banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9771 RON

1 USD = 4.7550 RON

1 GBP = 5.9799 RON

1 XAU = 448.7474 RON

1 AED = 1.2946 RON

1 AUD = 3.0123 RON

1 BGN = 2.5447 RON

1 BRL = 0.8244 RON

1 CAD = 3.3531 RON

1 CHF = 5.2715 RON

1 CNY = 0.6545 RON

1 CZK = 0.1987 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0939 RON

1 HUF = 1.2382 RON

1 INR = 0.0548 RON

1 JPY = 3.1168 RON

1 KRW = 0.3300 RON

1 MDL = 0.2558 RON

1 MXN = 0.2331 RON

1 NOK = 0.4269 RON

1 NZD = 2.7110 RON

1 PLN = 1.1954 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0524 RON

1 SEK = 0.4434 RON

1 TRY = 0.1313 RON

1 UAH = 0.1143 RON

1 XDR = 6.2319 RON

1 ZAR = 0.2589 RON

Editia 8361 - 17 feb 09:01

IN MEMORIAM

Astăzi se împlinesc 30 de ani de la prima catastrofă feroviară: 060-EA-001, prima locomotivă care a inaugurat primul tronson românesc electrificat de cale ferată Braşov-Predeal

Autor: Emil DĂNESCU

Publicat la 21 august 2020

Se întâmpla în dimineaţa zilei de 21 august 1990, între staţia CFR Augustin şi halta Ormeniş

Astăzi se împlinesc 30 de ani de la prima catastrofă feroviară: 060-EA-001, prima locomotivă care a inaugurat primul tronson românesc electrificat de cale ferată Braşov-Predeal

Se împlinesc 30 de ani de când locomotiva 060-EA-001, prima locomotivă electrică produsă de firma A.S.E.A. din Suedia pentru România şi care a inaugurat primul tronson românesc electrificat de cale ferată Braşov-Predeal la data de 9 decembrie 1965, a fost scoasă definitiv din circulaţie în urma unei catastrofe feroviare, produsă în dimineaţa zilei de 21 august 1990, între staţia c.f.r. Augustin şi halta Ormeniş.
Rapidul 24 partea a II-a (Budapesta-Bucureşti) s-a ciocnit în linie curentă cu locomotiva de manevră a staţiei Augustin, care efectua o cursă fără respectarea prevederilor din instrucţiile de serviciu, în scopul de a duce acasă, după tura de noapte (neexistând un tren de navetă), pe casiera staţiei Augustin, care domicilia în localitatea Ormeniş.
Printr-un concurs de împrejurări, în care impiegaţii de mişcare din staţia Augustin şi partida de pe locomotiva de manevră a acestei staţii au încălcat în mod flagrant reglementările instrucţionale, s-a produs această catastrofă feroviară, în urma căreia au murit mecanicul şi mecanicul ajutor de pe locomotiva „taximetru”, fiind răniţi cei 2 salariaţi aflaţi pe locomotiva rapidului şi trei călători din primul vagon de după locomotivă (2 din localitatea Tărlungeni, jud. Braşov). Au fost casate ambele locomotive şi distrus grav primul vagon de după locomotiva trenului rapid, cel de-al doilea vagon suferind şi el avarii (vagoanele aparţineau căilor ferate maghiare).
Faptele celor 2 vinovaţi rămaşi în viaţă, au fost sancţionate cu neaşteptată clemenţă de instanţa de judecată, reţinându-se conjunctura social-economică post-revoluţionară cu profunde reverberaţii în conştiinţa şi implicit în conduita oamenilor.
Rememorăm aceste întâmplări în cinstea locomotivei electrice cap de serie, care anul acesta ar fi împlinit 55 de ani de existenţă şi cu speranţa că cele relatate vor ţine trează vigilenţa personalului feroviar, în scopul deservirii în siguranţă a călătorilor pe „drumul de fier”.

Comentarii

'Olteanu Danut'

2020-08-22 21:18:07


'Mi-am amintit de Procesul din St Războieni , judecat tot după o carastrofă produsă prin tamponarea unui Acc. cu un Personal. Era o lucrare pe linie . Vă mulțumesc d-nule. Ing. pt acest articol ! Era păcat să nu fiți cfr-ist . ( Cum vă purtați cu femeile ? ) O D din Comănești.'

'Radu mihai'

2020-08-21 20:03:03


'INTAMPLARI DIN VIATA UNUI MECANIC DE LOCOMOTIVA\n\nDupa intamplarea si postarea mea pe facebook a evenimentului din halta Stefan cel Mare de pe sectia Bucuresti-Constanta, dupa evitare unui accident cu posibile pierderi umane si materiale, la un interval de timp am fost amenințat de catre seful de depou sa ies cu o locomotivă cu probleme tehnice (defecte) la tren ce ar fi pus in pericol siguranta circulatiei,viata atat a mea cat si a calatorilor care urmau sa se urce in acel tren, dupa toate aceste evenimente au inceput sa ma persecute,santajeze,hartuiasca, sa isi bata joc de mine prin programul de lucru luandu-mi trenurile.Asta inseamna sa fi mecanic de locomotivă in Romania,Dupa atatea ani se doreste cu desăvârșire sa se repete acesta catastrofa feroviara '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie