Curs BNR

1 EUR = 4.9490 RON

1 USD = 4.2218 RON

1 GBP = 5.7704 RON

1 XAU = 240.3568 RON

1 AED = 1.1494 RON

1 AUD = 3.0732 RON

1 BGN = 2.5304 RON

1 BRL = 0.7982 RON

1 CAD = 3.3310 RON

1 CHF = 4.5640 RON

1 CNY = 0.6541 RON

1 CZK = 0.1953 RON

1 DKK = 0.6655 RON

1 EGP = 0.2687 RON

1 HUF = 1.3938 RON

1 INR = 0.0573 RON

1 JPY = 3.8391 RON

1 KRW = 0.3603 RON

1 MDL = 0.2383 RON

1 MXN = 0.2109 RON

1 NOK = 0.4907 RON

1 NZD = 2.9764 RON

1 PLN = 1.0756 RON

1 RSD = 0.0421 RON

1 RUB = 0.0581 RON

1 SEK = 0.4886 RON

1 TRY = 0.4882 RON

1 UAH = 0.1589 RON

1 XDR = 5.9914 RON

1 ZAR = 0.2888 RON

Editia 7545 - 24 sep 08:28

Anomaliile Electrica apar şi la Braşov: Factură de 3.000 lei pentru o casă cu 3 camere

Autor: George ALDEA

Publicat la 01 sepembrie 2021

Anomaliile Electrica apar şi la Braşov: Factură de 3.000 lei pentru o casă cu 3 camere

O femeie din Braşov a rămas uimită când a văzut ce factură a primit pentru electricitate. Femeia are o casă cu trei camere, pentru care, conform actului primit, trebuie să plătească, pe luna trecută, 3.000 de lei. În mod normal, avea de plătit pentru factură în jur de 100 de lei. Se pare că factura i-a fost umflată cu 4.000 de KW. Până acum ea plătea în jur de 100 de lei, deci, o creştere de 3000%. Braşoveanca nu a primit niciun răspuns de la Electrica.
„M-am trezit cu o factură de 3.000 de lei pentru o lună. De obicei plăteam 100 de lei. Am făcut reclamaţie, am luat legătura cu cei de la companie, nu au venit să recitească contoarul. Eu nu pot să suport 3.000 de lei pentru o lună de curent. Venitul meu lunar este 1.600 lei, atât am pensie. am stat 3 ore la rând ca să fac o reclamaţie”, a spus braşoveanca Doina Mînzatu, marţi, 31 august, în direct la Antena 3.

Reacţia Electrica
„Solicitările transmise de către clientul la care faceţi referire au fost înregistrate la Electrica Furnizare în datele de 19 august 2021, respectiv 24 august 2021. Acestea sunt în curs de analiză şi soluţionare, compania solicitând în acest sens operatorului de distribuţie zonal să efectueze o citire de verificare a indexului înregistrat de contor. La finalul analizei, răspunsul cu privire la modul de soluţionare a aspectelor sesizate va fi transmis clientului”, au transmis cei de la Electrica Furnizare, ca reacţie la acest material.
În justificarea ei, compania a ţinut să transmită că „în trimestrul I al anului 2021, odată cu liberalizarea pieţei de energie electrică, s-a înregistrat o creştere cu aproximativ 300% a numărului de solicitări primite de către compania Electrica Furnizare din partea clienţilor, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut”. Iar ca măsuri „pentru a veni în întâmpinarea consumatorilor”, Electrica Furnizare menţionează: „implementarea unui sistem care permite programarea vizitelor în centrele de relaţii cu clienţii; crearea în cadrul site-ului Electrica Furnizare a unei pagini dedicate contractării online, prin intermediul căreia consumatorii pot încheia simplu şi rapid un contract: electricafurnizare.ro/contract-online/; punerea la dispoziţia clienţilor a unor modalităţi alternative de contact, menite să le ofere acces la consultanţa necesară soluţionării solicitărilor acestora: linie de call center dedicată informaţiilor comerciale (0244.406.006), adresă de e-mail pentru transmiterea solicitărilor (clienti@electricafurnizare.ro), formular de contact online (electricafurnizare.ro/asistenta/formular-inregistrare-plangeri/)”.

Recordul „anomalie la facturare” e deocamdată la Alba
Şi o familie din Alba-Iulia a avut parte de o surpriză neplăcută când au văzut factura la curent electric. Mai exact, aceştia au descoperit că au de plată 27.808,13 lei, pentru un consum de 39.313 kwh în perioada 12 iulie 2021 – 10 august 2021. Oamenii au postat documentul pe reţelele de socializare şi spuneau că nu poate fi altceva decât o greşeală, justificare pe care au dat-o, luni, 30 august, şi cei de la Electrica Furnizare.
„Electrica Furnizare precizează că factura menţionată în cadrul articolelor de presă este o factură cu caracter de regularizare, emisă în baza citirii efectuate de către operatorul de distribuţie zonal. Din cauza unei anomalii pe lanţul de facturare şi în sistemul informatic, factura în cauză a fost transmisă automat, în mod eronat, către client. Compania Electrica Furnizare a luat decizia de a storna factura până la clarificarea modului de funcţionare a întregului lanţ de facturare, inclusiv a contorului de la locul de consum în cauză”, au transmis cei dela Electrica Furnizare, legat de acest caz.
Marţi, 31 august, au ieşit la iveală alte 2 cazuri din judeţul Alba legate de Electrica Furnizare. Astfel, o familie trebuie să plătească 11.000 de lei, iar o alta suma de 22.700 lei. Unul dintre titularii contractului cu Electrica Furnizare, un bărbat din Poiana Galdei, spune că a primit factura cu suma de 11.016,55 lei, săptămâna trecută şi s-a interesat la casieria furnizorului. Omul a aflat de acolo că „este o greşeală” şi că o să vină un reprezentant al operatorului să citească din nou contorul. În factura primită, consumul înregistrat este de 15.579 Kwh, iar modul de stabilire a consumului este „citire index”. Un alt bărbat, din Alba Iulia, susţine că a primit o factură în valoare de 22.700 lei. „Eu am vorbit cu ei şi am aşteptat să soluţioneze deşi au zis să-i mai caut eu… Între timp mi au emis cea de a doua factura estimativă, moment în care am făcut plângere pe internet şi aştept. Mi-au zis că nu era problemă mare cu factura că o puteau storna… că şi ei se mirau de factură, dar că e problemă că apare că mi au schimbat ceasul”, a relatat bărbatul. Mai mult, acesta a povestit de faptul că asistenţa telefonică este inexistentă, iar apelurile repetate către companie au fost, din păcate, în van.  „Pe numărul de la Bucureşti am lăsat de două ori să sune câte o oră (adică două ore) şi degeaba, iar dacă suni pe acesta de la Alba răspunde o persoană care spune că s-a judecat cu ei şi să se răzbune i-au pus numărul de telefon la ei pe site”, a mai declarat bărbatul presei locale.  În total, patru astfel de cazuri au fost semnalate de consumatori din Alba, în ultimele zile. Primul caz a fost al unei familii din Alba Iulia, care a văzut pe factură suma de 27.808,13 lei, iar alta, tot din Alba Iulia, a primit o factură de 6.000 de lei, de data aceasta de la un operator privat.

Ce ar face ministrul
Virgil Popescu, actualul ministru al Energiei, a declarat că dacă ar fi să primească o factură uriaşă, considerată a nu fi conformă, aşa cum au primit consumatorii din judeţul Alba, a spus că nu ar plăti-o. „Eu nu aş plăti-o. Nu cred că riscă să rămână fără curent electric pentru o factură care este greşită”, a precizat Popescu.


 

 

Comentarii

'HÎRJU SORIN '

2021-09-02 07:08:22


'O familie care stă în București nu a fost acasă de 4 ani,factura la curent 0 lei.Acum ia venit factură de 3000 lei .consum zice că a consumat 4000 kw'

'Willy'

2021-09-01 11:07:49


'Sa isi dea fiecare indexul cum trebuie si gata problema. Pe de alta parte astia de la electrica au un sistem a carui unica menire este, se pare, sa isi bata joc de clienti. Nu raspunde nimeni la telefoane, pentru un raspuns astepti cateva luni bune si ala dat in dorul lelii, gen \"vom analiza in continuare\". Din astea. Ca si la circulatie, legi ar fi dar sanctiunile nu se aplica asa cum trebuie ori sunt prea mici pentru unii si nici nu le simt. Ia sa ii arda cu procente din cifra de afaceri, sa mai vedem atunci, se mai greseste in defavoarea clientului? Dar cat timp paridele sunt hamesite, isi pun oameni in functii cheie si isi iau dreptul de peste tot, ce sa mai zicem... Huoooo!'

'Eu'

2021-09-01 07:20:05


'@Antonov Citire la 3/6 luni ar fi in regula, dar sa faci regularizare dupa un an jumate e bataie de joc! De aici facturile urias, iar la ce perioada trebuie facuta regularizarea nu e specificat in contract...'

'cristian'

2021-09-01 07:08:47


'Interesant este ca la toate Firmele furnizoare de Electricitate si Gaz se greseste numai in detrimentul Consumatorului.'

'Antonov'

2021-09-01 06:41:55


'Daca dai corect citirea lunara,nu se greseste de cei de la Electrica,cei ce au primit facturi astronomice,fie nu au dat citirea lunara si li s a bagat estimativ pana a venit \"cititorul la 6 luni\" si s a facut regularizarea la zi, fie a fost o greseala a celui care a citit.Am incheiat contract acum 3 luni si tarifele si citirile se respecta.Dati citirea lunar ca sa nu fiti \"furat\" de unii sau de altii.Cine a gresit sa plateasca cu \"penalizare\". '

'Zah Ioan'

2021-09-01 05:44:34


'Eu sunt de 3 ani la RCS-RDS cu electricitatea.Le transmit lunar,online indexul. Sunt foarte corecti.Nu inteleg de ce cei de la Electrica gresesc.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional