Aeroportul contestat: Conflict pe un contract de 17 milioane de euro
Autor: Ovidiu VRÂNCEANU
Publicat la 10 august 2012
Butuza: „Nu mă așteptam de la un partener de afaceri la asta!”
Costan: „Eu acum aflu, sunt în vacanță, nu m-a interesat subiectul”
Omul de afaceri Marcel Butuza, proprietarul companiei Vectra Service SRL, ne-a declarat, ieri, că speră ca CNSC să respingă contestația depusă de compania SCC Napoca cu privire la rezultatul licitației pentru proiectarea și execuția pistei Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav
Butuza: „Nu mă așteptam de la un partener de afaceri la asta!”
Costan: „Eu acum aflu, sunt în vacanță, nu m-a interesat subiectul”
Omul de afaceri Marcel Butuza, proprietarul companiei Vectra Service SRL, ne-a declarat, ieri, că speră ca CNSC să respingă contestația depusă de compania SCC Napoca cu privire la rezultatul licitației pentru proiectarea și execuția pistei Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav. „Este normal să vin cu un preț mai mic decât cei din Cluj pentru că eu am stația de betoane aici, am oamenii aici, nu trebuie să le plătesc diurne sau să vin cu costuri exagerate”, a spus Butuza, care a adăugat că „o firmă din Cluj nu poate veni cu aceleași prețuri, pentru că toată materia primă trebuie transportată și asta implică și costuri de transport”.
Butuza a făcut referire și la cea de-a doua obiecție a firmei clujene, cea referitoare la experiență. „Noi avem un partener care este consultant în acest proiect cui care am lucrat și la pistele de la Băneasa, de la Otopeni sau la aeroportul de la Bacău”, a spus sursa citată. Partenerul la care face referire omul de afaceri brașovean este Nelu Iordache, proprietarul firmei de construcții Romstrade, dar și al companiei aviatice Blue Air.
Compania clujeană a participat la licitație în asociere cu firmele ICCO Energ și Transproiect SA 2001, prima dintre acestea fiind deținută de omul de afaceri brașovean Călin Costan. „Nu mă așteptam de la un partener de al meu să conteste această licitație pentru realizarea unui obiectiv pe care Brașovul îl așteaptă de peste 20 de ani”, a mai spus Butuza. Acesta e relatat că de-a lungul timpului a avut destule colaborări cu grupul de firme Icco, „eu pe infrastructură, ei pe construcții civile”.
Contactat telefonic, Călin Costan a spus că nu are habar de vreo contestație la respectiva legislație. „Eu acum aflu, pentru că sunt în vacanță și nu m-a interesat subiectul”, a spus sursa citată.
Contestația depusă de SCC Napoca ar putea întârzia startul lucrărilor cu cel puțin o lună, acesta fiind termenul legal în care Consiliul Național de Soluționare al Contestațiilor îl are pentru a oferi un răspuns. În cazul în care contestația va fi, însă admisă, este foarte posibil ca licitația să fie reluată, ceea ce ar însemna încă o perioadă de amânare.
56.975.087 lei – Vectra, 62.916.608 lei – asocierea ICCO
Vectra Service a câștigat licitația pentru proiectarea și execuția suprafețelor de mișcare aeroportuare. Vectra a oferit cel de-al doilea cel mai mic preț din licitație, 56.975.087 lei (12,767 milioane de euro) fără TVA, dar compania care a depus oferta cea mai mică – Electrica Serv SRL - a fost descalificată pentru că nu a depus la registratura Consiliului Județean Brașov toată documentația necesară atestării că are dreptul de a participa la licitație. Pe locul trei se clasase oferta asocierii dintre SCC Napoca, Icco Energ și Transproiect SA 2001 - 62.916.608 lei. „Toate cele patru oferte rămase în cursă au avut aceleași date din punct de vedere tehnic - termenul de execuție de 12 luni și garanția pentru lucrări de nouă ani de la finalizarea construcției. În aceste condiții, am decis câștigătorul după cel mai mic preț oferit, iar acesta este cel oferit de firma Vectra Service SRL”, anunța atunci Mihai Pascu. Consiliul Județean Brașov evaluase lucrările la proiectarea și construcția pistei la 17,7 milioane de euro.
Comentarii
nu este nici un comentariu
Adaugă un comentariu