Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 13:19

CONFERINŢĂ COMUNĂ CJ BRAŞOV - ROMATSA - AACCR:

Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav, operaţional în iunie 2023

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 16 august 2022

„Situaţia mondială ne pune şi pe noi în situaţia de a avea întârzieri”

Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav, operaţional în iunie 2023

Specialiştii Administraţiei Române a Serviciilor de Trafic Aerian ROMATSA RA şi ai Autorităţii Aeronautice Civile Române (AACCR) au avut o nouă întâlnire în perioada 11 – 12 iunie, la Braşov, în cadrul căreia au stabilit detaliile în ceea ce priveşte începerea activităţilor de zbor pe Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav. După ce au analizat fiecare detaliu al proiectului ei au estimat că în luna iunie 2023 aeroportul de la Braşov va fi operaţional. De asemenea, împreună cu reprezentanţii Consiliului Judeţean Braşov, ei au stabilit grafic de implementare a tuturor activităţilor necesare operaţionalizării Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav, respectiv pregătirea personalului, autorizarea echipamentelor şi acceptarea modificării de sistem al serviciilor de management de trafic aerian (ATM/ANS), astfel încât activităţile să poată fi executate în paralel, coordonat, în vederea respectării termenelor propuse.
Detaliile privind demersurile care mai trebuie făcute pentru ca aeroportul să devină operaţional, au fost prezentate vineri, 12 august, într-o conferinţă de presă, de reprezentanţii celor două instituţii, dar şi de preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea şi de coordonatorul proiectului aeroportului, Alexandru Anghel.
Ei au menţionat că activităţile critice necesare deschiderii aeroportului sunt de natura asigurării serviciilor de navigaţie aeriană, pregătire personal dirijare, certificare furnizor servicii navigaţie aeriană, aprobare echipamente de radionavigaţie, sistem meteo şi comunicaţii.

Datele referitoare spaţiul aerian al Braşovului, introduse în calculatoarele aeronavelor
Finalitatea procesului de operaţionalizare se realizează prin publicarea informaţiilor privind deschiderea unui nou aeroport - procedurile de zbor, spaţiu aerian, datele privind echipamentele de radionavigaţie, proceduri locale, echipamente, dotări - în publicaţia de informaţii aeronautice AIP (Airport Information Publication).
„Publicarea este un proces ce ţine de regulamentele internaţionale. Acest demers se poate face la anumite termene şi cu un anume timp înainte, respectiv 56 de zile. Dacă s-a sărit o etapă, totul se duce cu o lună mai departe şi tot aşa. Această publicare este extrem de importantă, deoarece toţi operatorii la nivel global trebuie să introducă aceste informaţii în calculatoarele aeronavelor până la cel mai mic detaliu. Publicarea informaţiilor pentru deschiderea unui nou aeroport nu se poate înainta dacă nu este totul perfect, până la ultima virgulă”, a explicat Directorul Direcţiei Serviciilor de Navigaţie Aeriană Regională (DSNAR) Arad din cadrul ROMATSA, Florin Virgil Manta.

Începe recepţia echipamentelor de radionavigaţie, proces care va dura până în octombrie
Participanţii la conferinţă au menţionat că o etapă important a proiectului este furnizarea şi instalarea echipamentelor de radionavigaţie. Sunt aproximativ 15 sisteme de echipamente care urmează a fi livrate şi instalate în această toamnă: sistemele meteo, sistemele de comunicaţii sol-sol, sol-aer, sistemele de înregistrare vocală.
Conform graficului primele echipamente vor fi livrate în luna septembrie, iar ultimele în luna octombrie a acestui an. Pasul următor va fi instalarea acestora apoi calibrarea şi verificarea lor cu ajutorul unei aeronave speciale, care va zbura în spaţiul aerian al Braşovului. „Situaţia mondială ne pune şi pe noi în situaţia de a avea întârzieri. Noi am semnat contractul pentru echipamentele de radionavigaţie în luna decembrie 2021, iar în primăvara acestui an, s-au lansat în producţie şi nu puteau fi livrate mai repede. Procedura de recepţionare a echipamentelor începe la producător. De altfel, peste aproximativ 10 zile vom merge la producătorul Italian Thales, pentru a începe recepţia primelor echipamente. Tot la sediul producătorului se vor face primele instructaje ale inginerilor”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea.
La rândul său, directorul general al AACR, dl. Nicolae Stoica a precizat că „este vorba despre echipamente noi, care nu mai există în România. Controlorii de trafic trebuie instruiţi pe aceste echipamente; dacă acestea vor întârzia, automat şi termenele de dare în folosinţă, inclusiv termenele de operaţionalizare a aeroportului se vor prelungi.  Suntem implicaţi direct în operaţionalizarea Aeroportului de la Braşov, alături de ROMATSA. Ne bucurăm de deschidere şi de o foarte bună colaborare”.  

Aeroportul Braşov, o premieră
Pe de altă parte, în cadrul conferinţei de presă, reprezentanţii celor două instituţii din domeniul aeronautic, dar şi cei ai administraţiei judeţene au menţionat că proiectul aeroportului de la Braşov reprezintă o premieră pentru ţara noastră, atât din punct de vedere tehnic, cât şi al modului de implementare.
Astfel, directorul general al ROMATSA, Adrian Cojoc, a amintit că „acest proiect este foarte complex, iar operaţionalizarea Aeroportului Braşov aduce, în prim plan, două elemente de noutate: în primul rând, iniţiativa susţinută a Consiliului Judeţean Braşov, singura din România în ultimii 50 de ani de a construi de la zero un aeroport internaţional, ce urmează a fi certificat, în conformitate cu ultimele reglementări europene aplicabile; în al doilea rând, soluţia de ordin tehnologic – soluţia de remote tower utilizat.  Colaborarea este una interactivă, atât cu specialiştii AACR, cât si cu cei ai Consiliului Judeţean Braşov. Toată resursa umană s-a implicat într-un mod susţinut, urmărim optimizarea tuturor termenelor, astfel încât în cursul lunii iunie 2023, aeroportul de la Braşov să devină operaţional”.
De asemenea, directorul operaţional ROMATSA, Adrian Florea, a specificat că „prioritatea noastră şi a tuturor partenerilor implicaţi în acest proiect este şi va fi, întotdeauna, siguranţa pasagerilor şi a aeronavelor. Zona aeroportului este o zonă ce ridică o serie de provocări din punct de vedere operaţional, fenomene meteo deosebite, cu multe zile de ceaţă pe an, curenţi orografici, sau aşa-numiţii curenţi de undă, care sunt folosiţi în activitatea de planorism, precum şi schimbări frecvente ale direcţiei vântului – toate augmentate de un relief montan şi o geografie dificilă pentru siguranţa zborului. Cu toate acestea, suntem optimişti după discuţiile avute aici, la Braşov şi considerăm că putem respecta toate etapele şi toate termenele calendarului agreat, iar operaţionalizarea aeroportului va fi realizată la termenul asumat. În final, după parcurgerea tuturor acestor etape şi obţinerea tuturor avizelor şi aprobărilor, acest aeroport va fi integrat în Sistemul Naţional de Dirijare şi Control al Traficului Aerian, pe care îl gestionăm noi”.

„Sunt prima persoană care îşi doreşte ca Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav să devină operaţional”
La finalul conferinţei de presă, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov a declarat că „sunt prima persoană care îşi doreşte ca Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav să devină operaţional, am muncit extrem de mult la acest proiect, am încercat să găsesc soluţii financiare pentru a-l putea implementa, mai avem un pas de făcut şi acest obiectiv va fi operaţionalizat! Vreau să le mulţumesc reprezentanţilor conducerii ROMATSA şi AACR pentru susţinerea şi încrederea acordată”.

 

 

Comentarii

'Stanica costineanu'

2022-08-18 09:08:14


'Nu credem nimic.Pt Brașov nici autostrada și Brașov Comarnic și nici AEROPRT în scolul acesta. Numai promisiuni. Eu sut o persoana care merge în Italia de 4 , 5 ori pe an și cate persone nu sunt ca mine.'

'Lazar'

2022-08-16 06:56:01


'Sper sa fie ultimul termen de finalizare si realizare.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie