Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 18:59

Asociaţiile de proprietari vor putea beneficia de fonduri europene pentru termoizolări şi alte reparaţii

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 29 iunie 2015

Finanţările nerambursabile vor putea fi accesate prin intermediul Federaţiei Asociaţiilor de Proprietari Braşov, care va depune proiectele în vederea finanţării cu sprijinul Primăriei, asociaţiile neputând accesa de unele singure banii puşi la dispoziţie de către Uniunea Europeană

Asociaţiile de proprietari vor putea beneficia de fonduri europene pentru termoizolări şi alte reparaţii

Asociaţiile de proprietari din municipiul Braşov au începând de săptămâna trecută un sprijin de nădejde, odată cu lansarea oficială a Federaţiei Asociaţiilor de Proprietari. Aceasta este o asociaţie neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ sau patrimonial şi independentă faţă de orice instituţie de drept public sau privat din România. Avocatul Vasile Martin, preşedintele federaţiei braşovene, a precizat că aceasta va promova, va susţine şi va apăra drepturile şi interesele asociaţiilor de proprietari. În prezent, în municipiul Braşov sunt 1.409 de asociaţii de proprietari şi se aşteaptă ca să adere cât mai multe la acest organism, fiindcă le sunt promise şi o serie de beneficii.

De la contorizare individuală la terase verzi pe blocuri
Cel mai important lucru este că asociaţiile care se vor înscrie în această federaţie vor putea beneficia de o serie de finanţări nerambursabile,  respectiv fonduri europene care sunt destinate organizaţiilor neguvernamentale şi care nu pot fi accesate direct de către o asociaţie de proprietari. „Asociaţiile pot rezolva prin finanţare probleme administrative vechi care nu şi-au găsit încă rezolvarea din lipsa de bani şi care au devenit în timp grave şi urgente. Prin fondurile europene accesate de către Federaţie, asociaţiile pot realiza proiectele mari care au fost solicitate de către proprietari şi le-au dorit întotdeauna. În vederea accesării finanţărilor din exerciţiul 2014 – 2020 al Uniunii Europene, vom intra în parteneriat cu Primăria Braşov”, a explicat Martin. În funcţie de eligibilitatea proiectelor, acesta a precizat că se vor putea obţine finanţări nerambursabile atât pentru izolarea termică a blocurilor, pentru hidroizolaţii şi reparaţii la acoperiş, consolidarea fundaţiei sau izolarea subsolurilor, zugrăveli, înlocuirea geamurilor şi a uşilor de pe casa scării, dar şi pentru montarea de sisteme de supraveghere video sau pentru înlocuirea ascensoarelor. De asemenea, se vor putea obţine finanţări şi pentru separarea individuală a utilităţilor, precum şi pentru lucrările de amenajare a spaţiilor verzi din preajma blocurilor, dar şi… de pe blocuri. „În Franţa, s-a dat o lege prin care autoritatea publică locală îi obligă pe cei care construiesc blocuri noi cu acoperişuri cu suprafaţă plană, cum sunt majoritatea blocurilor de la noi, să facă terase verzi. Am putea accesa fonduri în acest sens, fiindcă în proiectele pe care le vom depune nu vom merge doar cu un bloc, ci cu toate blocurile care fac parte din asociaţiile înscrise în Federaţie”, a explicat Martin.

De 1 octombrie, servicii de administrare
De asemenea, FAP Braşov va reprezenta şi apăra drepturile şi interesele membrilor în relaţia cu autorităţile publice locale şi centrale, dar şi în relaţia cu furnizorii de utilităţi şi, nu în ultimul rând, va participa la medierea conflictelor între proprietarii de imobile şi asociaţiile de proprietari. Centrul de Consultanţă şi Consiliere din cadrul Federaţiei, care va deveni funcţional cel târziu la data de 1 octombrie, va sprijini asociaţiile în vederea reducerii cheltuielilor de administrare prin achiziţionarea de servicii integrate în domeniul administrativ, financiar – contabil sau juridic. „De exemplu, mai multe asociaţii pot folosi acelaşi administrator, acelaşi contabil, acelaşi jurist şi acelaşi cenzor sau pot angaja firme specializate care fac toate aceste servicii, la costuri finale mult mai reduse, pentru că noi vrem să îi sprijinim pe proprietarii de apartamente din Braşov să plătească cât mai puţin pentru aceste servicii de administrare”, a explicat preşedintele FAP Braşov.

Sprijin din partea Primăriei
La lansarea Federaţiei a participat şi primarul Braşovului, George Scripcaru care a apreciat că înfiinţarea acestei federaţii este un lucru bun, pentru că astfel pot fi reprezentate, concentrate şi administrate mai uşor problemele asociaţiilor de proprietari din Braşov, în relaţia acestora cu administraţia locală sau centrală. „În plus, vor putea accesa mai uşor fonduri pentru lucrări de investiţii sau reparaţii ale imobilelor, pentru dotarea asociaţiilor sau pentru cursuri de perfecţionare destinate administratorilor sau preşedinţilor. Salut înfiinţarea acestei federaţii, pe care o vom sprijini prin acordarea gratuită a unui sediu, în Centrul Civic, astfel încât să devină funcţională şi să poată fi contactată mai uşor de către reprezentanţii asociaţiilor de proprietari din Braşov”, a explicat primarul George Scripcaru.

Cotizaţie de 1 leu pe lună, pentru fiecare apartament din asociaţie
Federaţia are în prezent un sediu provizoriu pe strada Iuliu Maniu nr. 47, în clădirea Cobco, şi poate fi contactată la telefonul 0268.547.065. Pentru înscrierea în Federaţie va fi percepută o taxă de înscriere de 150 de lei, iar cotizaţia lunară va fi de 1 leu, de fiecare apartament din respectiva asociaţie de proprietari.


 

+1 -0

Comentarii

Leau Liliana

2016-03-02 12:34:25


buna ziua, as dori sa stiu daca Asocia noastra, Gr. Ureche 21 poate beneficia de fonduri europene pt anveloparea blocului. Avem cere la Primarie nr. 7816/ 08.02.2013 . Mentionez ca locatarii aduna prin fondul de reparatii in acest an minimul de 30% cu care sa contribuie la anvelopare.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie