Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 05:29

Au început lucrările la artera de sud-est

Autor:

Publicat la 06 februarie 2015

Au început lucrările la artera de sud-est

Constructorul arterei de sud-est, drum care va lega cartierele Astra şi Noua (aşa-numita şosea de shopping), a început marţi lucrările, pe porţiunea de 500 de metri care se află în incinta fostelor uzine Roman.
    Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat din 15 ianuarie, iar constructorul a început organizarea de şantier şi degajarea terenului; zilele următoare va delimita traseul exact, pe baza măsurătorilor.
„Au început efectiv lucrările la artera de sud-est, care reprezintă un proiect foarte important pentru dezvoltarea Braşovului şi pentru faptul că asigură legătura dintre carterul Noua şi Ocolitoarea Municipiului Braşov. Împreună cu pasajul de la prelungire Crinului (unde a fost translatat fostul proiect al pasajului de la Micşunica, n.r.), reprezintă un proiect integrat, care va crea o reţea de drumuri între Calea Bucureşti şi ocolitoarea municipiului, şi va aduce implicit dezvoltarea acestei zone. Este un proiect finanţat din fonduri europene nerambursabile  şi i-am cerut constructorului să finalizeze lucrările până la 1 decembrie 2015, pentru a putea deconta toate cheltuielile eligibile”, a declarat primarul George Scripcaru.
Contractul de lucrări a fost semnat pe 30 decembrie, cu SC Euro Strada SRL, care a depus o ofertă în valoare de 8,65 milioane de lei. Valoarea totală a finanţării eligibile este de aproximativ 15 milioane de lei.
Drumul, în lungime de 2,145 kilometri, va porni din prelungirea Poienelor – Strada Prunului, imediat după Decathlon, va subtraversa Calea Bucureşti şi Calea Ferată Bucureşti – Braşov (CF 300), pe traseul vechii linii ferate uzinale care aparţinea uzinei Roman (în prezent dezafectată), va merge câteva sute de metri de-a lungul căii ferate, către staţia de betoane, apoi va face legătura cu Tronsonul I al Ocolitoarei Braşov. Pentru sistematizarea circulaţiei, pe această nouă arteră ar urma să fie amenajate trei sensuri giratorii: unul la intersecţia cu prelungirea străzii Poienelor, unul la intersecţia cu un drum paralel cu Calea Bucureşti, care va ieşi în spatele Carrefour, şi unul la intersecţia cu primul tronson al ocolitoarei. Lăţimea arterei va fi de 7 metri, cu o bandă pe sens, iar strada va fi flancată de zonă verde şi va avea piste de biciclişti pe o parte şi trotuar pe cealaltă parte (până la CF 300, pista va fi pe dreapta şi trotuarul pe stânga, după subtraversare pista va fi pe stânga şi trotuarul pe dreapta). Artera va fi iluminată cu stâlpi amplasaţi pe ambele părţi, până la intersecţia cu CF 300. De-a lungul traseului sunt prevăzute 3 perechi de staţii pentru transportul în comun.
    Proiectul a fost depus spre finanţare POR încă de anul trecut, prin Planul Integrat de Dezvoltare şi a fost declarat eligibil, însă abia la începutul lunii noiembrie 2014 a fost semnat contractul de finanţare, fondurile utilizate fiind de fapt economii din alte proiecte POR derulate de municipalitate.
Până acum, au fost finalizate toate procedurile de atribuire a contractelor prevăzute în Programul de achiziţii şi s-au plătit despăgubirile pentru achiziţia terenului.



 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie