Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 12:17

Aproape gata: Harta aeriană a Braşovului

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 05 august 2022

Proiectarea spaţiului aerian şi a procedurilor de zbor se apropie de final. Consultări cu toţi operatorii aerieni

Aproape gata: Harta aeriană a Braşovului

O nouă consultare pe tema spaţiului aerian controlat al Aeroportului Internaţional Braşov şi a procedurilor de zbor a avut loc, miercuri, 3 august 2022, la Braşov, cu operatorii aerieni şi organizaţiile, care desfăşoară activităţi de zbor în zona Ghimbav, la solicitarea ROMATSA şi a proiectantului contractat de Consiliul Judeţean Braşov, firma SC Regional Air Suport SRL din Bucureşti.
La acestă întâlnire au participat reprezentanţii de la Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR), Aeroclubul României, Asociaţia Zbor Liber din România (AZLR) - organizaţie ce reprezintă interesele practicanţilor zborului liber, piloţilor şi proprietarilor de aeronave ultrauşoare, reprezentanţii aerodromurilor din judeţul Braşov, ai companiilor de transport aerian de pasageri şi ai altor entităţi ce efectuează activităţi de zbor în zona aeroportului, alături de reprezentanţii Consiliului Judeţean Braşov şi directorul Regiei Autonome „Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav”, Alexandru Anghel.
De asemenea, la discuţii a participat, în sistem de videoconferinţă, şi compania Airbus Helicopters Romania SA, care, împreună cu ceilalţi participanţi, au analizat draftul procedurilor de zbor şi al hărţilor aferente spaţiului aerian realizate de proiectantul contractat, în vederea identificării soluţiilor optime de operare în comun în spaţiul aerian al viitorului aeroport de la Braşov.
Potrivit reprezentanţilor SC Regional Air Suport SRL, în urma consultărilor organizate, urmează încheierea unor înţelegeri cu operatorii aerieni, în ceea ce priveşte utilizarea spaţiului aerian aferent aeroportului de la Ghimbav şi definitivarea procedurilor de zbor şi a design-ului spaţiului aerian. „Ne dorim ca serviciile noastre să fie agreate şi aprobate de către toţi cei care desfăşoară, în prezent, activităţi de zbor, inclusiv de către operatorii, care vor participa în viitor la efectuarea zborurilor de la Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav. Ne bucurăm că hărţile noastre de decolare/aterizare la aeroport şi definirea spaţiului aerian facilitează stabilirea unor proceduri de colaborare între operatorii aerieni şi ROMATSA. Suntem optimişti că, în câteva săptămâni, va fi definitivat acceptul din partea lor, iar după aceste demersuri ne îndreptăm către realizarea documentaţiei finale ”, a declarat Roxana Elena Alupulesei, reprezentantul proiectantului.
Întâlnirea face parte dintr-o serie de consultări, organizate periodic de ROMATSA cu toate părţile interesate – de la companiile de aviaţie civilă, reprezentanţii forţelor armate până la aerocluburi, şcoli de zbor, firme de transport aerian de pasageri, etc. - scopul acestora fiind operaţionalizarea serviciilor de navigaţie aeriană. Acesta este cel mai complex demers derulat, până în prezent, la Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav, fiind vorba despre o serie de activităţi ce implică un grad înalt de expertiză: proiectarea procedurilor de zbor convenţionale, a procedurilor de zbor satelitare, proiectarea spaţiului aerian, verificări din zbor a procedurilor operaţionale, studii de acoperire a propagării semnalului, licenţierea şi pregătirea personalului, punerea în funcţiune echipamentelor meteo şi de radicomunicaţii, certificarea echipamentelor, integrarea echipamentelor, analize de risc şi altele.
„Am venit la Braşov pentru a avea o întâlnire cu toţi factorii interesaţi de spaţiul aerian controlat al viitorului aeroport, pentru a stabili detaliile de operare, pentru momentul când aeroportul va fi funcţional; am venit împreună cu colegii mei de la Departamentul  Operaţional din cadrul administraţiei centrale de la Bucureşti şi cu controlorii de trafic aerian de la Arad, care vor fi primii care vor opera în zona pe aeroportul de la Ghimbav”, a declarat Florin Virgil Manta, directorul Direcţiei Serviciilor de Navigaţie Aeriană Regională (DSNAR) Arad din cadrul ROMATSA.
La rândul său, directorul Aeroclubului României, George Rotaru, a susţinut, la finalul întâlnirii, că „demersurile aferente proiectării spaţiului aerian şi al procedurilor de zbor de la Ghimbav sunt foarte complexe, deoarece această zonă, are tradiţie în domeniul aeronautic şi sunt foarte multe categorii de aeronave, care desfăşoară activităţi de zbor; avem parapantişti, avem operaţiuni cu planoare, paraşutism, precum şi multe şcoli de zbor, cu avioane ultrauşoare sau cu avioane. Toate aceste activităţi trebuie armonizate, astfel încât toată lumea trebuie să fie în siguranţă, de la parapantism până la cel mai mare avion, care va opera pe acest aeroport. Lucrurile decurg foarte bine, ne angajăm ca în perioada următoare să finalizăm toate procedurile de zbor; în următoarele două săptămâni, Aeroclubul României, va finaliza procedurile de colaborare cu DSNAR Arad - direcţia din cadrul ROMATSA, care va gestiona dirijarea traficului aerian la Ghimbav; abia aşteptăm să deschidem aeroportul de la Braşov, cât mai curând, cu un miting aviatic”.

Reamintim că firma SC Regional Air Suport SRL din Bucureşti şi-a adjudecat, la finalul anului trecut, contractul de achiziţie publică privind asigurarea serviciilor de navigaţie aeriană la Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav, contract al cărui obiect este proiectarea spaţiului aerian şi a procedurilor de zbor instrumentale.
Contractul are cu o valoare totală de 944.860 lei şi are o durată de implementare de 12 luni.
După finalizarea şi aprobarea procedurilor de zbor, ele vor fi publicate în AIP România, publicaţia de informaţii aeronautice, pentru a fi aduse la cunoştinţa companiilor aeriene şi a tuturor celor interesaţi să efectueze zboruri pe Aeroportul Internaţional Braşov.
„Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav ca infrastructură fizică este aproape de momentul în care putem spune că este operaţional, însă zborurile se pot desfăşura într-un spaţiu aerian controlat, cu proceduri de zbor publicate, verificate în zbor, în prealabil, sub coordonarea şi dirijarea controlorilor de trafic instruiţi special pentru procedurile de decolare/aterizare ale Aeroportului Braşov, proceduri ce se bazează pe echipamentele de radionavigaţie, comunicaţii şi meteo ce furnizează informaţiile necesare derulării activităţii în condiţii de siguranţă. Ne bucurăm că ne apropiem de finalizarea proiectării spaţiului aerian şi a procedurilor de zbor necesare pentru aeroportul de la Ghimbav -  un demers extrem complex şi provocator, pentru care ţin să mulţumesc în mod deosebit proiectanţilor, dar şi specialiştilor din cadrul ROMATSA şi ai Autorităţii Aeronautice Civile Române”, a declarat Adrian-Ioan Veştea, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov.



 

Comentarii

'. Msria'

2022-08-06 23:34:24


'In așteptarea inaugurării aeroportului Brașov, care sa speram ca va fi cit mai cuprind, ceea e ne va scuti sa mai facem drumul pina la București,cum de altfel se va putea zbura în toată Europa cu tincluse companiile low cost. '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie