Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 10:44

Angajaţii din industria auto din Braşov, mai slab plătiţi decât la Timişoara sau Ploieşti

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 24 august 2020

Angajaţii din industria auto din Braşov, mai slab plătiţi decât la Timişoara sau Ploieşti

Primii 30 de mari angajatori din industria auto din România, producţia de maşini şi de componente auto, şi-au redus efectivele cu 10.000 de angajaţi în 2019 comparativ cu anul precedent, fiind prima dată în ultimii cinci ani când industria auto începe restructurarea, în loc să creeze locuri de muncă.
Primii 30 de mari angajatori din industria auto din România, producţia de maşini şi de componente auto, şi-au redus efectivele cu 10.000 de angajaţi în 2019 comparativ cu anul precedent, fiind prima dată în ultimii cinci ani când industria auto începe restructurarea, în loc să creeze locuri de muncă, potrivit calculelor ZF realizate pe baza datelor publicate de companii pe platforma Confidas.
Yazaki, Leoni Piteşti şi Fujikura sunt trei dintre marii angajatori din auto care au raportat în bilanţul din 2019 cu cel puţin 1.000 de oameni mai puţin faţă de 2018. Mai mult, datele analizate de ZF arată că 20 dintre cei mai mari 30 de angajatori din auto şi-au redus numărul de oameni din fabrici în 2019 faţă de anul precedent.
„Digitalizarea proceselor şi faptul că volumul a scăzut cu circa 15% anul trecut la nivel mondial sunt doi dintre factorii care au adus această fluctuaţie negativă”, a spus Bogdan Gabor, country manager al companiei de recrutare şi consultanţă în resurse umane Lugera, The People Republic, şi preşedinte al Asociaţiei Române a Agenţilor de Muncă Temporară (ARAMT).
Automobile Dacia şi-a păstrat statutul de cel mai mare angajator din auto, pe o singură entitate fiscală, raportând un număr total de 14.761 de angajaţi la finalul anului trecut, dar Ford România a înregistrat cel mai mare număr de persoane nou angajate pe parcursul anului trecut, de circa 840 de oameni, ajungând astfel la un număr de total de peste 5.289 de angajaţi.
Salariul brut al unui angajat într-o companie din industria auto cu fabrică în Timişoara se încadrează între 2.600 şi 2.900 de lei, în timp ce o persoană care lucrează în Braşov poate câştiga un salariu brut între 2.200 – 2.500, iar un angajat în Ploieşti poate ajunge la un salariu brut lunar de peste 3.000 de lei, conform datelor transmise de Bogdan Gabor.
„Salariile nu cred că vor mai creşte, vor stagna o perioadă pe toate segmentele, pentru că forţa de muncă este mai disponibilă acum. Având forţă de muncă disponibilă, companiile nu mai sunt nevoite să crească salariile pentru a fi competitive”.
Primii 30 de angajatori din industria auto au avut în 2019 un număr total de aproape 128.000 de angajaţi.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie