Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 04:38

Autobuzul-hotel: construit la Braşov, cerut în Suedia, SUA şi Australia

Autor: Ana ŢÎRCĂ

Publicat la 15 sepembrie 2021

Autobuzul-hotel: construit la Braşov, cerut în Suedia, SUA şi Australia

A fost ofiţer transmisionist, a lucrat 10 ani la o firmă care transforma autovehicule, iar apoi a fost corporatist în Bucureşti. Naşterea fiului său l-a determinat să se mute de la Bucureşti la Braşov, unde a accesat şi fonduri europene ca să pună în practică o ideea mai veche pe care o avea.
„La Bucureşti am stat până în 2016. În 2017 m-am mutat aici, am închiriat o hală care era goală şi a venit un client din Braşov şi m-a întrebat dacă pot să fac un food-track, un camion din acesta pentru făcut burgeri. Având experienţa cu maşinile militare pe care le transformam, am făcut una, am văzut care-i piaţa şi am făcut încă una şi încă una, am mai angajat oameni, iar acum suntem 10 şi am făcut peste 40 de rulote comerciale şi food-truck-uri”, ne-a povestit Laurenţiu Simion.
Recent, Lucian Mândruţă, în călătoriile sale prin ţară, a văzut „minunea” pe care o face acum Laurenţiu Simion: un autocar transformat în camper, cu dotări de lux. „Am mai făcut un autobuz, adus din Irlanda, cu un cuptor de pizza la parter şi cu un restaurant la etaj, plus camioane şi rulote. Când a venit pandemia, cererea pentru rulote comerciale şi food-truck-uri n-a mai fost pentru că n-au mai fost evenimente, dar noi făcuserăm şi camper-e. Autorulote am făcut în 2018, una, iar cererea este destul de mare, astfel că ne-am apucat să facem din acestea. Până acum am făcut peste 15, dar e vorba de dube, cum ar veni, transformate în rulote, trei vehicule de expediţie – foste camioane de armată sau de pompieri – transformate şi acum avem acest autobuz cu etaj, care, în principiu, este pentru închiriat pentru evenimente, trupe, cântăreţi, evenimente gen zi de naştere sau altele asemănătoare”, a mai explicat Laurenţiu Simion.

10 locuri, 100.000 de euro
Autobuzul poate fi comparat cu un minihotel de lux, deoarece în acesta pot locui şi trăi mai multe persoane. „Are 10 paturi, două băi, un spaţiu de servit masa – un living, de fapt – şi o bucătărie cu tot ce trebuie. E total independent, are grup electrogen, butelii de gaz, baterii”, l-a descris cel care l-a şi conceput. Acest autobuz este destul de incomod de folosit în România. Laurenţiu spune că acesta este solicitat în ţări precum Suedia, Statele Unite sau Australia, unde şoselele sunt largi, iar distanţele de parcurs între două oraşe mult mai mari decât la noi.
În funcţie de configuraţia cerută, transformarea unui asemenea autobuz costă peste 100.000 de euro. Cel pregătit acum de firmă este gata în proporţie de 98%, iar în la sfârşitul săptămânii viitoare ar trebui să fie gata. „Partea de sus este completă, cu paturi, scaune, baie, toaletă duş şi pat matrimonial, iar în partea de jos bucătăria este terminată, mai trebuie să punem canapelele săptămâna aceasta şi s mai facem mici retuşuri. În mai puţin de două săptămâni ar trebui să fie gata pentru teste”, a mai spus Laurenţiu Simion.

Pregătiri pentru producţia de serie
Deocamdată, toate autovehiculele au fost realizate în urma unor comenzi ferme. Laurenţiu Simion spune, însă, că acum are un proiect împreună cu un furnizor de autovehicule din Braşov pentru a trece la producţie de serie. Momentan, comenzile care vin sunt pentru a putea avea schiuri, caiace sau biciclete în interior, pentru cei care practică aceste sporturi şi sunt nevoiţi să se deplaseze cu aceste vehicule la distanţe mari.
Patronul firmei Sfinx&Camper Conversion spune că îşi doreşte să treacă la producţia de serie deoarece, deocamdată, în România acesta este singurul atelier de profil, în timp ce în ţările din jur – cum ar fi Ungaria sau Polonia – această activitate cunoaşte producţia de seria de ceva vreme.




 

Comentarii

'A.S.'

2021-09-27 07:24:02


' Felicitari,asa ceva trebuie promovat !!!'

'marin cojocaru'

2021-09-21 06:39:37


'FOARTE FRUMOS, VA POT AJUTA CU PANOURI SI ALTE ACCESORII PENTRU INTERIOR 0722350536 COJOCARU '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie