autostrada va avea o lungime de 164 km, va porni de la nodul rutier de la Codlea şi va avea ca punct final localitatea Răcăciuni, din judeţul Bacău. Traseul acestei autostrăzi a fost desenat şi redesenat, diferitele variante propuse de proiectanţi fiind respinse de locuitori sau de alte instituţii. 

Puncte sensibile pe traseul Braşov: Hărman, Sânpetru
Doar în judeţul Braşov, în anul 2022, locuitorii comunei Hărman au contestat traseul propus la vremea respectivă, reclamând faptul că pentru realizarea drumului de mare viteză ar trebui demolate mai multe case. De asemenea, ei au reclamat atunci că drumul ar fi la mică distanţă de gospodării şi că ar afecta economia locală, pentru că ar „rupe” comuna în două. 
Anul acesta au fost propuse alte variante de traseu, însă au apărut noi obiecţii. Printre altele, Ministerul Economiei a cerut reproiectarea traseului fiind necesară pentru o investiţie strategică a companiei ROMARM în vecinătatea Braşovului. De asemenea, Consiliul Judeţean Braşov a solicitat ca traseul să nu afecteze spitalul de la Sânpetru, iar specialiştii care lucrau la proiectarea traseului trebuiau să ţină cont şi de existenţa depozitului de cenuşă al CET Braşov, dar şi a ariei protejate Dealul Lempeş. De altfel, în perioada respectivă a fost luată în calcul ideea săpării unui tunel prin Dealul Lempeş, cu o lungime de aproximativ 400 - 600 de metri, însă şi această idee a fost contestată.


 

+4 -4

Comentarii

'Willy'

2025-06-06 00:18:23


'@Terente ia si noteaza: Ardealul este patria mea! Nu ca voi moldovenii, ati nenorocit Moldova, ati fugit si acum ati venit aici sa faceti rele.'

'ion'

2025-06-05 15:57:30


'De CE se aduce la Brasov cand Bacaul se lega la Tg Mures Ne doare capu,de Altii, si din Rasnov la Predeal nimic daca aducii,drumuri trebuie sa dai posibilitate si sa plece oamenii dar Brasovu este BORCANUL cu Nr.de anmatriculare al Tarii.'

'Nirdoc'

2025-06-05 12:47:20


'Autostrada nu va trece NICIODATA pe sub Lempes ! Cineva , sugeranist, sa se trezeasca !\n'

'Terente '

2025-06-05 11:52:26


'@sasu deștept. Bine ca îl avem și pe ăsta. Dacă nu ești fericit ești liber să te muți în Germania. '

'Cineva'

2025-06-05 09:31:27


'Vorbe multe si goale...sigur apare pe parcurs un carabus roz care nu se mai poate intalni cu o coropisnita curcubeu...si pana se rezolva situatia cu ecologistii de tastatura subventionati din profituri din petrol si vodca este posibil ca aeroportul sa fi fost desfiintat de mult.'

'Willy'

2025-06-05 09:00:45


'M-am dus intr-o zi la aeroport si m-am ratacit. Daca erau indicatoare rutiere macar, nu ma rataceam.'

'Linderman '

2025-06-05 05:47:02


'Asta mai lipsea...noi n-avem după ce ne-a apă și cretinii vor autostradă pentru mizeria aia de aeroprt...'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie