Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 04:47

Aeroportul Braşov va avea spaţiu aerian în 12 luni: 8 mile nautice

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 22 noiembrie 2021

A fost semnat contractul pentru navigaţie aeriană. Procedurile de zbor vor fi analizate de piloţii companiilor interesate să opereze pe aeroportul de la Braşov

Aeroportul Braşov va avea spaţiu aerian în 12 luni: 8 mile nautice

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, Adrian Veştea, a semnat vineri, 19 noiembrie, cu  Dorin Ivaşcu, directorul Regional Air Suport SRL, contractul de achiziţie pentru asigurarea serviciilor de navigaţie aeriană la Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav, prin care va fi proiectat spaţiul aerian şi vor fi realizate procedurile de zbor instrumentale. Contractul are o valoare de 944.860 lei şi o durată de implementare de 12 luni.
Conform contractului, firma prestatoare va trebui să definească spaţiul aerian aferent Aeroportului Internaţional Braşov şi să întocmească procedurile instrumentale pe baza cărora controlorii de trafic de la Centrul de Dirijare a Zborurilor Arad vor eşalona zborurile în timp şi spaţiu şi vor asista piloţii în manevrele de decolare şi de aterizare pe pista de la Ghimbav.  

Consultări cu Armata, Aeroclubul României, IAR Ghimbav, planul final stabilit cu MApN, ROMATSA şi Autoritatea Aeronautică Civilă
Potrivit informaţiilor furnizate de directorul executiv al Direcţiei Implementare Aeroport, din cadrul CJ Braşov, Alexandru Anghel, pentru configurarea spaţiului aerian al Aeroportului de la Ghimbav, care va avea o rază de 8 mile nautice, adică 14,82 km, vor avea loc consultări cu reprezentanţii forţelor armate, ai Aeroclubului României, ai IAR Ghimbav şi ai tuturor părţilor interesate sau influenţate de funcţionalizarea acestui obiectiv.
„Activitatea într-un spaţiu aerian se desfăşoară controlat şi orice zbor se supune regulilor instituite în cadrul respectivului spaţiu aerian. Forma spaţiului aerian este o chestiune de mare complexitate, care poate fi definită doar în urma unor discuţii şi analize amănunţite cu toate entităţile implicate în activităţile de zbor, deoarece acestea vor trebui să-şi poată desfăşura activitatea, coexistând în condiţii de siguranţă cu spaţiul aerian al Aeroportului. Este nevoie ca toate părţile interesate să-şi spună cuvântul în definirea spaţiului aerian, iar varianta finală urmează să fie discutată cu Ministerul Apărării Naţionale, ROMATSA şi Autoritatea Aeronautică Civilă Română”, a explicat Alexandru Anghel.
Aprobarea finală pentru spaţiul aerian al Aeroportului Braşov va veni din partea Statului Major al Forţelor Aeriene Române, organism care conduce grupul de lucru desemnat să gestioneze spaţiul aerian al României.

Procedurile de zbor, încărcate în simulatorul pe care se vor pregăti controlorii de trafic de la Arad
La fel ca în cazul spaţiului aerian, pentru elaborarea procedurilor de zbor instrumentale va fi nevoie de consultări cu Aeroclubul României, IAR Ghimbav, forţele armate aeriene, prestatorii de activităţi recreative de zbor, precum şi cu piloţii companiilor interesate să opereze pe Aeroportul Braşov, aceştia din urmă fiind chemaţi să analizeze procedurile de zbor stabilite şi să se asigure că aeronavele pe care le conduc dispun de capacitatea tehnică în măsură să permită punerea lor în aplicare.
„Procedurile de zbor au o anumită complexitate dată de situarea geografică a aeroportului, de activităţile militare şi diversele unităţi de aviaţie situate în vecinătatea amplasamentului. Vom crea proceduri cu totul noi, care vor trebui să concilieze cerinţele tuturor acestor entităţi militare şi civile, cu scopul de a mări accesibilitatea Aeroportului Braşov”, a explicat Roxana Alupulesei, specialistul Regional Air Suport SRL care coordonează proiectul de la Braşov.
Procedurile vor trebui realizate într-un timp cât mai scurt, deoarece urmează să fie încărcate în simulatorul pe care se vor pregăti controlorii de trafic care vor asigura, de la Arad, dirijarea la distanţă a zborurilor pe Aeroportul Braşov.
După finalizarea şi aprobarea procedurilor de zbor, ele vor fi date publicităţii în publicaţia de informaţii aeronautice AIP România, pentru a fi aduse la cunoştinţa companiilor aeriene şi a tuturor celor interesaţi să efectueze zboruri pe Aeroportul Internaţional Braşov.

Aeroportul „greenfield”, o provocare pentru proiectant
După semnarea contractului, administratorul firmei bucureştene a declarat că „pentru firma noastră, care este specializată în servicii de aviaţie, acest proiect este deosebit de interesant, deoarece vorbim despre un aeroport greenfield, pentru care nu există nimic proiectat din punctul de vedere al spaţiului aerian şi al procedurilor de zbor. Va fi o muncă de creaţie foarte importantă, pe care suntem pregătiţi să o facem cu profesionalism şi cu mult entuziasm, mai ales că şefa de proiect este braşoveană, eu sunt născut la Braşov şi fiecare dintre noi ştie ce are de făcut”.
Pe de altă parte, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a declarat că „entităţile care desfăşoară activităţi de zbor în proximitatea amplasamentului de la Ghimbav şi companiile aeriene care şi-au manifestat interesul să opereze pe Aeroportul Braşov, dar şi vor fi consultate în privinţa conformităţii procedurilor de zbor pe care le vom avea. Suntem optimişti că acest contract va fi îndeplinit în cele mai bune condiţii şi în termenul prevăzut, astfel încât să putem realiza şi această etapă extrem de importantă pentru funcţionalizarea Aeroportului”.  Pe de altă parte, Veştea a precizat că achiziţia celei de-a doua componente a serviciilor de navigaţie aeriană, respectiv realizarea infrastructurii fizice şi dotarea acesteia cu echipamente specifice, este în etapa de evaluare tehnică a singurei oferte depuse.





 

 

+9 -7

Comentarii

'Zbori'

2021-11-24 07:39:44


'Buna intrebarea, rea neinformarea. Exista SF'

'O zburătoare...'

2021-11-24 02:56:03


'Întreb si eu, ca nu prea mă pricep: nu cumva toate acestea trebuiau definite înainte de a se hotărî unde se construiește aeroportul si așeza pe direcție pista de decolare/aterizare?... ca tot se vorbește de complexitatea arealului aeroportului..'

'Itu Doina '

2021-11-22 12:56:08


'Așteptăm cu nerăbdare sa se finalizeze toate procedurile .se anunță un termen 1.11 .3022 numai este valabil .Mulțumesc .'

'dumdum'

2021-11-22 12:16:35


'Astia isi bat joc pe \"fata\" cum se zice...acu\' s-au trezit ca mai trebuie si asta (proceduri) dar nu stiau de la inceput??? Ba stiau doar ca leprele vor sa o lalaie la maxim...ca sa mai dureze vreo 10 ani pana la inaugurare si inainte de inaugurare sa trebuiasca reparatii capitale la pista si terminal...'

'Ariciul'

2021-11-22 10:40:20


'Cam mult 12 luni. Ma asteptam ca niste adevarati profesionisti sa rezolve problema navigatiei aeriene in zona aeroportului in cel mult in 6 luni.'

'Observator '

2021-11-22 10:36:43


'Fostul meu coleg de facultate ,de an si de serie la ASE Bucuresti,Dorin Ivascu ; Il felicit si ii doresc succes !'

'rammstein'

2021-11-22 07:24:48


'da 12 luni pamantene,adica 2023 !!!..se apropie alegerile locale in 2024..!!.sigur vestea va merge la vot cu avionul personal in 2024...!!..sa nu uitam sa-i facem o statuie !,daca nu sa aducem una de la sibiu ..statuia vie !!!..'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie