Curs BNR

1 EUR = 4.9771 RON

1 USD = 4.6576 RON

1 GBP = 5.9174 RON

1 XAU = 347.5083 RON

1 AED = 1.2680 RON

1 AUD = 3.0788 RON

1 BGN = 2.5447 RON

1 BRL = 0.8685 RON

1 CAD = 3.3854 RON

1 CHF = 5.2114 RON

1 CNY = 0.6419 RON

1 CZK = 0.2011 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0976 RON

1 HUF = 1.2500 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9651 RON

1 KRW = 0.3364 RON

1 MDL = 0.2589 RON

1 MXN = 0.2503 RON

1 NOK = 0.4360 RON

1 NZD = 2.8549 RON

1 PLN = 1.1388 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0522 RON

1 SEK = 0.4422 RON

1 TRY = 0.1434 RON

1 UAH = 0.1145 RON

1 XDR = 6.1360 RON

1 ZAR = 0.2532 RON

Editia 8204 - 19 iun 11:09

Aeroport 24/24? Şi da, şi nu, şi mai vedem

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 26 iunie 2023

Aeroport 24/24? Şi da, şi nu, şi mai vedem

Foto: 1.422 de pasageri pe Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav, până în 23 iunie.

Deschis în 15 iunie, Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav a avut până în 23 iunie 1.422 de pasageri. Anunţul a fost făcut de conducerea aeroportului, care a menţionat că pasagerii au parcurs un flux de check-in şi boarding lejer, iar în mai puţin de două ore au aterizat în destinaţiile lor. În prezent, de pe Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav aterizează şi decolează curse regulate ale companiei Dan Air. De asemenea, sunt curse charter, care asigură legătura Braşovului cu destinaţii din Grecia şi Turcia.
Deocamdată, aeroportul Braşov este deschis 12 ore pe zi, între 07.00 şi 19.00, acest program fiind stabilit şi anunţat cu mai multe luni înainte de efectuarea primelor zboruri comerciale. Totuşi, conducerea aeroportului a dat asigurări că acesta poate funcţiona şi noaptea.   
„În Certificatul emis de către Autoritatea Aeronautică Română, la punctul C - Condiţii de operare autorizate, este specificat clar: aeroportul este dotat, pregătit şi certificat să opereze atât pe timp de zi, cât şi pe timp de noapte, iar aeroportul este deschis operaţiunilor aeriene zilnic, între orele 07.00-19.00. Opţiunea iniţială de a deschide operaţiunile aeriene zilnice pe Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav cu limitarea operaţională la intervalul orar 07.00-19.00 a fost prezentată şi dezbătută public în şedinţa de lucru a Asociaţiei Aeroporturilor din România din perioada 3-4 februarie 2022, la care au participat reprezentanţi ai tuturor instituţiilor şi organizaţiilor din domeniul aviaţiei din România. De asemenea, înainte cu trei luni de deschiderea oficială a aeroportului acest detaliu relevant pentru toţi operatorii a fost reiterat. Procedura de certificare a fost iniţiată plecând, de altfel, de la aceste premise care apar clar specificate în paragraful I din Certificatul de Operare – Limitări operaţionale”, au comunicat reprezentanţii Regiei Autonome Aeroportul Internaţional Braşov.
Aceste clarificări vin în contextul în care, operatorul Dan Air şi-a programat iniţial unele aterizări şi decolări în afara orelor de funcţionare a Aeroportului şi, cu toate acestea, a reclamat lipsa de flexibilitate, în special a ROMATSA (instituţie care asigură dirijarea traficului aerian din centrul de la Arad).

Programul scurt tinde să devină un standard în Europa
Actualul program nu „este bătut în cuie”, a ţinut să precizeze conducerea Regiei Autonome Aeroportul Internaţional Braşov.
„Pe măsură ce tot mai multe companii aeriene vor depune solicitări şi vor semna contracte cu Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav, acest program va putea fi flexibilizat, conform prevederilor legale aplicabile. În acest sens, Aeroportul a demarat consultări cu toate companiile aeriene care deja operează sau şi-au manifestat interesul pentru a opera de la Braşov, în vederea identificării propunerilor optime pentru programul operaţiunilor aeriene. Ulterior, acestea vor fi înaintate către AACR şi ROMATSA pentru parcurgerea etapelor stabilite prin regulamentele europene şi procedurile aplicabile”, au menţionat reprezentanţii regiei, care, însă, au ţinut să precizeze şi faptul că un orar limitat al aeroporturilor „tinde să devină unul standard la nivelul Uniunii Europene”.

Regulile nu pot fi încălcate
Pe de altă parte, după ce conducerea companiei Dan Air au dat de înţeles că ar putea decola şi ateriza şi fără a beneficia de dirijarea traficului aerian, reprezentanţii regiei au amintit că în cazul transportului aerian cea mai mică regulă încălcată duce direct la tragedii.
„Aşa cum există reguli de circulaţie şi un Cod Rutier pentru toţi cei care conducem o maşină pe drumuri publice, există reguli şi mai stricte şi reglementări sine qua non pentru traficul aerian. Diferenţa esenţială este că pe şosele avem 90% şoferi amatori şi 10% profesionişti, în timp ce în aer avem 100% profesionişti”, a mai transmis conducerea regiei.

+9 -9

Comentarii

'Altcineva'

2023-06-27 06:04:01


'Toata lumea se leaga de programul de operare, care este 7-19. Nu este singurul aeroport cu acest program. Sunt 6 aeroporturi din 17 in Romania cu astfel de program. Sunt considerente economice in spatele programului. Aeroportul este cel care isi face programul, restul instituțiilor prestand servicii conform programului aeroportului.'

'Aurel Amalinei'

2023-06-26 13:06:05


'1400 de persone cat au zburat de la deschidere pana in prezent incapeau in trei autobuze si nu mai era atata batae de cap.Brasovul are turn de control la fabrica de avioane care cu ceva imbunatatiri se pote folosi si are si controlori de trafic,avem scoala pentru asa ceva pe Mihai Viteazu dar nu se vrea'

'Observator'

2023-06-26 12:13:56


'Nu cunosc foarte bine situatia de la Arad dar cred ca nu este nici o legatura intre controlorii de zbor de la Arad si cei care dirijeaza zborurile de la turnul virtual ;Aeroportul Arad are turn de control clasic si controlori pregatiti pentru acesta ; zborurile de Brasov sint dirijate de la centrul regional Romatsa de la Arad cu oameni pregatiti special pentru turnul virtual si care trebuie sa aiba gradul de instructor ; este si motivul invocat de Romatsa pentru programul 7-19 ; pentru un program complet de 24 de ore ar fi fost necesar inca un an si jumatate pentru scolarizarea imstructorilor respectivi,dupa cum au declarat oficialii Romatsa ;'

'Cineva'

2023-06-26 08:34:58


'Nu stiu de ce, dar am impresia din ce in ce mai puternica ca nu s-a dorit acest aeroport. Iar ca raspuns al acestei incapatanari a autoritatilor locale apar tot felul de sicane legale ca acest aeroport sa nu poate sa functioneze. Si cu cat vor fi mai multe oprelisti in desfasurarea activitatii din ce in ce mai putin calatori vor dori sa circule, prin urmare din ce in ce mai multe linii aeriene nu vor fi interesate.'

'Cineva'

2023-06-26 08:30:56


'Pai nu inteleg ultimul paragraf. Pentru ca in aer avem 100% profesionisti si de aceea nu putem sa relaxam regulile?'

'DanaBv'

2023-06-26 07:28:07


'Pana cand nu voi avea un raspuns convingator la intrebarea de ce aeroportul Arad e deschis non-stop si aeroportul nostru nu, in conditiile in care ambele sunt deservite de exact aceiasi controlori de zbor, raman la convingerea ca ROMATSA pune bete in roate aeroportului nostru. De asemenea conducerea aeroportului trebuie sa ia URGENT masuri de alungare a pasarilor din apropierea pistelor pentru ca ce s-a intamplat vineri cu cursa Brasov-Londra-Brasov a fost un noroc chior, lucrurile se puteau sfarsi cu o catastrofa. Ca sa nu mai vorbesc de faptul strigator la cer ca ditamai aeroportul international certificat si avizat etc. nu dispune de servicii de intretinere! Cum vine asta?!'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie