Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 15:09

Automobilul electric MINI Cooper SE, testat în premieră mondială la raliul de pe Drumul Poienii

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 14 octombrie 2020

Automobilul electric MINI Cooper SE, testat în premieră mondială la raliul de pe Drumul Poienii

Un proiect inedit realizat de BMW România marchează o premieră mondială, cu prima participare a unui MINI electric într-o competiţie de viteză, în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă.
Un MINI Cooper SE, modelul electric dezvoltat de marca britanică pe baza modelului cu motoare cu combustie, a participat în premieră mondială la un concurs de viteză în coastă, în cadrul Trofelui Opel din Braşov, care a avut loc weekendul trecut. Evenimentul face parte dintr-un proiect care urmăreşte pregătirea complexă a unui automobil de curse bazat pe modelul MINI Cooper SE, care să demonstreze „potenţialul tehnologiei de electrificare a BMW Group”.

Maşina s-a aliniat la start cu modificări minime
Partenerul celor de la BMW este Vitesco Technologies, companie de tehnologie care furnizează soluţii de electrificare de 48 de volţi, unităţi electrice şi electronice de putere pentru vehicule hibride şi full electrice. Implicarea celor de la Vitesco urmăreşte optimizarea trenului de rulare MINI Cooper SE pentru solicitările în regim de cursă. Automobile Bavaria susţine proiectul cu asigurarea asistenţei tehnice şi pregătirii modelului pentru competiţie, în timp ce Michelin asigură pneurile pentru participări în diverse competiţii. „Prima cursă pentru MINI Electric Racing marchează startul unei aventuri foarte curajoase. A fost o mare provocare să putem aduce maşina la start, mai ales în aceste vremuri dificile. Suntem încă la începutul proiectului. În acest moment nu avem modificări speciale care să îmbunătăţească performanţele sportive ale modelului, ceea ce arată că, şi în configuraţia de stradă, MINI Cooper SE este un model deosebit de sportiv, competitiv şi care păstrează experienţa «go-kart». Este clar – spiritul John Cooper este prezent în fiecare MINI model, inclusiv în maşina noastră electrică”, a declarat dr. Josef Reiter, director general BMW Group România.
După cum anunţă reprezentanţii BMW România, maşina s-a aliniat la start cu modificări minime, exclusiv pe partea de siguranţă, absolut necesare pentru o participare într-o competiţie de viteză. Modelul MINI Electric Racing nu a beneficiat de nicio modificare de natură dinamică, inclusiv pneurile folosite au fost unele de stradă – Michelin Pilot Sport 4. Suplimentar, modificările legate de partea de siguranţă, care au inclus eliminarea scaunelor, a banchetei, a capitonajelor, dar şi instalarea unui rollcage performant, a scaunelor şi centurilor speciale pentru un automobil de curse, au dus la o reducere de masă de aproximativ 150 kg. „Am dorit în primă fază, la prima noastră participare, să avem o referinţă despre dinamica modelului de serie şi să înţelegem de unde vin principalele provocări pentru un proiect competitiv. Credem că putem aduce o îmbunătăţire de aproximativ 3-4 secunde pe km cu modificări în ceea ce priveşte suspensia, pneurile de competiţie şi managementul termic. MINI este un model agil, mult mai bine pregătit pentru circuitele şi traseele tehnice, nu cele de viteză, nu în ultimul rând şi pentru că modelul electric este limitat, cel puţin în primă fază, la 150 km/h. Sperăm ca anul viitor să aliniem la start un model competitiv şi să oferim alături împreună un spectacol electric în campionat. În acelaşi timp experienţa noastră de pregătire MINI Cooper SE pentru competiţie sperăm să fie inspiraţie şi referinţe pentru viitoare echipe în campionat care pot concura cu acelaşi model”, explică Alexandru Șeremet, manager de comunicare BMW Group România.

Consumul mediu, 50 kWh/100 km pe urcare
„Am pornit în aventura asta destul de sceptic în privinţa performanţelor maşinii, mai ales că urma să concurez în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă fără niciun fel de alt test, fără să cunosc maşina şi fără să ştiu la ce să mă aştept. Dar, pe parcursul celor opt urcări pe Drumul Poienii, am învăţat multe despre maşină, despre puncte forte şi cele slabe şi am reuşit să obţinem timpi mai buni cu fiecare urcare, pentru a rămâne în final în jurul a 3 minute şi 8 secunde pentru cei cinci kilometri ai etapei” a declarat Andrei Barbu, pilotul aflat la volanul lui MINI Cooper SE, în prima competiţie a acestui automobil.
La prima participare în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă, MINI Electric Racing, fără optimizări dinamice, s-a clasat în a doua jumătate a plutonului la finalul Trofeului Opel. Cel mai bun timp pentru urcarea de 5 km pe drumul de Poiană a fost 3:07,478, echivalentul unei viteze de 96 km/h. După cum precizează BMW, consumul mediu a atins 50 kWh/100 km pe urcare şi a ajuns la aproximativ 25-30 kWh/100 km beneficiind de regenerarea pe coborâre, astfel încât maşina, cu bateriile de serie, a avut suficiente resurse pentru a acoperi ziua de concurs.

+2 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie