Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 15:36

Aeroportul de la Brașov așteaptă normele Legii Parteneriatului Public-Privat

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 24 noiembrie 2010

Băncile au solicitat redimensionarea investiției, ajungându-se la o finanțare de 55 de milioane de euro, față de 100 de milioane de euro în urmă cu trei ani

Aeroportul de la Brașov așteaptă normele Legii Parteneriatului Public-Privat Băncile au solicitat redimensionarea investiției, ajungându-se la o finanțare de 55 de milioane de euro, față de 100 de milioane de euro în urmă cu trei ani. La Brașov vor putea ateriza avioane de maxim 200 de pasageri, urmând să facă legătura cu Europa și cu Dubai sau Abu Dhabi Președintele Consiliului Județean Brașov, Aristotel Căncescu, a anunțat, ieri, că pregătirile pentru demararea lucrările la Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav au intrat în linie dreaptă, săptămâna viitoare urmând să fie aprobate procedurile pentru licitarea primelor două lucrări – realizarea pistei, care va costa aproximativ 14 milioane de euro, dar și realizarea gardului de împrejmuire a proiectului, lucrare evaluată la aproximativ 4,5 milioane de euro. „Pista de la Cluj, care este de 3,5 kilometri și care era susținută de Guvern, urma să coste 160 de milioane de euro, dar licitația a fost anulată după venirea cancelarului german, Angela Merkel, la București, pentru că acolo au fost bătute inclusiv firme germane, în timp ce pista noastră va avea 2,8 kilometri și va costa doar 14 milioane de euro”, a explicat președintele CJ Brașov. Căncescu a recunoscut că zvonurile legate de redimensionarea proiectului și de reevaluare a investițiilor care urmează să fie realizate în acest aeroport sunt reale, avansând suma de 55 de milioane de euro care urmează să fie contractată de „cea mai tare firmă de construcții pe care am atras-o alături de noi” de la „una dintre cele mai importante bănci din Europa, care vine, de asemenea, alături de acest proiect”. El a declarat că a refuzat să facă publice informații despre proiectul aeroportului până în acest moment deoarece „mai este nevoie de adoptarea normelor pentru aplicarea Legii Parteneriatului Public Privat, dar am informații că mâine (n. red. – azi) acestea vor fi adoptate în cadrul ședinței de Guvern”. Singurul partener privat cu care se poartă discuții este extern. 18 luni de la semnarea parteneriatului În aceste condiții, a spus sursa citată, aeroportul va fi construit în 18 luni de la semnarea contractului de parteneriat public-privat. Legea parteneriatului public-privat prevede că partenerul public participă la realizarea lucrărilor cu investiții în natură, adică terenul, în timp ce partenerul public vine cu finanțarea necesară. „Sperăm ca pista să fie deja construită anul viitor pe vremea aceasta și îmi doresc ca până la finele mandatului meu (n. red. – vara lui 2012) să încheiem construcția aeroportului”, a precizat Căncescu. În aceste condiții, primele zboruri vor putea avea loc pe aeroportul care se pare că va fi denumit „Iosif Șilimon”, după cum își dorește șeful executivul județean, în a doua parte a anului 2012. Nu va mai fi un al doilea aeroport Nicolae Țucunel, președintele Camerei de Comerț și Industrie Brașov, dar și președintele Consiliului de Administrație al „Aerodromului Iosif Șilimon”, firma care ar fi urmat să implementeze proiectul aeroportului mic, a declarat că „ideea aerodromului a fost de la bun început una de rezervă pentru situația în care aeroportul mare nu va mai fi făcut”. Țucunel anunțase săptămâna trecută că pentru realizarea acestui proiect ar fi nevoie de investiții de 25 de milioane de euro și că ar fi mai ușor de realizat prin atragerea comunității oamenilor de afaceri din Brașov alături de proiect. Economia Brașovului ar putea crește cu 20% cu ajutorul aeroportului Țucunel a mai precizat că din momentul realizării aeroportului economia Brașovului ar putea crește cu cel puțin 20%, având în vedere că „deja am fost contactat de firme din București care au anunțat că își vor muta sediile aici când va fi realizat acest proiect”. Atât Căncescu, cât și Sorin Ciobanu, directorul Aeroportului Internațional Brașov – Ghimbav, au remarcat că deja societățile care operează aeroporturile din Târgu Mureș, Sibiu și Cluj, dar chiar și cele din București, nu privesc cu ochi buni proiectul de la Brașov, deoarece le va „fura” din clienți. „Practic, vom lua 20% din traficul de pe București”, a explicat Căncescu. „Deja am primit informații de la o companie care va urma să construiască lângă aeroport un depozit de combustibili necesari avioanelor care vor ateriza pe cele patru aeroporturi din zonă”, au mai spus cei prezenți la conferința de presă. Avioane de 200 de pasageri Sorin Ciobanu, directorul aeroportului, ne-a declarat, ieri, că la Brașov ar putea ateriza avioane de până la 200 de pasageri – Boeing 737 sau Airbus 320. „Sunt discuții cu firmele de transport aerian antamate încă de acum câțiva ani și în acest moment știm că 16 dintre acestea și-au dat acordul clar”, a spus Ciobanu, care a adăugat că de la Brașoiv se va face legătura cu toată Europa, dar și cu Dubai sau Abu Dhabi - „zboruri de două – trei ore”. Potrivit autorităților brașovene, cele două studii realizate de Mott McDonald și, mai apoi, la solicitarea băncilor finanțatoare, de un alt consultant relevă că Aeroportul ar urma să aibă un trafic de un milion de pasageri anual (în prima variantă) sau, respectiv, de 500.000 de pasageri pe an. „În ambele variante, aeroportul este unul profitabil”, a completat Căncescu. IntelCan iese din contract Autoritățile brașovene au anunțat că au notificat în dese rânduri compania IntelCan, cea cu care se asociase în urmă cu trei ani pentru realizarea proiectului, că „iese din contract” prin faptul că nu reușește să atragă finanțarea realizării acestui proiect. „Ei încearcă acum pe ultima sută de metri să atragă finanțare, chiar au joi o întâlnire în acest sens”, a declarat președintele CJ Brașov. În varianta propusă de IntelCan în urmă cu trei ani, investiția care urma să fie realizată în aeroport era de 100 de milioane de euro, dar, după ce băncile finanțatoare au cerut redimensionarea proiectului, s-a renunțat la o serie de lucrări auxiliare, în cele din urmă ajungându-se la propunerea de 50 – 55 de milioane de euro.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie