Curs BNR
1 EUR = 4.9765 RON
1 USD = 4.8173 RON
1 GBP = 5.9796 RON
1 XAU = 449.4021 RON
1 AED = 1.3115 RON
1 AUD = 3.0260 RON
1 BGN = 2.5444 RON
1 BRL = 0.8292 RON
1 CAD = 3.3617 RON
1 CHF = 5.2956 RON
1 CNY = 0.6594 RON
1 CZK = 0.1984 RON
1 DKK = 0.6672 RON
1 EGP = 0.0958 RON
1 HUF = 1.2296 RON
1 INR = 0.0551 RON
1 JPY = 3.1656 RON
1 KRW = 0.3320 RON
1 MDL = 0.2561 RON
1 MXN = 0.2341 RON
1 NOK = 0.4294 RON
1 NZD = 2.7262 RON
1 PLN = 1.1889 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0498 RON
1 SEK = 0.4412 RON
1 TRY = 0.1337 RON
1 UAH = 0.1158 RON
1 XDR = 6.2795 RON
1 ZAR = 0.2613 RON
Publicat la 03 iulie 2015
Grupul a schimbat denumirea societăţii din Vadstena în Airbus Helicopters Industry România
Grupul Airbus a „pompat” în cursul lunii mai nouă milioane de lei (aproximativ două milioane de euro) în compania Airbus Helicopters Industry, noua denumire a societăţii Vadstena SRL, pentru construirea fabricii de la Braşov de elicopere Super Puma MK1, potrivit datelor de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului. De altfel, grupul a început deja în luna mai pregătirea terenului pentru realizarea construcţiei fabricii.
Fabrica ar urma să fie construită pe un teren de 27.000 de metri pătraţi pus la dispoziţie de compania IAR Ghimbav. Investiţia se ridică la aproximativ 40 de milioane de euro, la care se vor adăuga alte 11 milioane de euro pe care va trebui să le investească IAR Ghimbav, companie care va fi principalul furnizor al fabricii de elicoptere a celor de la Airbus.
Fabrica va fi operată de compania Airbus Helicopters Industry, iar hala industrială se va întinde în prima fază pe 8.550 de metri pătraţi. Investiţia se va derula în trei etape. În primele două etape este avută în vedere „varianta civilă a elicopterului Super Puma MK1, caz în care autoritatea de proiectare şi a asigurare a aeronavigabilităţii va fi în sarcina Airbus Helicopters, industrializarea elicopterului se va face în România, prin deschiderea unei linii de asamblare finală, care să permită existenţa pe flux a unor elicoptere în diverse faze pentru a permite livrarea de elicoptere la termene scurte”, se arată într-un document supus aprobării acţionarilor IAR Ghimbav anul trecut. Airbus Helicopters Industry România va fi responsabilă cu contractarea directă a motoarelor, trenului de aterizare, structurii, cablajelor etc, direct de la furnizori. Susţinerea post-livrare şi service-ul elicopterelor vor fi asigurate pentru flota existentă de către Airbus Helicopters, iar pentru viitorii clienţi de către Airbus Helicopters Industry România.
În etapa a doua se mai are în vedere şi varianta militară a elicopterului, precum şi o variantă alungită a modelului C1e, precum şi creşterea numărului de componente ce vor fi cumpărate din România. „În etapa a treia de dezvoltare a proiectului se are în vedere ca, pentru aceste modele, autoritatea de proiectare şi de asigurare a aeronavigabilităţii să fie în sarcina Airbus Helicopters Industry România, iar elicopterul civil să obţină un Certificat de Tip Românesc. Din punct de vedere al industrializării, se are în vedere creşterea numărului de componente asigurate local, structura elicopterului rămânând a fi fabricată la TAI Turcia. Susţinerea post-livrare şi service-ul pentru flota mondială de elicoptere MK1 vor fi asigurate de către Vadstena SRL (n. red – acum Airbus Helicopters Industry România)”, arăta proiectul părezentat acţionarilor IAR Ghimbav în cursul anului trecut.
Proiectul prevede ca în 2017 să iasă de pe linia de fabricaţie primul elicopter civil de tip C1e, urmată în 2018 de ieşirea de pe linia de fabricaţie a primului elicopter de tip militar, plus forma alungită a acestuia. Proiectul mai prevede ca în anii 2015 şi 2016 să fie vândute elicoptere Super Puma MK1 produse pe linia de fabricaţie Airbus Helicopters, în perioada 2017 – 2018 să fie vândute elicoptere produse atât de Airbus Helicopters, cât şi pe linia dezvoltată în România, iar din 2019 să fie vândute doar elicoptere de acest tip produse în România.
Ar da de lucru şi celor de la IAR Ghimbav
Pentru IAR Ghimbav deschiderea liniei de fabricaţie a Airbus Helicopters la Braşov va reprezenta posibilitatea unei colaborări importante. Printre acestea se numără „fabricarea din prima zi a unor componente de structură (circa 2.000 de ore de manoperă pe elicopter), cu condiţia ca IAR să îşi execute, cu costuri proprii, pregătirea de fabricaţie aferentă componentelor respective, fabricarea în termen mediu a fuselajului acestui tip de elicopter, cu condiţia obţinerii de către Airbus Helicopters a acordului TAI Turcia (aceasta deţine în prezent drepturile exclusive de a fabrica fuselajul şi alte câteva subansamble)”. De asemenea, IAR ar putea produce şi cablajele electrice, cu condiţia reducerii cu cel puţin 10% a costurilor nerecurente comparativ cu Labinal Maroc, furnizorul actual al gigantului.
nu este nici un comentariu
Regia Publică Locală a Pădurilor Săcele R.A., având sediul în Mun. Săcele, P-ţa Libertăţii, nr. 17, organizează concurs/examen pentru ocuparea, pe durată nedeterminată,[...]
2025-02-11 citeste mai multUn dezvoltator imobiliar din Braşov îi cere unei proprietare să-şi mai achite o dată apartamentul, pentru semnătura de întabulare
2025-02-11 citeste mai multCei care au reuşit să pună ceva bani deoparte se pot gândi ată la titluri de stat pentru a se proteja de inflaţie, pentru că în această perioadă statul oferă pentru titlurile de[...]
2025-02-11 citeste mai multChiar dacă există un testament, succesiunea trebuie realizată pentru a stabili oficial moştenitorii şi drepturile acestora asupra bunurilor defunctului. Testamentul are o valoare juridică importantă,[...]
2025-02-11 citeste mai mult
Adaugă un comentariu