Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 21:27

Autogară modernă, dar cu lacătul pe uşă. Ce împiedică de fapt deschiderea acesteia?!

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 14 martie 2018

Autogară modernă, dar cu lacătul pe uşă. Ce împiedică de fapt deschiderea acesteia?!

Zona Gării, principala poartă de intrare în Braşov, este una dintre zonele notate cu bulină neagră atât de braşoveni, cât şi de către turişti, tocmai din cauza aspectului învechit şi neîngrijit. Dacă gara pare că a încremenit în timp, iar oficialii CFR nu s-au îndurat să o dea eventual Primăriei Braşov, ca să o administreze şi să o modernizeze, în ceea ce priveşte autogara, lucrurile păreau că se schimbă în bine acum câţiva ani.
Practic, acum trei ani, a început construcţia unei noi autogări. O clădire modernă, cu un aspect demn de secolul în care trăim, dar mai ales care ar urma să şi ofere condiţii decente pentru călători. Chiar dacă lucrările de amenajare au fost finalizate de o bună bucată de vreme, autogara cea nouă are în continuare porţile închise şi nu poate fi utilizată de către călători, care stau şi se întreabă de ce se tot tărăgănează deschiderea acesteia.

Branşamentul la reţeaua electrică, „cuiul lui Pepelea”
Reprezentanţii companiei de transport Transbus SA, cea care a construit noua autogară, ne-au declarat că în vederea deschiderii noii clădiri a fost necesară obţinerea unei serii de avize, obiectivul fiind autorizat în prezent de către Autoritatea Rutieră Română pentru funcţiunea de autogară. După cum spun reprezentanţii companiei, lucrurile s-au poticnit acum în ceea ce priveşte racordarea clădirii la reţeaua de energie electrică, în rest lucrurile fiind rezolvate. Astfel, în luna august a anului trecut, Transbus a obţinut un aviz tehnic de la compania de electricitate pentru racordarea la reţea, respectiv la transformatorul care se află în zonă şi alimentează mai mulţi consumatori.
În schimb, reprezentanţii societăţii susţin că, deşi au obţinut toate avizele de la Electrica, s-ar lovi de reticenţa unuia dintre vecini, respectiv cel pe proprietatea căruia s-ar afla punctul de transformare şi care nu îşi dă acordul pentru executarea săpăturii necesare în vederea racordării. „Demersurile în vederea branşării noii autogări la utilităţi le-am demarat încă de anul trecut. Pentru că pe timpul sezonului rece nu se puteau desfăşura astfel de lucrări, abia în data de 19 februarie am obţinut autorizaţia de la Primăria Braşov în vederea execuţiei de săpătură pentru introducerea reţelei electrice. Lucrările sunt autorizate pentru perioada 15 – 17 martie, iar soluţia tehnică pentru racordare ne-a fost dată de Electrica. Pentru a ajunge la transformator trebuie însă să traversăm şi această proprietate privată şi fără un acord al proprietarului nu vom putea realiza lucrarea”, au precizat oficialii Transbus SA.
De cealaltă parte, reprezentanţii societăţii lângă clădirea căreia este amplasat transformatorul ne-au declarat că nu este necesară aprobarea lor, întrucât şi respectiva porţiune de teren este domeniu public, astfel că nu ar fi nici un impediment pentru derularea lucrării, în condiţiile în care cei de la Transbus au toate avizele.
 

+6 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie