Curs BNR

1 EUR = 4.9749 RON

1 USD = 4.8347 RON

1 GBP = 5.9018 RON

1 XAU = 420.8502 RON

1 AED = 1.3163 RON

1 AUD = 3.0050 RON

1 BGN = 2.5436 RON

1 BRL = 0.8040 RON

1 CAD = 3.3647 RON

1 CHF = 5.3037 RON

1 CNY = 0.6594 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6668 RON

1 EGP = 0.0959 RON

1 HUF = 1.2083 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.1049 RON

1 KRW = 0.3316 RON

1 MDL = 0.2576 RON

1 MXN = 0.2350 RON

1 NOK = 0.4251 RON

1 NZD = 2.7096 RON

1 PLN = 1.1664 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0471 RON

1 SEK = 0.4331 RON

1 TRY = 0.1360 RON

1 UAH = 0.1147 RON

1 XDR = 6.2745 RON

1 ZAR = 0.2566 RON

Editia 8341 - 17 ian 03:03

„Autobuzul anului 2017 în Europa” va merge gol pe liniile RATBV

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 14 aprilie 2017

Vehiculul nu poate fi testat cu călători, pentru că nu este înmatriculat în România

„Autobuzul anului 2017 în Europa” va merge gol pe liniile RATBV

Începând de ieri, RATBV, testează al treilea autobuz electric, Solaris Urbino 12, care a fost declarat „Autobuzul Anului 2017 în Europa”. Vehiculul va circula pe mai multe trasee până marţi, 18 aprilie, dar nu va prelua călători, motivul fiind că nu este înmatriculat în România, iar dacă ar face acest lucru, ar apărea probleme cu Poliţia.  Potrivit reprezentanţilor companiei, autobuzul electric are o autonomie de 200 de km, iar recordul atins în România a fost de 214 km, pe ruta Focşani - Iaşi.  
Testele vin în contextul în care reprezentanţii Primăriei Braşov au anunţat că au în plan achiziţionarea a 100 de autobuze, inclusiv electrice, iar în acum se „testează piaţa”. Însă, pentru a putea pune în practică un astfel de program va fi nevoie de atragerea finanţărilor europene, având în vedere că un autobuz de tipul celui aflat în teste la Braşov costă 450.000 de euro.
După o cursă „de probă”, directorul RATBV, Gabriel Antohe, a fost mulţumit de cum funcţionează autobuzul, ţinând cont că la frânare energia se recuperează, astfel că nici parcurgerea traseelor de Poiană nu ar fi o problemă pentru acest tip de vehicul. „Sistemul de încărcare este de asemenea facil, fiind vorba de o priză de încărcare trifazică. RAT a mai avut în teste anii trecuţi alte două autobuze electrice, unul era fabricat în China, dar în urma testelor, s-a constatat nu se plia pentru traseele din municipiul Braşov. Observăm că noile modele au condiţii tehnice care satisfac tot mai mult cerinţele beneficiarilor”, a precizat directorul RATBV SA.
Pe de altă parte, Florin Chivu, director de vânzări al firmei producătoare, a precizat că astfel de autobuze sunt folosite de companii de transport public din Spania, Italia, Suedia, Germania, Austria şi Polonia. „Din monitorizările efectuate, consumul mediu pe care l-am avut pe traseele efectuate în Oradea a fost de 1,28 kworă/km. Încărcarea se poate face şi rapid, respectiv în 10 minute, la capăt de linie, iar o încărcare completă durează între două ore şi jumătate şi şase ore, în funcţie de amperajul sursei de încărcare”, a explicat Chivu.

+2 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional