Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 06:09

Autorităţile braşovene vor să renunţe la sprijinul guvernamental pentru realizarea Centrului intermodal

Autor:

Publicat la 08 iulie 2013

Investiţia de 12 milioane de euro ar urma să fie realizată prin POR în perioada 2014 - 2020

Autorităţile braşovene vor să renunţe la sprijinul guvernamental pentru realizarea Centrului intermodal
Nemulţumit de tergiversarea, birocraţia şi „incompetenţa celor de la Bucureşti”, directorul executiv al Agenţiei Metropolitane Braşov, Dragoş David (foto), a anunţat că în cazul în care Ministerul Transporturilor (MT) nu va promova curând proiectul terminalului intermodal de la Braşov pentru a fi finanţat din fonduri structurale, acesta va fi preluat de autorităţile braşovene. „Este vorba de o investiţie de 12 milioane de euro. Dacă se tergiversează mult acest lucru, în perioada 2014 – 2020 vom muta proiectul de pe Programul Operaţional Sectorial – Transporturi pe Programul Operaţional Regional şi vom încerca accesarea fondurilor structurale pe această cale”, a explicat Dragoş David. 
„Centrul intermodal va asigura legătura între transportul pe calea ferată şi transportul rutier. Se va întinde pe o suprafaţă de zece hectare şi va avea câteva platforme betonate, cu linii de cale ferată, care să permită transferul mărfurilor de la garniturile de tren către tiruri şi invers. Va fi un proiect foarte important pentru dezvoltarea pe orizontală a zonei, pentru că vor veni transportatori şi operatori logistici din tot spaţiul european pentru a participa la crearea infrastructurii”, a mai spus sursa citată.
Spre deosebire de celelalte două terminale care mai există la ora actuală, în România, la Oradea şi Constanţa, obiectivul de la Braşov are cea mai bună poziţionare. Astfel, aici s-ar putea realiza trierea mărfurilor în funcţie de destinaţia pe care un producător o alege.
Anul trecut, MT a modificat Strategia de transport intermodal din România. Potrivit noii forme a strategiei, la Braşov urma să fie realizat un terminal intermodal de mărfuri exclusiv din fondurile europene alocate în perioada 2007 – 2013. De asemenea, tot din fondurile amintite urmau să fie  realizate alte două terminale intermodale în Suceava şi Iaşi. Pe strategia iniţială, Braşovul nu figura ca locaţie pentru amplasarea unui terminal intermodal. Ideea construirii unui astfel de terminal a fost discutată de aleşii locali încă de acum trei ani. 
 

Ce este un terminal intermodal?

Practic, un terminal pentru transportul intermodal este locul în care se manipulează, se depozitează şi se încarcă marfa pe un alt mijloc de transport. În cazul Braşovului, e vorba de un transfer de pe infrastructura rutieră pe cea feroviară. Transportul intermodal este avantajos pentru mărfuri transportate pe distanţe de 500-600 km, iar ca beneficii indirecte apar protejarea infrastructurii rutiere şi a mediului. 

 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie