Curs BNR

1 EUR = 4.7218 RON

1 USD = 4.2434 RON

1 GBP = 5.2941 RON

1 XAU = 194.6143 RON

1 AED = 1.1552 RON

1 AUD = 2.9577 RON

1 BGN = 2.4142 RON

1 BRL = 1.1247 RON

1 CAD = 3.2319 RON

1 CHF = 4.2986 RON

1 CNY = 0.6172 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6325 RON

1 EGP = 0.2556 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0615 RON

1 JPY = 3.9255 RON

1 KRW = 0.3591 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2225 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8374 RON

1 PLN = 1.1104 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0673 RON

1 SEK = 0.4492 RON

1 TRY = 0.7418 RON

1 UAH = 0.1664 RON

1 XDR = 5.8479 RON

1 ZAR = 0.3042 RON

Editia 7219 - 02 iun 03:44

Aeroportul Braşov rămâne în formă de pistă cel puţin până la vară

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 13 februarie 2015

Bugetul CJ 2015 nu prevede niciun leu pentru etapa a doua a investiţiei. Mai trebuie 26 de milioane de euro, pe care nu-i dă deocamdată nimeni.

Aeroportul Braşov rămâne în formă de pistă cel puţin până la vară
Bugetul Consiliului Judeţean Braşov pe anul în curs nu prevede sume alocate continuării lucrărilor la Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav. „Sunt ceva bani pentru lucrări uzuale la aeroport, dar dacă vă referiţi la etapa a doua a investiţiei, nu, nu sunt bani”, ne-a declarat, ieri, vicepreşedintele CJ Braşov, Claudiu Coman. Totuşi, banii pentru continuarea lucrărilor la acest obiectiv de investiţii ar putea veni dintr-un credit contractat deja, dar „netras”, în urma unei rectificări bugetare care va avea loc cel mai devreme în luna iulie, a mai spus Coman. 
Până la această dată, autorităţile judeţene au investit în împrejmuirea terenului, nivelarea lui şi realizare pistei de 2.850 de metri. Costul realizării celorlalte suprafeţele de mişcare este de 5 milioane de euro, sumă care ar urma să fie investită tot de CJ Braşov, dar care nu a fost încă identificată, iar restul lucrărilor, adică turnul de control şi terminalul, în valoare estimată de aproximativ 21 de milioane de euro, ar fi trebuit realizate de un investitor, care să devină şi operator.
Săptămâna aceasta, un consultant al Lufthansa Consulting (consultant internaţional pentru aviaţie, companii aeriene, aeroporturi şi industrii conexe, membră a grupului Lufthansa) s-a întâlnit cu reprezentanţii administraţiei locale. Deşi aceştia aşteptau un interes direct al celor de la Lufthansa pentru aeroportul braşovean, germanul Thomas J. Niehaus le-a explicat că singurul ajutor pe care nemţii ni-l pot acorda este în realizarea unui studiu de piaţă care să stea la baza atragerii unui operator aeroportuar. 
Niehaus a subliniat faptul că Braşovul trebuie să facă un studiu de piaţă foarte amănunţit, care să arate atuurile acestui aeroport şi să-l facă atractiv. Acesta crede că obiectivul de la Ghimbav ar trebui să se adreseze operatorilor mai mici, ţinta principală fiind Blue Air, Wizz Air şi Ryan Air.
Singurul câştig al acestei întâlniri a fost declararea interesului Primăriei Braşov de a se implica în finalizarea unui proiect care până acum a fost coordonat haotic de conducerea CJ Braşov. „Trebuie să cumulăm toate datele despre aeroport, să vedem care sunt etapele pe care le mai avem de urmat şi cum putem finaliza această investiţie. Va trebui elaborat un studiu de piaţă exact şi după aceasta, vom vedea în ce mod se va implica şi Primăria în realizarea acestui proiect, din punct de vedere financiar”, a explicat primarul George Scripcaru. 
+0 -0

Comentarii

as

2015-02-16 21:07:21


This airport is a big joke!!!

Gică

2015-02-13 23:56:58


Suma pentru finalizare să fie luată din conturile : hrebenciuc,vintu, Patriciu, nastase bombonel , Miron Mitrea. Cobaii becali , vanghele , Dragnea , ponta etc

AUREL AMALINEI

2015-02-13 18:06:59


daca Cancescu nu era arestat lucrarile la aeroport continuau,a fost singurul om politic al Brasovului care s-a zbatut pentru aeropot=rt

kmjhg

2015-02-13 17:33:01


Dupa cum am mai scris...aeroportul de la Ghimbav este blocat la nivel de presedentie... cat timp este iohanis acolo IOC investitii majore in Brasov, pacat..mare pacat

Florin

2015-02-13 17:06:05


draga ariana...bogatanii din Brasov nu au timp de ideile tale;cand o sa ajungi si tu bogata ca ei,poti lua avionul si de la Budapesta.

daniel

2015-02-13 10:30:02


Ar trebui tintite cateva grupuri: turistii englezi (unde exista deja interes pentru turism promovat de printul Charles), turistii nemti, si turistii din Turcia (Istanbul-Brasov ar fi o cursa de 1 ora, am fi mai competitivi decat Budapesta sau Viena, intrucat acestia a plati mult mai putin pe un bilet de avion si ar gasi distractie, cultura, schi, munte). In primul rand ar trebui chemate la discutii companiile aeriene, si inclusiv oferite taxe foarte mici, pentru a face atractive cursele. Daca taxele vor fi mari, s-ar putea sa existe aeroportul, insa sa fie inutil. Acelasi lucru pe care trebuie sa il inteleaga si consiliul judetean + primaria: investitiile se fac pentru a atrage turism, investitii, nu pentru a aduce ele insele (investitiile) bani la buget (sa vina bani de la afacerile locale si din investitiile generate de plusul de turisti adus de aeroport si noile instalatii de schi, nu direct din abonamentele de schi sau de la taxele de aeroport).

ariana

2015-02-13 08:51:03


De ca bogatanii din Brasov nu vor sa contribuie la realizarea aeroportului? Sigur ar avea si ei mult de castigat si in plus le ramane numele legat de realizarea aceasta.Trebuie facut orice efort pentru a termina acest proiect!Eventual lasati primarul sa se implice,e singurul care duce la bun sfarsit orice lucrare!

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional