Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 13:28

Auchan vinde proprietăţi din Spania sau Italia pentru a continua dezvoltarea proiectului Coresi

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 24 octombrie 2014

Dezvoltatorul spune că nu va renunţa la mall-ul din Tractorul. În schimb, a început să vândă din cele circa 100 de hectare de teren pe care le are în zonă

Auchan vinde proprietăţi din Spania sau Italia pentru a continua dezvoltarea proiectului Coresi
Grupul Auchan nu are în plan înstrăinarea centrului comercial aflat în construcţie pe fosta platformă industrială Tractorul Braşov, pentru că proprietatea poate fi extinsă în următorii zece ani. În schimb, compania a început să vândă din cele circa 100 ha de teren.
„Grupul Auchan este în dezvoltare în toate ţările care, astăzi, merită o atenţie deosebită, prin prisma dimensiunii pieţei, adică în ţări precum Rusia şi China. Nevoia de capital pentru a dezvolta cât mai multe centre comerciale, repede, a devenit foarte mare. Astfel, anumite tipuri de proprietăţi care au ajuns la maturitate, adică acele active care nu mai pot fi extinse, pot fi vândute. În ultimii doi ani, au fost tranzacţii de vreo 300 milioane de euro în Franţa, unde s-au cedat câteva active de acest tip, iar în Italia s-au vândut centre pentru aproape 700 milioane de euro”, a declarat Tatian Diaconu, directorul general al Immochan România, divizia imobiliară al grupului. Construit în jurul lanţului de hipermarketuri Auchan, holdingul francez a ajuns să cuprindă peste 60 de branduri cu renume internaţional care îi permit să îşi autofinanţeze lucrările de extindere. În România, grupul este prezent cu patru branduri: Auchan, Decathlon, Leroy Merlin şi Immochan.
Diaconu spune că proiectul comercial pe care îl construieşte la Tractorul Braşov nu se înscrie în categoria activelor ce pot fi puse pe lista de vânzare, pentru că dezvoltarea se va extinde pe următorii zece ani. „Pe lângă cele 20 ha pe care lucrăm acum, ne uităm deja să demarăm faza a doua de dezvoltare. Partea comercială va continua ulterior cu rezervarea unor noi box-uri. În final, miza este aceea de realizare a unui nou cartier. Noi putem crea valoare la Braşov pentru următorii zece ani şi nu merită să vinzi un activ în aceste condiţii”, adaugă şeful Immochan România. 
Pe lângă cele circa 25 milioane de euro plătite în aprilie 2012 fondului de investiţii Centtera Capital Partners, de la care a preluat fosta fabrică Tractorul, grupul Auchan a mai investit aproximativ 35 milioane de euro în construcţia Coresi Shopping Resort. Centrul comercial este ridicat în proporţie de 70% şi peste 80% din cei 32.000 metri pătraţi închiriabili au fost contractaţi de retaileri precum Auchan, Inditex - cu cele şase mărci ale sale, H&M, Kenvelo, Flanco, Decimas, Sabrini, Yves Rocher, TUI Travel, Arsis - Vodafone, Inmedio, Sensiblu şi iStyle, iar mai nou LC Waikiki şi CCC. Investiţia în acest proiect, programat să se deschidă în martie 2015, se ridică la circa 60 milioane de euro, sumă care include şi preţul terenului aferent construcţiei, care are o pondere de 12%-15% în costul total.
 
Teren de vânzare
Lângă Coresi Shopping Resort, francezii au rezervat patru hectare de teren, care permit construcţia a încă 15.000 metri pătraţi de spaţii comerciale. Immochan poartă deja discuţii pentru închirierea unei suprafeţe de 6.000 mp, printre care cu un operator de mobilă şi cu unul de hrană pentru animale. Această a doua etapă de dezvoltare va fi demarată în aprilie sau iunie anul viitor şi are ca dată de inaugurare sfârşitul anului. Iniţial, dezvoltatorul miza pe atragerea unui operator de bricolaj în noile spaţii, însă unica opţiune rămasă valabilă era Leroy Merlin, parte din grupul Auchan, singurul operator care nu era prezent în Braşov. Această variantă a fost eliminată în septembrie, după ce retailerul a cumpărat reţeaua Bau­Max. „Toţi operatorii de bricolaj sunt prezenţi în Braşov. În perioada următoare, nu cred că vreunul dintre ei ar fi interesat să intre într-un nou proiect, pentru că numărul existent de unităţi este suficient”, menţionează Tatian Diaconu.
 
Caută parteneri pentru o zonă industrială 
În plus, Auchan şi-a mai rezervat încă 15 ha de teren pentru o dezvoltare comercială, în următorii trei-cinci ani. În ceea ce priveşte restul de circa 60 ha, compania este în căutare de parteneri pentru dezvoltarea unei zone industriale şi a uneia rezidenţiale, fiind dispusă şi să vândă porţiuni din teren. Lucru pe care l-a şi făcut de curând. Fraţii Adrian şi Neculai Mihai, alături de partenerul lor, Felix Pătrăşcanu – patronii FAN Curier, au cumpărat 2,7 ha din platforma Tractorul pentru a construi un nod regional pentru compania de curierat pe care o conduc. Potrivit calculelor Capital, preţul plătit de aceştia se ridică la circa un milion de euro. „Ei vor face singuri dezvoltarea şi intenţionează să deschidă la anul. Se vor crea 250-300 de locuri de muncă, foarte importante pentru Braşov. Terenul era liber de construcţii şi avea un PUZ de industrial-logistic. Am încasat preţul corect“, precizează Diaconu.
Immochan ar putea agrea o variantă similară şi pentru dezvoltarea unei zone rezidenţiale, pentru care sunt rezervate două loturi: unul de 22 ha şi altul de 30 ha. Şeful companiei îşi propune ca în aprilie să înceapă lucrările de infrastructură (demolări, crearea unor drumuri cu patru benzi, aducerea utilităţilor la limita proprietăţii), iar din toamnă să atribuie construcţia unui dezvoltator extern. Cele mai avansate negocieri le are cu antreprenoarea Daniela Kasper, care construieşte în apropiere un cartier cu 500 de locuinţe. Pe prima parcelă rezervată segmentului rezidenţial, francezii spun că s-ar putea construi circa 2.000 de apartamente, grupate în clădiri cu 4-5 etaje. „Vom agrea varianta care merge cel mai repede, pentru că fiecare bloc construit ne va aduce 100-150 de clienţi în centrul comercial. Poate ar exista variante prin care, pe termen lung, să câştigăm mai mulţi bani, dar noi optăm pentru rapiditate“, adaugă Diaconu.
În momentul achiziţiei terenului, francezii vorbeau şi despre o zonă de birouri, însă noile date arată că dintr-o astfel de dezvoltare nu s-ar obţine o rentabilitate corectă. Astfel, varianta birourilor este luată în considerare ca un plan B, pentru situaţia în care nu se va mai putea extinde zona comercială.
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie