Curs BNR

1 EUR = 4.9188 RON

1 USD = 4.0604 RON

1 GBP = 5.7235 RON

1 XAU = 242.7733 RON

1 AED = 1.1054 RON

1 AUD = 3.1337 RON

1 BGN = 2.5149 RON

1 BRL = 0.7938 RON

1 CAD = 3.3408 RON

1 CHF = 4.5162 RON

1 CNY = 0.6346 RON

1 CZK = 0.1937 RON

1 DKK = 0.6615 RON

1 EGP = 0.2591 RON

1 HUF = 1.4097 RON

1 INR = 0.0554 RON

1 JPY = 3.7034 RON

1 KRW = 0.3632 RON

1 MDL = 0.2287 RON

1 MXN = 0.2042 RON

1 NOK = 0.4887 RON

1 NZD = 2.9034 RON

1 PLN = 1.0925 RON

1 RSD = 0.0418 RON

1 RUB = 0.0562 RON

1 SEK = 0.4884 RON

1 TRY = 0.4877 RON

1 UAH = 0.1504 RON

1 XDR = 5.8457 RON

1 ZAR = 0.2951 RON

Editia 7474 - 14 iun 21:28

Aeroportul, ca şi vaccinul, merge la conspiraţii: „Vă spun eu cum e”

Autor: George ALDEA, Ana ŢÎRCĂ

Publicat la 09 iunie 2021

Benga aruncă „petarde” pe aeroport. Grav e că, fără nicio expertiză, acuză indirect ROMATSA că ne-ar fi aprobat „moarte” pentru Braşov. Pentru că aşa a vrut cineva

Aeroportul, ca şi vaccinul, merge la conspiraţii: „Vă spun eu cum e”

Aeroportul Braşov are parte de propria variantă „cipul şi vaccinul”, supoziţii aruncate în spaţiul public, mai grav e că fără nicio o expertiză în spate, justificate prin simplul „mi-e teamă că”. Tema locală e turnul virtual, despre care, ce-i drept, nimeni nu prea ştie cum e şi cum funcţionează, doar specialiştii. Dar mai sunt şi politicienii, care ştiu că aeroportul face bine la imagine.
Vorbe au mai fost scrise multe pe Facebook, dar luni s-a lansat o serie de presupuneri din „ograda coaliţiei”, unele care ascund acuzaţii grave: ROMATSA ar fi aprobat ceva periculos pentru Braşov, doar că aşa ar fi vrut cineva. Aceeaşi ROMATSA descrisă drept cu o „expertiză aviatică incontestabilă”.

Ce spune politicianul
Concret, deputatul USR Plus de Braşov, Tudor Benga, îşi acuză colegul de alianţă naţională şi locală, pe liberalul Adrian Veştea, preşedinte al Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, că manipulează electoratul în funcţiile de propriile interese. Mai exact, în urmă cu trei săptămâni, Adrian Veştea anunţa că soluţia aleasă pentru turnul de control al viitorului aeroport de la Braşov este cea de turn virtual, astfel că decolările şi aterizările vor fi controlate de la Arad. „Ţineţi minte cum acum trei săptămâni preşedintele Consiliul Judeţean Braşov, Adrian Ioan Veştea, dojenea toţi scepticii şi anunţa triumfător, citez, «Am primit astăzi decizia ROMATSA cu privire la turn, iar turnul virtual este soluţia aleasă!»? Ţineţi minte cum vă spuneam că aş prefera să văd decizia în integralitate şi că eu, personal, nu mai am nici un fel de încredere în comunicarea conducerii CJBV din cauza tuturor jongleriilor? Şi cum vă spuneam că trimisesem cu câteva zile înainte o adresă parlamentară la MT (Ministerul Transporturilor – n.r.) şi ROMATSA ca să lămurim lucrurile?”, a scris Benga pe Facebook.   
În răspunsul pe care-l şi prezintă pe Facebook se arată clar că de la CJ Braşov au fost transmise la ROMATSA (în baza unui studiu de specialitate, cu expertiză internaţională) 3 variante de soluţii pentru turnul de control, iar pentru varianta de turn virtual mai multe locaţii (Cluj, Arad, Constanţa, Sibiu, Bacău, Sibiu, Craiova), iar ROMATSA a fost forul decizional.
Benga speculează cu o „fumigenă”, o subversivă acuzaţie: ROMATSA s-ar fi jucat cu viaţa braşovenilor şi a aprobat ce nimeni nu vrea, respectiv turnul virtual, doar pentru că aşa a dorit Braşovul. Deputatul a explicat şi unde vede el problema acestei alegeri. „Problema e că asupra soluţiei cu turnul remote planează încă nişte semne de întrebare. În primul rând legate de disponibilitatea operatorilor aerieni de a opera pe un aeroport fără turn fizic, dar nu numai. Dacă decizia ar fi aparţinut explicit ROMATSA, o parte din aceste dubii s-ar fi risipit, dat fiind că ROMATSA are expertiza aviatică incontestabilă. Însă decizia a fost luată de consultantul contractat şi plătit de CJ, un SRL despre care e complet neclar dacă are calificarea necesară pentru o decizie atât de importantă. Aşa cum bine am văzut de multe ori, cine plăteşte pune muzica, şi tare mi-e teamă că CJ-ului i s-a livrat exact ce comandase, nu ceea ce ar fi fost optim pentru proiect”, a mai explicat Tudor Benga.
La finalul postării, reprezentantul USR Plus Braşov şi-a prezentat şi concluzia. „Conducerea CJBV trebuie să înceapă să dea nişte răspunsuri clare despre aeroport nu să tot îmbrobodească publicul după cum îi cere interesul politic şi electoral al şefului”, a opinat Benga.

Ce spune inginerul
Ca să dea mai multă greutate răspunsului, Adrian Veştea l-a desemnat pe un specialist să-i răspundă parlamentarului. Alexandru Anghel, directorul executiv al Direcţiei Implementare Aeroport, are mulţi ani de experienţă în spate în domeniul aeroporturilor.
„Tot ceea ce facem cu privire la implementarea Aeroportului Internaţional Braşov se fundamentează pe analize tehnice temeinice, prioritară fiind analiza de siguranţă. Consiliul Judeţean Braşov asigură finanţarea lucrărilor de construcţie a Aeroportului cu toate componentele sale, pe baza deciziilor luate de specialişti implicaţi în evaluarea şi formularea soluţiilor tehnice adecvate pentru Aeroportul Braşov. Pentru dezvoltarea serviciilor de navigaţie aeriană, CJ Braşov a contractat serviciile unei asocieri din care fac parte subcontractanţi englezi şi spanioli cu experienţă globală dovedită atât în designul spaţiului aerian şi proceduri de zbor, cât şi în echipamentele necesare dirijării, inclusiv soluţii de turn de control. Prima instituţie cu care ne-am consultat în ceea ce priveşte soluţia de turn a fost Eurocontrol, care, în urma analizei efectuate pentru Aeroportul Braşov, a comunicat că soluţia de Remote Tower este optimă din punctul de vedere al siguranţei şi al flexibilităţii”, a replicat Alexandru Anghel.
Mai mult, directorul executiv a spus că nici măcar alegerea Aradului nu a fost una întâmplătoare. „În interiorul ROMATSA a avut loc o competiţie internă între subunităţile de control de trafic (Arad, Cluj, Constanţa, Bacău, Sibiu şi Craiova), care şi-au dorit să asigure serviciile de dirijare pe soluţia de turn virtual, din locaţiile în care funcţionează, ceea ce arată interesul angajaţilor ROMATSA pentru această soluţie şi viabilitatea ei. Dirijarea la Braşov se va face din Centrul de Dirijare a Zborurilor (CDZ) Arad, cel mai mare centru regional după CDZ Bucureşti, şi nu din turnul de control de la Aeroportul Arad. Soluţia de Remote Tower este una din cele mai moderne soluţii aplicate la această oră în domeniul managementului traficului aerian, astfel de soluţii fiind deja adoptate în ţări precum Germania (3 aeroporturi), Marea Britanie (London City Airport) şi Ungaria (Budapesta - soluţie de contingenţă etc.)”, a mai explicat specialistul.
Alexandru Anghel a tras şi el concluzia lui, în calitate de specialist. „Constatăm că o serie de persoane emit aprecieri strict subiective, care ne demonstrează încă o dată că toţi ne pricepem la fotbal, că nu reuşim să ne debarasăm de obiceiul de a ne da cu părerea chiar şi acolo unde specialiştii au soluţii bine fundamentate”, a încheiat directorul executiv al Direcţiei de Implementare a Aeroportului Braşov.

Despre tot şi nimic
Aeroportul nu e singurul subiect abordat de deputatul Tudor Benga. Penultimul monolog pe Facebook e legat tot de subiecte „cu public” în aceste zile, vaccinarea şi PNRR. Deputatul USR ne spune cum e cu „elefanţii” din propria coaliţie, lansând săgeţi atât către PNL, cât şi spre USR (ambele domenii au miniştri din USR). „Încă trei - patru luni deja se prefigurează pierdute în miutaţa premergătoare congreselor celor trei partide ale coaliţiei de guvernare. Iar o campanie de vaccinare lăsată cu totul în coadă de peşte peste vară riscă să ne expună la un val patru în toamnă care ar fi o tragedie ce chiar poate fi prevenită. Şi vă spun toate astea fiindcă îmi vine foarte greu să tratez temele zilei şi să comunic cu voi ignorând elefanţii din încăpere. România intră în vara lui 2021 cu o campanie de vaccinare eşuată din vina decidenţilor politici, cu un PNRR ce naşte mai multă dezbatere după ce a fost depus decât înainte, şi cu o stare de scepticism şi iritare a societăţii care nu trebuie ascunsă sub euforia temporară a ridicării restricţiilor şi revenirii la o brumă de normalitate. We're not out of the woods yet, cum zic anglo-saxonii, adică n-am ieşit încă din tunel, şi bine ar fi să lăsăm la o parte gargara triumfalistă. Fiindcă chiar nu ne permitem patru ani de politică ruptă de realitatea sentimentului din societate, mai ales după dezastrul anilor 2017-2019. Dacă dreapta o ţine pe politicăreală dincolo de răbdarea societăţii, 2024 poate deveni un an extrem de complicat. Nu de alta dar cineva dintre liderii actuali ai coaliţiei seamănă izbitor cu Ferenc Gyurcsany, iar AUR pare mai degrabă pe ruta Jobbik decât cea PPDD”, scrie, printre altele, politicianul.

Doar o remarcă facem: din poziţia pe care o are, lumea îl aşteaptă cu... soluţii.

Comentarii

'Raoke'

2021-06-09 16:20:10


'@Weissberger,\nTehnologia oricand te poate lasa balta. Sunt destule posibilitati. Un turn de control fizic nu. '

'Ronald Weissberger'

2021-06-09 15:24:51


'Intrebarea de baza: cine este antreprenorul general acestui proiect, care are expertiza si experienta in construirea unui aeroport. Problema nu este alesul unui turn de control fizic sau virtual. Cu tehnologia de astazi, asta nu reprezinta o problema. Cine a decis daca infrastructura de aero navigatie va fi de categoria 1 sau categotria 3c. Aceasta determina daca avionul poate ateriza cand vremea nu este avantajoasa.'

'Enea M'

2021-06-09 11:42:39


'Din 2017 și până acum se făceau 5 aeroporturi. În România, nu zic la chinezi.'

'Willy'

2021-06-09 08:13:00


'@Lazarica Daca ai fi urmarit pagina de facebook a lui Benga specialistul ai fi aflat ca omul se declara specialist in aeronatica deoarece are cateva mii de ore de zbor ca pasager. Si in aeroport e mare specialist deoarece tot el, tot pe facebook compara cladirea unui aeroport cu un Carrefour. Ca atata a inteles el. Ca astea doua trebuie comparate la metri patrati nu la ce functionalitate au. Deci asta e specializarea sa, ce a vazut el pe unde a umblat. Si capsunarii pot fi considerati specialisti in aeronautica, au si ei destule ore de zbor, nu? Dar tu Lazare nu urmmaresti pagina de facebook a lui Benga nu-i asa? Nici eu, stai linistit, ca si tine am treburi mai bune de facut decat sa citesc prostiile aluia. Dar am aflat intamplator. Nici nu stiam cine e Benga. Acuma stiu.'

'Barbu Gh.'

2021-06-09 07:54:45


'@ophelia,\nDoamnă, chiar vorbiți serios? Cum să faci ceva prost cu speranța că se va corecta în timp? Dacă faci ceva, îl faci bine și cum trebuie din prima. Nu-l faci greșit cu speranța că-l vei petici peste ani și ani....'

'Virtualii'

2021-06-09 07:52:52


'Cu atatia specialisti facem 3 aeroporturi la Brasov. Destul de multi de Benga pe aici, cu diploma de Facebook. Daca Berlinul si Londra au, n-au degeaba. Plus ca n-ar aproba nimeni ceva ce nu e tehnic validat. Costuri mai mici, tehnologia evolueaza. Zic si eu, alt `specialist`. '

'@Enea M'

2021-06-09 07:45:08


'Mai numara o data. Vorbim de alt om, din 2017, la foc continuu'

'Enea M'

2021-06-09 07:41:38


'@ophelia ce să zic, mare spor la treabă e acela să lucrezi 15 ani la un aeroport mic și să nu ști când va fi gata...'

'Victor brasoveanul'

2021-06-09 07:40:12


' Daca turnurile de control clasice nu mai sunt de folos, da ce nu se demoleaza sa nu incurce zborurile la joas altitudine, sau sa fie transformate in carciumi cu vedere panoramica. Despre cele virtuale, exista certitudine ca asigura siguranta maxima de care are nevoie o decolare si o aterizare? Pe langa decolare si aterizare mai sunt si alte activitati vitale pentru siguranta pasagerilor si a tot ce se misca pe pista si spatiile adiacente. Oare numai cu camere de supravaghere si radare la sol se poate realiza siguranta intregii activitati?'

'ophelia'

2021-06-09 07:36:21


'Important e ca aeroportul sa devina cat mai repede functional.Pe parcurs se pot aduce imbunatatiri si se poate extinde.Aceasta pandemie va trece dar aeroportul ramane,iar cei care si l-au dorit atat de mult se vor bucura de facilitatea de a putea decola/ateriza pe acest aeroport.Cu siguranta avantajele de a avea aceasta realizare la Brasov,sunt mult mai multe decat dezavantajele vehiculate de unii sceptici,iar asta se va vedea mai repede decat ne-am astepta.Spor la treaba!'

'john'

2021-06-09 07:13:28


'o fi aşa de greu să construiască un turn lângă aerogară? de se tot dau pe spate cu virtualul, în caz că se defectează senzorii se blocheză tot traficul, pe când la turnul fizic rămâne varianta dirijării de la sol vizual, '

'Barbu Gh.'

2021-06-09 07:00:07


'În sfârșit și niște puncte de vedere lucide și normale la „Vlad Țepeș” și „rammstein”.\nCum să-ți dai tu siguranța zborurilor unora care-s la sute de kilometri, la graniță. În „cloud”, „virtual”....\nCât despre rentabilitate.... ho, ho.... de când puneam întrebări de acest fel. '

'Vlad Tepes'

2021-06-09 06:42:13


'Germania (3 aeroporturi din care unul neautorizat), Marea Britanie (London City Airport) şi Ungaria Budapesta cu turnuri virtuale,dar acestea sunt aeroporturi mici,pe care aterizeaza avioane private de 40 locuri,cu piste scurte.Asa aveti de gand sa faceti si la Brasov? Pacat de investitia facuta. Solutia cea mai buna,turn de dirijare propriu la Brasov. '

'Adu'

2021-06-09 05:52:40


'Dar se mai termina vreodata aeroportul asta ? Ce dureaza atata ?? De 7 ani e gata pista !'

'Lazar'

2021-06-09 05:40:59


'Ne poate spune d-ul Benga ce specialitate aeronautica are ?. Ce realizari are in constructia unui aeroport ?.'

'nu conteaza'

2021-06-09 05:29:35


'Usr, ce vă așteptați? Astia vorbesc că sa se afle în treabă, că in rest sunt vai de mama lor. Nu vă vestea ar fi el prea departe, dar macar se vede o ușoară urmă de coerență. '

'mihai'

2021-06-09 05:09:42


'Acum m-am lamurit definitiv.Toata \"intelepciunea\" lui Benga sta in barba nu in creier...Exact ca la popa ala de la malul marii...'

'Rammstein'

2021-06-09 04:27:14


'În orice caz dl Vestea trebuie să arate public câți bani s-au băgat în acest proiect !!!!...deasemenea ce perspectiva mai are aeroportul ținând cont de faptul că peste 60 % din traficul aerian al europei este închis, sau faliment!!!..\nCât despre problemele tehnice ale aeroportului lasă timpul să-și spună cuvântul,..adică expertiza celor de la Geneva!!..dacă vor primi autorizație de funcționare sau nu.!!..Si pentru cei care îl pupă în...r.pe vestea o informație..noul aeroport din berlin nu a primit autorizație de funcționare!!!..si costat vreo 10 miliarde de euro!!...'

'Willy'

2021-06-08 21:04:51


'Benga specialistul. Amin!'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional