Curs BNR
1 EUR = 4.9774 RON
1 USD = 4.3833 RON
1 GBP = 5.8304 RON
1 XAU = 464.4611 RON
1 AED = 1.1933 RON
1 AUD = 2.7957 RON
1 BGN = 2.5449 RON
1 BRL = 0.7714 RON
1 CAD = 3.1559 RON
1 CHF = 5.2813 RON
1 CNY = 0.6015 RON
1 CZK = 0.1993 RON
1 DKK = 0.6668 RON
1 EGP = 0.0860 RON
1 HUF = 1.2223 RON
1 INR = 0.0513 RON
1 JPY = 3.0556 RON
1 KRW = 0.3047 RON
1 MDL = 0.2538 RON
1 MXN = 0.2227 RON
1 NOK = 0.4191 RON
1 NZD = 2.6097 RON
1 PLN = 1.1646 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0530 RON
1 SEK = 0.4526 RON
1 TRY = 0.1141 RON
1 UAH = 0.1048 RON
1 XDR = 5.9383 RON
1 ZAR = 0.2318 RON
Publicat la 05 ianuarie 2016
Ai muncit cel puţin un an şi ai cotizat la bugetul de şomaj? Dacă te concediază şefii, ai putea primi 450 de lei ajutor de şomaj, şi nu 375, cât este acum. Asta însă doar dacă un proiect de lege ce vizează această modificare va deveni literă de lege. Proiectul a fost iniţiat de şase parlamentari independenţi şi un deputat UNPR şi se află în dezbatere la Senat. Proiectul prevede, de asemenea, majorarea cotelor procentuale, diferenţiate în funcţie de stagiul de cotizare, care se aplică mediei salariului de bază lunar brut pe ultimele 12 luni de stagiu de cotizare. Astfel, va creşte de la 3% la 3,6% pentru persoanele cu stagiu de cotizare de cel puţin 3 ani, de la 5% la 6% pentru o cotizare de cel puţin 5 ani, de la 7% la 8,6% pentru persoanele care au cotizat cel puţin 10 ani şi de la 10% la 12% pentru persoanele cu un stagiu de cotizare de cel puţin 20 de ani. Persoanele care nu au avut un loc de muncă după absolvirea unei instituţii de învăţământ vor beneficia de o majorare de la 250 de lei la 300 de lei pe lună. „În ceea ce priveşte efortul financiar necesar pentru implementarea acestei măsuri se estimează că, pentru cei cca. 100.000 şomeri indemnizaţi, care ar beneficia de o majorare lunară de cca. 100 de lei, sunt necesare fonduri suplimentare de cca. 120 de milioane anual, sume ce pot fi obţinute printr-o mai bună gestionare şi colectare a veniturilor la bugetul de stat”, se arată în expunerea de motive. Iniţiatorii proiectului de lege mai spun că prin aprobarea acestei măsuri se creează premisele pentru indexarea periodică a Indicatorului Social de Referinţă (ISR), cu care sunt calculate majoritatea veniturilor sociale, adică venitul minim garantat, alocaţia pentru susţinerea familiei, ajutorul pentru încălzirea locuinţei, alocaţia de stat pentru copii, alocaţia de plasament şi ajutorul de şomaj.
nu este nici un comentariu
Peste 12,5 milioane lei a plătit joi, 12 noiembrie, Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (AJPIS) Braşov, persoanelor cu dizabilităţi. Este vorba despre banii pe luna octombrie[...]
2026-11-13 citeste mai multPrimăria Brașov marchează Ziua Mondială de Luptă Mondială de Luptă împotriva Pneumoniei, prin iluminarea în culoarea albastră a inscripției „Brașov” de pe Tâmpa. În[...]
2026-11-13 citeste mai multLa tragerea Loto 6/49 de joi, 12 noiembrie, s-a câştigat premiul de categoria I în valoare de 5.226.582,80 de lei (980.000 de euro). Biletul norocos a fost jucat la agenţia 40-020 din[...]
2026-11-13 citeste mai multCa în fiecare an, în Braşov se va desfăşura Crosul 15 Noiembrie. Anul acesta se va desfăşura cea de-a 37-a ediţie şi este dedicată lui Dănuţ Iacob (care a decedat în acest[...]
2026-11-13 citeste mai multPrimăria Braşov a anunţat că desfăşurarea Crosului 15 Noiembrie va presupune instituirea unor restricţii de circulaţie în mai multe zone ale municipiului. „Recomandăm conducătorilor[...]
2026-11-13 citeste mai mult
Adaugă un comentariu