banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9774 RON

1 USD = 4.3833 RON

1 GBP = 5.8304 RON

1 XAU = 464.4611 RON

1 AED = 1.1933 RON

1 AUD = 2.7957 RON

1 BGN = 2.5449 RON

1 BRL = 0.7714 RON

1 CAD = 3.1559 RON

1 CHF = 5.2813 RON

1 CNY = 0.6015 RON

1 CZK = 0.1993 RON

1 DKK = 0.6668 RON

1 EGP = 0.0860 RON

1 HUF = 1.2223 RON

1 INR = 0.0513 RON

1 JPY = 3.0556 RON

1 KRW = 0.3047 RON

1 MDL = 0.2538 RON

1 MXN = 0.2227 RON

1 NOK = 0.4191 RON

1 NZD = 2.6097 RON

1 PLN = 1.1646 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0530 RON

1 SEK = 0.4526 RON

1 TRY = 0.1141 RON

1 UAH = 0.1048 RON

1 XDR = 5.9383 RON

1 ZAR = 0.2318 RON

Editia 8455 - 08 iul 15:07

Al 3-lea DN1, pregătit de şantier

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 28 noiembrie 2023

Pentru drumul din Valea Doftanei va fi scoasă din fondul forestier o suprafaţă mai mare decât cea estimată iniţial. A fost rezolvată şi problema trotuarelor din Săcele

Al 3-lea DN1, pregătit de şantier

La o săptămână de la şedinţa desfăşurată la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, luni, 27 noiembrie, Consiliul Judeţean Braşov a găzduit o întrunire axată pe problematica scoaterii din fondul forestier a suprafeţelor necesare construcţiei drumului din Valea Doftanei (DJ102I Săcele – Câmpina, gândit ca o alternativă la DN1 şi DN1A) şi pe actualizarea avizelor de mediu, conform culoarului de expropriere stabilit la faza PAC (proiect autorizare construcţie).
Gazdele întâlnirii au fost Şerban Todorică, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, şi administratorul public al judeţului, Daniel Gligoraş, cel care coordonează la nivel judeţean implementarea acestui obiectiv major de infrastructură rutieră.
Discuţiile au pornit de la forma finală a culoarului de expropriere, în urma căreia suprafaţa necesară a fi scoasă din fondul forestier este mai mare decât cea prevăzută iniţial în studiul de fezabilitate, ceea ce impune necesitatea revizuirii avizelor de principiu emise de instituţiile implicate – ocoale silvice, Garda Forestieră, respectiv Agenţia pentru Protecţia Mediului.
Demersurile sunt realizate atât la nivelul CJ Braşov, pentru tronsonul de 12,4 km din DJ 102I aflat pe teritoriul administrativ al judeţului nostru, cât şi la nivelul CJ Prahova, pentru tronsonul 13,2 km situat în judeţul vecin şi ele se vor finaliza cu emiterea Hotărârii de Guvern privind scoaterea din fondul forestier a suprafeţelor afectate de investiţie.
În aceste zile proiectantul va iniţia corespondenţa cu instituţiile abilitate, în vederea actualizării avizelor de mediu.

Iarna, rezervată birocraţiei
După şedinţa de luni, administratorul public al judeţului Braşov, Daniel Gligoraş, a precizat că „am trecut în revistă stadiul avizelor şi acordurilor necesare scoaterii din circuitul forestier a terenurilor de care avem nevoie pentru acest proiect. Având în vedere că procedurile de expropriere sunt în sarcina noastră, trebuie să obţinem avizul de mediu pentru culoarul de expropriere final. De asemenea, în paralel cu obţinerea avizului final de la Garda Forestieră (pentru suprafeţele forestiere, n.r.) trebuie să aprobăm două hotărâri de Consiliu Judeţean esenţiale, una privind demararea procedurii de expropriere şi una referitoare la declararea de utilitate publică a suprafeţelor respective. De asemenea, trebuie realizată pichetarea traseului şi identificarea parcelelor de pădure afectate”, a explicat administratorul public Daniel Gligoraş.

Lucrările vor începe în primăvara anului viitor
La rândul său, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Şerban Todorică, a ţinut să precizeze că „toţi cei care am participat la discuţii suntem o echipă şi lucrăm ca o echipă, de aceea ne întâlnim cu regularitate şi analizăm toate etapele pe care le avem de parcurs în implementarea acestui proiect de importanţă capitală pentru descongestionarea traficului pe DN 1. Cu această ocazie am stabilit că trebuie să valorificăm la maximum perioada de iarnă şi să rezolvăm toate aspectele de natură birocratică, astfel încât în primăvara următoare să fim pregătiţi pentru demararea lucrărilor”.

Speţa Săcele
De asemenea, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov a declarat „oficialii primăriilor Săcele şi Valea Doftanei susţin în totalitate eforturile de implementare a proiectului, idee exprimată şi în cursul discuţiilor de astăzi (luni, 27 noiembrie, n.r.), când am analizat inclusiv problema construirii trotuarelor în interiorul localităţilor. Aceste lucrări vor fi realizate şi ele nu vor afecta în niciun fel parcursul acestui obiectiv investiţional”.
Anunţul şefului administraţiei judeţene braşovene vine în contextul în care, în ultimele luni, între reprezentanţii Companiei Naţionale de Investiţii (care implementează proiectul) şi autorităţile locale săcelene au fost dispute privind trotuarele. Mai exact, Comisia de circulaţie a municipiului Săcele a refuzat de mai multe ori să avizeze dosarul, motivul fiind că în proiect nu erau prevăzute trotuare în intravilanul oraşului.
La întâlnirea găzduită de Consiliul Judeţean Braşov au mai fost prezenţi reprezentanţi ai Companiei Naţionale de Investiţii, ai Consiliului Judeţean Prahova, ai primăriilor Săcele şi Valea Doftanei, ai constructorului şi ai proiectantului, alături de specialişti din cadrul instituţiilor cu atribuţii în domeniul avizării din cele două judeţe, respectiv Garda Forestieră, Agenţia pentru Protecţia Mediului, Direcţia Silvică, regii publice locale de păduri şi ocoale silvice afectate de acest proiect.

25,63 km - 405,4 milioane de lei
Drumul care urmează să fie proiectat, reabilitat şi modernizat în următoarele 42 de luni, are o  lungime totală de 25,63 km, din care 13,20 km în judeţul Prahova şi 12,43 km în judeţul Braşov.  Investiţia se ridică la 405,4 milioane de lei, iar constructor este SC Construcţii Erbaşu SA.

+6 -1

Comentarii

'Victor'

2023-11-28 19:10:51


'Primaria Sacele avea interese obscure fara legatura cu trotuarele. '

'Ariciul'

2023-11-28 12:47:40


'Deci durata de reabilitarea a unui drum existent de 25,63 Km este de 42 de luni adica 3,5 ani??? Oare am inteles bine?'

'Munteanu Gheorghe '

2023-11-28 10:46:15


'Felicitări Primăriei Sacele pentru că nu a cedat în privința trotuarelor,de altfel o obligație legală a constructorului!'

'Lazar'

2023-11-28 09:13:35


'Atentionez ca firma Erbasu nu este serioasa si nici nu are aexperienta in constructia de drumuri.O sa vedeti rezultatele.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie