Curs BNR
1 EUR = 4.9761 RON
1 USD = 4.6567 RON
1 GBP = 5.7878 RON
1 XAU = 346.6114 RON
1 AED = 1.2678 RON
1 AUD = 3.0265 RON
1 BGN = 2.5442 RON
1 BRL = 0.9073 RON
1 CAD = 3.4036 RON
1 CHF = 5.0938 RON
1 CNY = 0.6426 RON
1 CZK = 0.1971 RON
1 DKK = 0.6673 RON
1 EGP = 0.0972 RON
1 HUF = 1.2649 RON
1 INR = 0.0559 RON
1 JPY = 3.0059 RON
1 KRW = 0.3389 RON
1 MDL = 0.2605 RON
1 MXN = 0.2744 RON
1 NOK = 0.4252 RON
1 NZD = 2.7633 RON
1 PLN = 1.1511 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0503 RON
1 SEK = 0.4287 RON
1 TRY = 0.1432 RON
1 UAH = 0.1179 RON
1 XDR = 6.1310 RON
1 ZAR = 0.2433 RON
Publicat la 24 iulie 2015
Furnizorii serviciilor de telefonie, internet sau televiziune au obligaţia să publice pe paginile proprii de internet procedura privind soluţionarea reclamaţiilor, precizează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), într-un comunicat de presă.
„Atunci când un utilizator întâmpină probleme cu un serviciu de comunicaţii, prima sesizare ar trebui adresată furnizorului respectivului serviciu. Furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune au obligaţia de a afişa pe paginile proprii de internet procedura privind soluţionarea reclamaţiilor şi de a o înmâna abonaţilor la momentul încheierii contractului sau achiziţionării unei cartele preplătite. Totodată, utilizatorii acestor servicii au dreptul de a primi gratuit, oricând pe durata contractului, un exemplar tipărit al procedurii”, notează Autoritatea.
Potrivit sursei citate, în cuprinsul acestei proceduri, operatorii trebuie să specifice modalităţile prin care utilizatorul final poate înainta o reclamaţie (cu indicarea numerelor de telefon, fax, adresă de poştă electronică, serviciu poştal utilizate în acest scop), programul de lucru pentru primirea şi înregistrarea reclamaţiilor, termenul maxim de soluţionare a reclamaţiilor şi data de la care se calculează acest termen, indiferent de mijloacele de transmitere a acestora. Totodată, aceştia sunt obligaţi să precizeze despăgubirile la care au dreptul utilizatorii dacă nu este respectat termenul de soluţionare a reclamaţiei.
Proceduri similare sunt stipulate şi în cazul procedurii de soluţionare a deranjamentelor, unde trebuie specificat termenul maxim de remediere, data de la care acesta se calculează, precum şi despăgubirile aplicabile în cazul nerespectării termenului de remediere.
De asemenea, procedura de soluţionare a reclamaţiilor trebuie să cuprindă şi informaţii cu privire la soluţionarea litigiilor, în cazul în care acestea nu au putut fi soluţionate pe cale amiabilă.
Dacă utilizatorii nu primesc procedura de soluţionare a reclamaţiilor, pot sesiza ANCOM, instituţie care poate interveni direct în situaţiile în care furnizorii (de servicii de telefonie, internet sau televiziune) încalcă drepturile de informare ale utilizatorilor, nu oferă serviciul de portabilitate a numerelor, nu includ anumite informaţii în contract sau nu respectă legislaţia specifică din domeniul comunicaţiilor electronice şi serviciilor poştale. Reclamaţiile privind nerespectarea condiţiilor contractuale (de exemplu, nerespectarea termenului de soluţionare a deranjamentului/reclamaţiei) trebuie adresate de către utilizatorii persoane fizice către ANPC Autoritatea pentru Protecţia Consumatorului, instituţia care poate interveni în astfel de situaţii, precizează ANCOM.
nu este nici un comentariu
Vând Chevrolet Aveo pentru programul Rabla, acte în totalitate în regulă. Tel. 0720 960 577.
2024-04-26 citeste mai multCu o experiență de peste 20 de ani în conducerea echipelor din industria de retail, Constantin Brutaru a ales să se alature echipei DO Security, operator privat, specializat în domeniul de securitate și pază, în funcția de director comercial și dezvoltare.
2024-04-26 citeste mai multViteza trenurilor pe tronsonul Braşov – Sighişoara abia dacă atinge pe unele porţiuni circa 60 km/oră, în vreme ce pe tronsonul deja modernizat, Sighişoara – Simeria, aceasta[...]
2024-04-26 citeste mai multCompania românească Romarg, specializată în furnizarea serviciilor de găzduire web şi înregistrare domenii din România, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri[...]
2024-04-26 citeste mai multConcernul de firme turceşti care lucrează la construcţia Autostrăzii Sibiu-Făgăraş, parte din cea de-a doua autostradă a Moldovei, A13, a devansat deja graficul fazei de proiectare
2024-04-26 citeste mai mult
Adaugă un comentariu