Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 18:39

Aeroportul Braşov, încă o etapă finalizată: apă, gaz, energie electrică, toate racordurile sunt făcute

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 11 mai 2021

Preşedintele CJ, Adrian Veştea: Intrăm în linie dreaptă

Aeroportul Braşov, încă o etapă finalizată: apă, gaz, energie electrică, toate racordurile sunt făcute

Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a anunţat că la sfârşitul săptămânii trecute, în 7 mai, a fost făcută recepţia la finalizarea lucrărilor de racordare a aeroportului la reţeaua electrică, după aproximativ un an de lucrări solicitate de administraţia judeţeană braşoveană. De altfel, finalizate sunt şi lucrările la reţeaua de alimentare cu gaze naturale, iar sistemul de canalizare şi cel de alimentare cu apă au fost recepţionate încă de anul trecut.
De altfel, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a precizat că „extinderea reţelelor de utilităţi publice până la amplasamentul aeroportului şi racordarea acestuia la alimentarea cu energie electrică, gaze şi apă, precum şi la reţeaua de canalizare sunt investiţii foarte importante şi ne bucurăm că firmele furnizoare au reuşit să le încheie cu succes”.  

Furnizorul de electricitate a luat în calcul şi creşterea puterii
Racordarea aeroportului la reţeaua electrică s-a realizat cu ajutorul unui cablu amplasat subteran (LES 20 kV), pe o lungime de 185 metri, de la staţia electrică ICA Ghimbav din vecinătatea IAR, până la punctul de conexiune (PC 20kV), construit pe amplasamentul Aeroportului. Punctul de conexiune are o anvelopă din beton, cu acţionare din interior a aparatelor de comutaţie şi cu acces direct din exterior, fiind dotat cu echipamentele necesare asigurării alimentării cu curent electric, inclusiv cu o linie de alimentare de rezervă.
Lucrările propriu-zise au fost finanţate de SDEE Transilvania Sud, iar Consiliul Judeţean Braşov a achitat taxa de racordare la reţea, în valoare de 476.190 lei. Totodată, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov a declarat că, în funcţie de etapele de dezvoltare a aeroportului, SDEE Transilvania Sud va realiza lucrări de mărire a puterii maxime absorbite (până la 0,8 MW) şi dotarea punctului de conexiune cu echipamentele aferente.

Un pas până la „deschiderea robinetului” de gaze naturale
Conform informaţiilor reprezentantului administraţiei judeţene, finalizate sunt şi lucrările de alimentare cu gaze naturale, care, la fel, au fost finanţate de furnizor. Practic, pentru a se putea „deschide robinetul”, mai trebuie făcută recepţia la finalizarea lucrărilor, procedură de ce se va desfăşura în scurt timp. Pentru alimentarea cu gaze naturale a aeroportului a fost realizată o legătură la conducta ce alimentează platforma ICA Ghimbav. Conducta de gaz din aeroport va alimenta clădirea energetică.

Apele uzate vor fi preluare de reţeaua oraşului Ghimbav
În ceea ce priveşte lucrările la reţeaua de alimentare cu apă şi a celor la sistemului de canalizare, acestea au fost efectuate, pe cheltuială proprie de Compania Apa Braşov, valoarea investiţiei fiind de 16 milioane de lei cu tot cu TVA. Astfel, pentru alimentarea aeroportului au fost realizate lucrări de extindere a reţelei oraşului Ghimbav, printr-o conductă cu o lungime de 2,4 km. În incinta aeroportului au fost montaţi hidranţi şi dar au fost realizate şi alte amenajări specifice alimentării cu apă.
Pentru preluarea apelor uzate din aeroport, Compania Apa a realizat o conductă cu o lungime de 3,7 km, care a fost legată la sistemul de canalizare a oraşului Ghimbav.  Nu în ultimul rând, a fost construită o conductă de refulare, pe o lungime de 3.300 de metri, de la staţia de pompare de la intrarea în aeroport, până în oraşul Ghimbav, aceasta asigurând descărcarea apelor uzate.
Toate reţelele sunt amplasate în principal de-a lungul drumului judeţean 103 C care leagă amplasamentul Aeroportului de DN1, iar aceste utilităţi au fost recepţionate încă de anul trecut.   

În paralel, infrastructura de navigaţie aeriană
Pe de altă parte, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a anunţat că în perioada imediat următoare va fi făcută şi recepţia benzii pistei Aeroportului. „Tot în perioada următoare vom finaliza procedurile privind desemnarea unui constructor pentru cele nouă obiecte din componenţa infrastructurii aeroportuare. Astfel, vom intra în linie dreaptă în privinţa lucrărilor de construcţie şi în paralel ne vom concentra pe definitivarea infrastructurii de navigaţie aeriană, imediat ce vom obţine răspunsul ROMATSA cu privire la varianta de turn de control agreată”, a încheiat Veştea.

Comentarii

'Onservator'

2021-05-11 18:41:03


'Trebuie precizat faptul ca firmele de utilitati asigura utilitatile pe cheltuiala lor pina la poarta obiectivului,respectiv intrarea in obiectiv; mai departe este treaba beneficiarului sa se ingrijeasca de asigurarea utilitatilor in interiorul constructiei; astfel,se pare ca tocmai firma Constructii Sibiu cu care contractul a fost reziliat in septembrie 2020 ,ar fi trebuit sa asigure utilitatile pentru terminal (energie electrica,gaz metan,apa ) ; in conditiile in care terminalul va fi finalizat in curand,nefiind recordat la utilitati,nu va putea fi receptionat si lucrarea nu va putea fi achitata constructorului ,care ar putea pretinde penalizari de intarziere pentru neplata ;\n\nIn realitate,cladirea energetica ar fi trebuit sa fie finalizata de mult de catre firma Constructii Sibiu si prin aceasta sa se realizeze alimentarea cu energie electrica a intregului aeroport (terminal,balizaj,etc.) ; acum ,dupa mai bine de 2 ani de la debutul realizarii celor 9 obiective asumate (realizate in proportie de 11,7%),acestea sint relicitate urmand a se incheia un nou contract !!!\nIn concluzie,terminalul si sistemul de balizaj nu vor putea fi receptionate pana cand nu se va realiza bransarea la sursa de energie electrica a acestora !\n\n\n'

'Lazar'

2021-05-11 10:50:01


'Deci,nici macar nu s-a desemnat constructorul pentru 9 obiective necesare aeroportului.Nu trebuie sa se dezica CJ de o treaba romaneasca bine facuta. Si sa mai asteptam primul zbor ?.\n\n\n\n\n\n'

'Krauss Gerhard'

2021-05-11 10:04:19


'Sigur ca fiecare asteptam primul zbor, dar trebuie sa acceptam si intamplari neasteptate, ca cea cu firma sibiana.Dar suntem siguri, ca asa cum s-a lucrat de firmele brasovene pana acum,va fi realizat cu multa atentie la siguranta,iar un termen anuntat asa ca sa fie zis,nu este cazul.Cand va fi gata vom afla,si vom fi mandrii cu realizatorii aeroportului.Multa sanatate si succes in continuare,GK.\n'

'Ariana'

2021-05-11 06:33:54


'Faptul ca neserioasa firma sibiana a sabotat construirea unor lucrari pentru care castigase licitatia,a dezamagit profund o multime de brasoveni, care sperau ca la finele acestui an sa zboare de pe aeroportul nostru.Speram sa se poata recupera o parte din timpul pierdut,dar firma respectiva nu trebuie iertata!'

'Ionescu '

2021-05-11 05:42:41


'Foarte multe detalii, e bine ca suntem informati. O intrebare am: CÂND va fi gata pus in functiune aeroportul ? Cand va ateriza primul avion de linie ? Luna si anul, va rog. Nu-i asa ca nimeni nu are habar ?'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie