Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 15:36

Autobuzele electrice ar putea circula pe străzile Braşovului în doi, trei ani

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 22 aprilie 2015

Al doilea tip de autobuz electric care a circulat în teste pe străzile Braşovului este fabricat de cehi, poate transporta 85 de pasageri şi are o autonomie de 250 de kilometri

Autobuzele electrice ar putea circula pe străzile Braşovului în doi, trei ani
Regia Autonomă de Transport Braşov testează din nou, zilele acestea, un autobuz electric. Dacă în luna aprilie a anului trecut pe străzile Braşovului a circulat un astfel de autobuz  fabricat în China (pus la dispoziţie de către firma constructoare BYD  tocmai pentru ca Regia să-şi facă o părere despre mijloacele de transport în comun electrice), acum, la poalele Tâmpei a ajuns un autobuz fabricat de unul dintre cei mai mari producători de autobuze, troleibuze şi autocare din Cehia. Dotat cu un motor asincron răcit cu lichid, Skoda Electric, instalaţie electrică Cegelec şi acumulatori Winston Battery/Lithium – ion, autobuzul SOR EBN 10.5 are o capacitate de 85 de locuri, un timp de încărcare a bateriilor de 7-8 ore şi o autonomie energetică de 250 de kilometri, viteza maximă pe care o poate atinge fiind de 80 de km pe oră. Acesta a făcut ieri un traseu de probă pe străzile din Centru şi a urcat până în zona de Belvedere de pe Drumul Poienii, fără nici un fel de probleme. 
 
 
Soluţia pentru achiziţie sunt banii europeni
Acesta nu va fi pus însă în circulaţie şi pe liniile RAT, fiindcă producătorul l-a oferit spre exploatare Regiei doar timp de câteva zile şi va face doar câteva curse experimentale. Directorul general al RAT Braşov, Cristian Radu, a precizat faptul că cel mai devreme, achiziţia de astfel de mijloace de transport s-ar putea face, în doi, trei ani. „Va fi nevoie să intrăm într-un program dedicat achiziţiei de astfel de autovehicule, iar acest lucru va fi posibil numai după ce se vor deschide noile axe de finanţare. Va dura cel puţin doi, trei ani până când se vor scrie proiectele, se va aplica pe programe şi va începe implementare. Unii sunt pesimişti şi spun că nu vom vedea niciodată astfel de autobuze la Braşov, dar eu sunt sigur că vom reuşi să avem şi astfel de mijloace de transport în comun. Acum avem o nouă experienţă cu un autobuz electric, în contextul în care la nivel mondial există o creştere a producţiei de autovehicule electrice. Totodată, constructorii încearcă acum să limiteze timpul necesar pentru încărcarea unui astfel de autovehicul, să se ajungă la tehnologii care să nu mai împiedice staţionarea autobuzului. Am văzut un astfel de autobuz lansat în SUA, pentru care timpul de încărcare a ajuns la numai o oră”, a precizat Cristian Radu (foto). 
Timpul de reîncărcare a bateriilor variază în funcţie de gradul lor de descărcare - dacă în general este nevoie de 6-7 ore pentru a le reîncărca (presupunând că autobuzul nu ajunge cu autonomie zero la autobază, fiind păstrată mereu o marjă de siguranţă), SOR propune o variantă de încărcare rapidă care permite reîncărcarea bateriilor pe timpul zilei în patru reprize de câte 15 minute, când se află la capăt de linie. Astfel, autonomia poate ajunge la 300 de km într-o zi. 
 
 
Optim pentru zona centrală
Deocamdată, reprezentanţii Regiei vor să îşi facă o părere în privinţa acestui tip de mijloace de transport şi speră că şi alte companii producătoare îşi vor oferi produsele pentru a fi testate. Astfel de autobuze, precum cel fabricat de cehi, ar fi optime pentru circulaţia în zona centrală, este de părere directorul tehnic al RAT Braşov, Mircea Cenan. „Cu cât vom testa mai multe astfel de autobuze, ne vom face o imagine. Conceptul constructiv al acestuia mi-a plăcut, cu baterii modulare în spate, dar şi cu diferenţial ca la autobuzele clasice, astfel că este uşor de exploatat”, a explicat Cenan. Un astfel de autobuz costă între 350.000 şi 400.000 de euro, în timp ce autobuzul chinezesc BYD, care era de dimensiuni mai mari, costă 500.000 de euro.
Acest gen de autobuz se află deja în exploatare în Cehia, Slovacia, Germania sau Polonia şi în curând va intra în exploatare şi în Elveţia. De altfel, vehiculul oferit spre testare regiei braşovene rulează deja de 5 ani, fiind folosit pe perioada iernii într-o staţiune de schi din Slovacia, în munţii Tatra.
+0 -0

Comentarii

rammstein

2015-04-22 12:26:36


puteam sa le face noi la Steagu'!!!...ce mare scofala !...divizia auto-moto din steagu'e mult mai buna ca a celor de la skoda !...cat despre partea electrica ,Univ.Brasov are cel mai mare specialist in masini electrice ..Dl profesor Nicolaide !...parintele masinilor electrice din Romania si nu numai !!...de fapt cei de la skoda folosesc chiar cercetarile dlui profesor ...RUSINE !!!!..TUTUROR GUVERNELOR DE DUPA REVOLUTIE SI IN SPECIAL BANDITILOR DE LA PSD !!! CAPACITATE DE A LE PRODUCE AVEM ,FORTA DE MUNCA CALIFICATA AVEM..GUVERNUL CEH A INVESTIT IN UZINA LOR (DE FAPT SORA CU CEA A NOASTRA ), NU A DISTRUS-O CA AI NOSTRII,in special GUVERNUL NASTASE SI CALNUL MAFIOT NITA&OLARU !!!!...inca odata rusine !!!... ce a mai ramas din industria brasoveana ?...in afara de Steagu' restul moloz si magazine !!..pentru faptul asta ar trebui impuscati in livada postei toti mafiotii din barsov !!..se stiu bine cine a pus pe butuci industria noastra...de ce zic in livada postei?..pentru ca in anii ;50 acoolo au mai avut executii cu public !!!....ei mai in varsta din brasov stiu ce vorbesc....

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie