banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9774 RON

1 USD = 4.3833 RON

1 GBP = 5.8304 RON

1 XAU = 464.4611 RON

1 AED = 1.1933 RON

1 AUD = 2.7957 RON

1 BGN = 2.5449 RON

1 BRL = 0.7714 RON

1 CAD = 3.1559 RON

1 CHF = 5.2813 RON

1 CNY = 0.6015 RON

1 CZK = 0.1993 RON

1 DKK = 0.6668 RON

1 EGP = 0.0860 RON

1 HUF = 1.2223 RON

1 INR = 0.0513 RON

1 JPY = 3.0556 RON

1 KRW = 0.3047 RON

1 MDL = 0.2538 RON

1 MXN = 0.2227 RON

1 NOK = 0.4191 RON

1 NZD = 2.6097 RON

1 PLN = 1.1646 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0530 RON

1 SEK = 0.4526 RON

1 TRY = 0.1141 RON

1 UAH = 0.1048 RON

1 XDR = 5.9383 RON

1 ZAR = 0.2318 RON

Editia 8789 - 13 noi 06:07

LEGEA INTERNSHIPULUI, ÎN DEZBATERE PUBLICĂ

Angajatorii vor fi obligaţi să-i plătească pe tinerii care vin în practică

Autor: Adina CHIRVASĂ

Publicat la 14 iunie 2017

Angajatorii vor fi obligaţi să-i plătească pe tinerii care vin în practică

Ministerul Muncii a pus în dezbatere publică Legea Internshipului, care reglementează condiţiile care trebuie îndeplinite de un angajator pentru a putea primi un tânăr în practică, printre obligaţii fiind
stipulate încheierea unui contract şi plata unei indemnizaţii pentru munca prestată, potrivit Mediafax. Legea prevede că toate persoanele de peste 16 ani pot participa la activităţi de pregătire şi practică în cadrul companiilor şi instituţiilor de stat, această perioadă fiind numită de „internship”.
Pentru ca o instituţie să poată primi oameni în practică, trebuie să aibă cel puţin cinci salariaţi, să nu fie în insolvenţă şi să nu fi făcut concedieri colective sau reorganizare a activităţii în ultimele 12 luni. Persoana aflată în practică va avea dreptul la o indemnizaţie lunară netă al cărei cuantum va fi de cel puţin 50% din echivalentul salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată.
Activitatea practică va fi de maximum şase ore pe zi şi cel mult 30 de ore pe săptămână, persoana aflată în practică având dreptul la două zile de repaus după fiecare cinci zile muncite.
Totodată, acesta nu poate efectua ore suplimentare, iar organizaţia are obligaţia de a ţine evidenţa timpului în care internul îşi desfăşoară activitatea din cadrul programului.
Angajatorii care nu vor încheia contracte de internship cu persoanele aflate într-o perioadă de practică riscă amenzi cuprinse între 10.000 şi 20.000 de lei, iar cei care nu îi vor acorda indemnizaţii de practică riscă amenzi de până la 6.000 de lei.
Legea internshipului va rămâne în dezbatere publică până pe 20 iulie.

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie