Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 23:56

Aeroportul Braşov, funcţional de anul viitor. Tour operatorii din România pregătesc primele zboruri

Autor: Radu COLŢEA; Ionuţ DINCĂ

Publicat la 17 ianuarie 2020

Aeroportul Braşov, funcţional de anul viitor. Tour operatorii din România pregătesc primele zboruri

Prima întrunire din anul 2020 a Asociaţiei Aeroporturilor din România (AAR) are loc joi şi vineri, la Hotelul Alpin din Poiana Braşov.  La invitaţia preşedintelui Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea, şi a preşedintelui Asociaţiei Aeroporturilor din România, David Ciceo, au răspuns directorii generali ai aeroporturilor membre AAR, secretari de stat şi directori din cadrul Ministerului Transporturilor şi Ministerului Economiei, directorii generali de la Autoritatea Aeronautică Civilă Română şi ROMATSA, membri din conducerea Federaţiei Asociaţiilor de Promovare Turistică din România, Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism şi Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Braşov, alături de reprezentanţi de la companii aeriene şi tour-operatori din ţară şi străinătate.
 
Adrian Veştea: Nu construim orice fel de aeroport, ci unul care va fi între primele trei la nivel naţional”
„Ne onorează şi ne bucură faptul că suntem gazdele acestei întruniri a Asociaţiei Aeroporturilor din România. Este o nouă dovadă că Braşovul are deja un cuvânt de spus în domeniul aeroportuar, prin specialiştii care se ocupă de realizarea Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav. Am dovedit că proiectul nostru este unul matur, serios şi deschizător de drumuri pentru administraţiile judeţene. Etapele parcurse în 2019 în implementarea proiectului AIBG sunt însemnate şi ele ne asigură premisele, astfel încât până la sfârşitul acestui an Aeroportul să fie finalizat în proporţie de 90%. Noi nu construim orice fel de aeroport, ci unul care va fi între primele trei la nivel naţional, după Aeroportul Internaţional «Henri Coandă» şi Aeroportul Internaţional Cluj, atât din punctul de vedere al mărimii terminalului de pasageri, cât şi ca lungime a pistei de decolare-aterizare”, a menţionat preşedintele CJ Braşov Adrian  Veştea, într-o conferinţă de presă desfăşurată înaintea şedinţei asociaţiei.  Potrivit acestuia, în luna martie va fi dat ordinul de începere a lucrărilor la terminal, care ar urma să fie realizat în 9 luni, conform contractului. „Dacă nu vor apărea probleme în ceea ce priveşte derularea contractelor de lucrări, atât pentru terminal, cât şi pentru balizaj, la finalul acestui an, 90% din aeroportul de la Ghimbav va fi finalizat”, a subliniat oficialul.

David Ciceo, AAR: Suntem impresionaţi de ce s-a făcut la Braşov într-un timp atât de scurt
Preşedintele AAR, David Ciceo, a subliniat faptul că în ultimii ani, traficul aerian a crescut în România şi există un potenţial foarte mare pentru dezvoltarea actualelor aeroporturi, dar şi pentru un nou aeroport cum va fi cel de la Braşov.
Potrivit acestuia, în momentul de faţă nici un aeroport din România nu are capacitatea necesară în ceea ce priveşte terminalele, dar la Braşov se va construi un terminal cu o capacitate corespunzătoare. „Considerăm că aeroportul din Braşov va fi un aeroport reprezentativ pentru România. Suntem impresionaţi de paşii care s-au făcut într-un timp aşa  descurt, ţinând cont că este un aeroport consturit de la zero”, a precizat David Ciceo.

În următorii 15 ani traficul aerian se va dubla
Statistic, el a arătat că traficul de pasageri pe aeroporturile din România a depăşit 21 de milioane de pasageri, iar estimările arată că, la o creştere anuală în medie de 4%, în următorii 15 ani traficul se va dubla.

Se stabilesc primele curse pentru Braşov
Preşedintele AAR a precizat că un punct forte al Braşovului este turismul, iar după deschiderea aeroportului, judeţul nostru va deveni şi mai atractiv pentru agenţiile de turism. De altfel, participanţii la eveniment au considerat că realizarea aeroportului de la Braşov va fi benefic pentru turismul românesc, nu numai pentru cel braşovean.
De altfel, preşedintele Asociaţiei de Promovare a Turismului din România (APTR), Corina Martin, a anunţat că la întrunirea Asociaţiei Aeroporturilor din România participă şi tour- operatorii. „De anul viitor aeroportul Braşov va deveni funcţional. Tour-operatorii români care operează zboruri pentru aducerea turiştilor străini în România, fie zboruri charter dinspre destinaţiile româneşti spre alte destinaţii vor deja să discute pentru zboruri de pe aeroportul Braşov. Aşadar, din această după amiază (joi – n.r.), discutăm despre zborurile 2021 de pe Aeroportul Braşov”, a anunţat preşedintele APTR.

Cursă Braşov - Constanţa
Punctual, ea fiind din Constanţa, ea a anunţat că se doreşte şi o legătură aeriană „munte - mare”. „Va fi foarte important să avem un zbor Braşov - Constanţa, pentru a încuraja vacanţele spre destinaţii  din ţară. Vrem să existe un parteneriat între operatorii din turism, operatorii aeroporturilor şi companiile aeriene pentru a exista astfel de curse interne, ţinând cont că până acum câţiva ani la Constanţa nu mai ateriza nici un zbor intern. Cu siguranţă, numărul de turişti care va ajunge la Braşov va creşte odată cu deschiderea aeroportului de la Braşov”, a declarat  Corina Martin.

Discuţii şi despre transportul cargo
Pe agenda dezbaterilor de la Braşov sunt incluse subiecte de interes în domeniul aeronautic, precum dezvoltarea infrastructurii aeroportuare, dezvoltarea terminalelor de pasageri şi a terminalelor cargo, proiectul noului Cod Aerian şi actualizarea Master Planului de Transport. Totodată, sunt discutate aspecte privind securitatea şi siguranţa aviaţiei civile, finanţarea aeroporturilor prin intermediul Programului Operaţional de Infrastructură Mare 2014-2020 şi atragerea fondurilor europene pentru aeroporturi prin Politica de Coeziune în perioada 2021-2027. Nu în ultimul rând, evoluţia  traficului de pasageri pe aeroporturile din România, posibilităţile de atragere de noi companii aeriene, rolul aviaţiei civile în dezvoltarea turismului şi colaborarea dintre aeroporturi, agenţiile de turism, companiile aeriene şi organizaţiile judeţene de turism sunt alte teme de analiză în cadrul şedinţei AAR.
„În acest context, împreună cu autorităţile locale şi naţionale trebuie să găsim soluţii de dezvoltare, astfel încât aeroporturile din România să devină cât mai competitive din punctul de vedere al infrastructurii şi al serviciilor pe care le oferă pasagerilor şi partenerilor, pe o piaţă internaţională unde concurenţa este din ce în ce mai mare. De asemenea, trebuie să gândim o strategie şi pentru dezvoltarea terminalelor cargo, iar fondurile europene pot reprezenta una din principalele surse de finanţare. Creşterea numărului de destinaţii este un alt obiectiv al aeroporturilor, iar la şedinţă participă şi reprezentanţi din domeniul turismului,  pentru ca împreună să încercăm să implementăm modele de bune practici în vederea extinderii reţelelor de rute şi a dezvoltării turistice a destinaţiilor româneşti”, ne-a declarat David Ciceo, preşedintele Asociaţiei Aeroporturilor din România, care este şi director general al Aeroportului Cluj.
La şedinţa asociaţiei de la Braşov participă directorii generali ai aeroporturilor Cluj, Timişoara, Iaşi, Sibiu, Suceava, Bacău, Constanţa, Craiova, Târgu Mureş, Oradea, Satu Mare, Maramureş, Arad şi Tulcea. Stadiul proiectului Aeroportului Internaţional Braşov, care, după darea în folosinţă, va fi cel de-al 18-lea din România, a fost prezentat de Alexandru Anghel, directorul Direcţiei Implementare Aeroport din cadrul Consiliului Judeţean.

 

Comentarii

Fragola

2020-04-01 15:40:15


Luck are dreptate cu aeroportul din Constanta. Dar e in halul ala pt ca e condus de incompetenti. Ultima oara cand am vrut sa zbor acolo nu exista transfer regulat spre Constanta (si sunt cam 30km; alternativele sunt taxi, un prieten sau sa iesi la DN sa faci cu mana curselor regulate spre Constanta). Deci daca si aeroportul asta o sa fie condus de incompetenti, se poate sa sfarseasca asa. Dar potential este. Brasov e la min 150 km de orice alt aeroport Sb/Tg Mures etc. Zona Brasov si tinutul secuiesc pot fi impulsionate. La fel cum podul de la Braila poate lega usor GL si BR de aeroportul din Tulcea (alt aeroport lasat de capul lui).

luck e marele analist al traficului

2020-02-17 00:23:29


luck lasa analizele de la coltul strazii, mananca acolo seminte linistit. sau esti afiliat la vreun partid si esti suparat ca nu se poate fura din banii cu care se va construi aeroportul. tschuss

Luck

2020-01-19 18:38:03


Cred ca acest aeroport este prea aproape de Bucuresti si prea in centrul tarii ca sa aiba perspective bune pe viitor, plus ca se lucreaza si la sosele. Pe termen lung nu cred ca va opera regulat o destinatie pe zi. Londra, Germania, poate Spania sau Italia.. si atat. Zboruri interne?? Sigur nu! Luati exemplu aeroportului din Constanta (judetul cu cel mai mare numar de turisti/innoptari si aflat in coltul tarii). Are doar doua destinatii regulate, Londra si Istanbul.. iar vara cateva curse interne in plus.

Lazar

2020-01-18 09:31:11


Astept cu nerabdare concertul lui Banica junior din incinta aeroportului international Brasov-Ghimbav.

Pilot

2020-01-18 02:31:14


"participă directorii generali ai aeroporturilor Cluj, Timişoara, Iaşi, Sibiu, Suceava, Bacău, Constanţa, Craiova, Târgu Mureş, Oradea, Satu Mare, Maramureş, Arad şi Tulcea. " Nici un reprezentant de aeroport din capitala. Intamplator?

Lau

2020-01-17 09:38:03


Vin alegerile asa-i? Nu ne doare gura sa promitem cum tot facem de 15 ani.

Willy

2020-01-17 09:00:00


Si de autostrada Brasov-Sibiu ce se aude?

rammstein

2020-01-17 08:09:02


in concluzie ,cand va fi gata ???>>>>..ca de zburat s-a mai zburat de pe pista!!!...cand l-am vazut linga voi pe creatorul spagii farmaceutice in lume mi-am dat seama de amintit de podul de la fartec....

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie