Amenzi de până la 10.000 de lei pentru nedeclararea profitului
Autor: Ovidiu VRÂNCEANU
Publicat la 16 februarie 2007
Doar 1.000 de firme și-au depus până ieri declarațiile privind impozitul pe profit pentru anul 2006. Potrivit Codului fiscal, până ieri trebuiau să depună aceste declarații contribuabilii care au definitivat închiderea exercițiului financiar pe 2006, organizațiile non-profit și contribuabilii care obțin venituri majoritare din cultura cerealelor și plantelor tehnice, pomicultură și viticultură
Doar 1.000 de firme și-au depus până ieri declarațiile privind impozitul pe profit pentru anul 2006. Potrivit Codului fiscal, până ieri trebuiau să depună aceste declarații contribuabilii care au definitivat închiderea exercițiului financiar pe 2006, organizațiile non-profit și contribuabilii care obțin venituri majoritare din cultura cerealelor și plantelor tehnice, pomicultură și viticultură.
Cei care nu și-au depus declarația privind impozitul pe profit pot fi amendați, conform legii, cu sume între 500 și 10.000 de lei.
Pe 25 februarie - noi declarații
Agenții economici brașoveni vor trebui să depună până pe 25 februarie noi declarații. Cum ar fi cea privind „obligațiile de plată la bugetul general consolidat” pentru obligațiile de plată cu termen lunar și plata acestora.
Începând cu declarația aferentă lunii ianuarie, se aplică OMFP nr. 80/2007, care aprobă noul conținut al formularului 100. Printre noutățile privind declarația 100 se numără declararea trimestrială a impozitului și a contribuțiilor aferente veniturilor din salarii, datorate de către contribuabilii care au statut de microîntreprindere, precum și de către persoanele fizice care desfășoară activități independente (termene de depunere: 25 aprilie, 25 iulie, 25 octombrie, 25 ianuarie). De asemenea, contribuabilii au datoria de a declara anual impozitul și contribuțiile aferente veniturilor din salarii, datorate de către asociații, fundații sau alte entități fără scop patrimonial, cu excepția instituțiilor publice (termen: 25 ianuarie 2008). Aceste impozite și contribuții au avut până la sfârșitul anului trecut termen de declarare și de plată lunar. Tot din 1 ianuarie 2007 se declară și plătește contribuția angajatorilor pentru Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale (lunar, trimestrial sau anual, în funcție de statutul angajatorului).
Se schimbă și
formularul de „Decont TVA”
Deconturile lunare de TVA se depun tot până în 25 februarie. Începând cu decontul lunii ianuarie, se aplică OMFP nr. 35/2007, care aprobă noul model și conținut al formularului 300 „Decont de TVA”. Până pe 25 februarie, persoanele impozabile din punctul de vedere al TVA mai pot solicita aprobarea unei alte perioade fiscale decât luna sau trimestrul, și anume pot opta pentru semestrul calendaristic (dacă efectuează operațiuni impozabile numai pe maximum trei luni calendaristice dintr-un semestru) sau anul calendaristic (dacă efectuează operațiuni impozabile numai pe maximum șase luni calendaristice dintr-o perioadă de un an calendaristic).
Fișele fiscale se depun până pe
28 februarie
28 februarie va fi ultima zi de depunere pentru fișele fiscale (formular 210 „Fișa fiscală privind impozitul pe veniturile din salarii”) pentru anul fiscal 2006, dar și pentru „Declarația informativă privind impozitul reținut și plătit pentru veniturile cu regim de reținere la sursă/venituri scutite, pe beneficiari de venit nerezidenți” în anul 2006. Aceasta din urmă trebuie depusă de către plătitorii de venituri care au obligația să rețină la sursă impozitul pentru veniturile obținute de nerezidenții din România.
Persoanele juridice străine care datorează impozit pe reprezentanțe au ca dată limită 28 februarie pentru a depune la Fisc „Declarația anuală privind impozitul pe reprezentanțe”. Formularul 205 „Declarație informativă privind impozitul reținut pe veniturile cu regim de reținere la sursă” trebuie depus tot până pe 28 februarie de către plătitorii de venituri din activitățile independente prevăzute la art. 52 din Codul fiscal (venituri din drepturi de proprietate intelectuală, din vânzarea bunurilor în regim de consignație, venituri obținute în baza unui contract de agent, comision sau mandat comercial, venituri din activități desfășurate în baza contractelor/convențiilor civile încheiate potrivit Codului civil, venituri din activitatea de expertiză contabilă și tehnică judiciară și extrajudiciară, venituri obținute dintr-o asociere cu o persoană juridică) și de către plătitorii de venituri din transferul titlurilor de valoare și din operațiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, precum și din orice alte operațiuni de acest gen, pentru care impozitul pe venit se reține la sursă.
Comentarii
nu este nici un comentariu
Adaugă un comentariu