Curs BNR

1 EUR = 4.7218 RON

1 USD = 4.2434 RON

1 GBP = 5.2941 RON

1 XAU = 194.6143 RON

1 AED = 1.1552 RON

1 AUD = 2.9577 RON

1 BGN = 2.4142 RON

1 BRL = 1.1247 RON

1 CAD = 3.2319 RON

1 CHF = 4.2986 RON

1 CNY = 0.6172 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6325 RON

1 EGP = 0.2556 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0615 RON

1 JPY = 3.9255 RON

1 KRW = 0.3591 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2225 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8374 RON

1 PLN = 1.1104 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0673 RON

1 SEK = 0.4492 RON

1 TRY = 0.7418 RON

1 UAH = 0.1664 RON

1 XDR = 5.8479 RON

1 ZAR = 0.3042 RON

Editia 7219 - 02 iun 09:30

Aşa va arăta Airbus, viitoarea fabrică a Braşovului

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 28 sepembrie 2015

Consiliul Local Ghimbav a aprobat PUZ-ul viitoarei fabrici de elicoptere de la Ghimbav. Investiţia se va ridica la 40 de milioane de euro, în prezent purtându-se discuţii pentru acordarea unui ajutor de stat de trei milioane de euro

Aşa va arăta Airbus, viitoarea fabrică a Braşovului
Consilierii locali din Ghimbav au aprobat la finele lunii trecute Planul Urbanistic Zonal pentru vitoarea fabrică de elicoptere Super Puma a concernului Airbus. Practic, s-a trecut o nouă etapă în calea începerii construcţiei efective a fabricii de la Ghimbav. Deocamdată au ieşit la iveală primele imagini cu randările fabricii în care Airbus va investi aproximativ 40 de milioane de euro. 
O singură piedică mai stă în calea construcţiei fabricii - semnarea unui nou memorandum de colaborare între Guvern şi Airbus, cel anterior expirând la finele lunii iunie. În ultimele luni, cele două părţi au avut mai multe runde de întâlniri care ar urma să se soldeze şi cu acordarea de către stat a unui ajutor de stat de aproximativ trei milioane de euro pentru construirea fabricii de la Ghimbav. 
Pentru IAR Ghimbav deschiderea liniei de fabricaţie a Airbus Helicopters la Braşov va reprezenta posibilitatea unei colaborări importante. Printre acestea se numără „fabricarea din prima zi a unor componente de structură (circa 2.000 de ore de manoperă pe elicopter), cu condiţia ca IAR să îşi execute, cu costuri proprii, pregătirea de fabricaţie aferentă componentelor respective, fabricarea în termen mediu a fuselajului acestui tip de elicopter, cu condiţia obţinerii de către Airbus Helicopters a acordului TAI Turcia (aceasta deţine în prezent drepturile exclusive de a fabrica fuselajul şi alte câteva subansamble)”. De asemenea, IAR ar putea produce şi cablajele electrice, cu condiţia reducerii cu cel puţin 10% a costurilor nerecurente comparativ cu Labinal Maroc, furnizorul actual al gigantului.
Pentru acest lucru ar fi necesare investiţii de aproximativ 11 milioane de euro, care s-ar adăuga celor 40 de milioane de euro anunţate de producătorul francez.
Fabrica de elicoptere Super Puma MK1 va fi construită în localitatea Ghimbav, judeţul Braşov, pe un teren de 27.000 de metri pătraţi pus la dispoziţie de compania pentru reparaţii şi mentenanţa aeronavelor IAR Ghimbav. De altfel, în urmă cu trei luni au început deja pregătirile terenului în vederea construcţiei fabricii.
Fabrica va fi operată de compania Airbus Helicopters Industry România, o firmă înfiinţată de cei de la Airbus Helicopters, iar hala industrială se va întinde în prima fază pe 9.600 de metri pătraţi. Investiţia se va derula în trei etape. În primele două etape este avută în vedere „varianta civilă a elicopterului Super Puma MK1, caz în care autoritatea de proiectare şi a asigurare a aeronavigabilităţii va fi în sarcina Airbus Helicopters, industrializarea elicopterului se va face în România, prin deschiderea unei linii de asamblare finală, care să permită existenţa pe flux a unor elicoptere în diverse faze pentru a permite livrarea de elicoptere la termene scurte”, se arată într-un document supus aprobării acţionarilor IAR Ghimbav anul trecut. Airbus Helicopters Industry România va fi responsabilă cu contractarea directă a motoarelor, trenului de aterizare, structurii, cablajelor etc, direct de la furnizori. Susţinerea post-livrare şi service-ul elicopterelor vor fi asigurate pentru flota existentă de către Airbus Helicopters, iar pentru viitorii clienţi de către Airbus Helicopters Industry România.
În etapa a doua se mai are în vedere şi varianta militară a elicopterului, precum şi o variantă alungită a modelului C1e, precum şi creşterea numărului de componente ce vor fi cumpărate din România. „În etapa a treia de dezvoltare a proiectului se are în vedere ca, pentru aceste modele, autoritatea de proiectare şi de asigurare a aeronavigabilităţii să fie în sarcina Airbus Helicopters Industry România, iar elicopterul civil să obţină un Certificat de Tip Românesc. Din punct de vedere al industrializării, se are în vedere creşterea numărului de componente asigurate local, structura elicopterului rămânând a fi fabricată la TAI Turcia. Susţinerea post-livrare şi service-ul pentru flota mondială de elicoptere MK1 vor fi asigurate de către Airbus Helicopters Industry România”.
Proiectul prevede ca în 2017 să iasă de pe linia de fabricaţie primul elicopter civil de tip C1e, urmată în 2018 de ieşirea de pe linia de fabricaţie a primului elicopter de tip militar, plus forma alungită a acestuia. Proiectul mai prevedea ca în anii 2015 şi 2016 să fie vândute elicoptere Super Puma MK1 produse pe linia de fabricaţie Airbus Helicopters, în perioada 2017 – 2018 să fie vândute elicoptere produse atât de Airbus Helicopters, cât şi pe linia dezvoltată în România, iar din 2019 să fie vândute doar elicoptere de acest tip produse în România.
 
+1 -0

Comentarii

Duca Serban Bogdan

2015-10-12 16:23:47


Este mai mult decit benefic pentru Brasov construirea fabricii de elicoptere.Poate da Dumnezeu si se misca din letargie si obiectivul aeroportului-Dracula_.Prea multe obiective au fost distruse in Brasov-incepind cu Tractorul,Steagul.Rulmentul.Hidromecanica in total o forta de munca de peste 200.000 de oameni,iar Brasovul a ramas izolat fara autostrada dar cu imprejurimi de vis.Din pacate politica si politicienii ignora voit Brasovul si potentialul uman al acestui oras si a intregii zone

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

  • Golim şcolile

    Numărul de elevi dintr-o clasă s-ar putea reduce în actualul context epidemiologic. „La acest moment nu văd posibil să ne mai întoarcem în toamnă în sălile de clasă[...]

    2020-05-29 citeste mai mult
  • Bani de termie, trimişi la Braşov

    Ordinul privind repartizarea sumei de 112,5 milioane lei pentru cofinanţarea lucrărilor de investiţii în modernizarea, reabilitarea şi retehnologizarea sistemelor de alimentare centralizată[...]

    2020-05-29 citeste mai mult
banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional