Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 22:00

ALEȘII LOCALI AU DE ALES: Pistă de raliu sau pistă de aeroport?

Autor: Ionuþ DINCÃ

Publicat la 12 iulie 2012

Cofinanțarea pe care trebuie să o aloce Primăria Brașov pentru Centrul de Dezvoltare „Transilvania Motorland” ar putea fi redirecționată pentru investiția de la Aeroportul Ghimbav, un proiect mult mai așteptat și dorit de brașoveni Proiectul Centrului de Dezvoltare și Cercetare Aplicată „Transilvania Motorland“ continuă să iște dispute în rândul politicienilor brașoveni, necesitatea investiției ridicând semne de întrebare din partea acestora

ALEȘII LOCALI AU DE ALES:  Pistă de raliu sau pistă de aeroport? Cofinanțarea pe care trebuie să o aloce Primăria Brașov pentru Centrul de Dezvoltare „Transilvania Motorland” ar putea fi redirecționată pentru investiția de la Aeroportul Ghimbav, un proiect mult mai așteptat și dorit de brașoveni Proiectul Centrului de Dezvoltare și Cercetare Aplicată „Transilvania Motorland“ continuă să iște dispute în rândul politicienilor brașoveni, necesitatea investiției ridicând semne de întrebare din partea acestora. Reprezentanții Partidului Poporului – Dan Diaconescu (PP-DD) consideră că prioritățile edililor locali, la ora actuală, ar trebui să fie cu totul altele ținând cont că spitalele brașovene nu au mai fost modernizate și dotate cu tehnologie de ultimă oră, șomajul crește de la o lună la alta, din cauză că majoritatea marilor investitori au fost izgoniți din oraș, iar municipalitatea a întârziat să ia unele măsuri pentru a-i atrage pe cei care doresc să creeze locuri de muncă, și nu în ultimul rând, proiectul aeroportului a stagnat, din cauza lipsei finanțării. Banii brașovenilor, investiți la Tărlungeni „Nu cred că este cazul ca un astfel de proiect să fie construit din banii brașovenilor, și nu puțini, peste 10 milioane de euro, într-o altă localitate unde nu există canalizare și toaletele sunt în curte și unde ar fi mult mai necesară modernizarea infrastructurii și a sistemului de alimentare cu apă“, a explicat Ionel Fliundra (foto), președintele PP-DD Brașov. Acesta consideră că banii pe care i-ar da municipalitatea pentru acest centru ar putea fi folosiți pentru a sprijini Consiliul Județean în construcția pistei și terminalului aeroportului, o pistă de aeroport primând în fața unei piste pentru raliu. „Foarte mulți brașoveni, dar și localnici din județele vecine așteaptă ca aeroportul să fie gata. Nu am fost aleși în forurile de conducere ale Brașovului ca să ne opunem proiectelor de dezvoltare, dar trebuie să vedem care proiecte sunt de interes în condițiile actuale. Am fost aleși pentru a face administrație în interesul cetățenilor și nu pe spatele lor și de aceea vom fi transparenți în luarea deciziilor și îi vom informa pe și unde se duc banii lor“, a mai spus Fliundra. Mesajul PP-DD pentru primarul Brașovului George Scripcaru este ca, în primul rând, să se preocupe de proiecte ce conduc la creșterea nivelului de trai pentru brașoveni, dar și de modernizarea sistemului de asistență medicală și crearea de locuri de muncă, iar investițiile de genul celei de la Tărlungeni să treacă pe plan secund. Cum se împart banii pentru „Transilvania Motorland“ Proiectul în valoare totală de 88.914.973,88 lei este inclus în Planul Integrat de Dezvoltare pentru Polul de Creștere Brașov și este finanțat prin Programul Operațional Regional. Cofinanțarea municipiului Brașov este însă consistentă, de 50% din valoarea eligibilă a proiectului, respectiv 34,9 milioane de lei. Tot din bugetul local ar trebui achitate și cheltuielile neeligibile, în valoare de 1,9 milioane de lei, precum și cota de TVA în valoare de 17 milioane de lei. Astfel, de la bugetul local al Brașovului, pentru această investiție, ar trebui să se ducă în total 53,9 milioane de lei, respectiv aproape 12 milioane de euro.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie