Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 03:03

Aeronautica brașoveană, de la glorie la declin

Autor: Adina CHIRVASÃ

Publicat la 21 martie 2012

Președintele CJ Brașov, Aristotel Căncescu, a prezentat, ieri, al patrulea documentar despre Brașov - Istoria Industriei Aeronautice Brașovene Câți mai știu azi că avionul IAR 80, care a făcut ravagii în cel de-al doilea război mondial, a fost construit de brașoveni, la Întreprinderea Aeronautică Română, societate înființată în 1927? După 1990, Întreprinderea de Construcții Aeronautice ICA-Ghimbav a intrat într-o perioadă de declin , cu pierderea comenzilor și disponibilizarea personalului

Aeronautica brașoveană,  de la glorie la declin Președintele CJ Brașov, Aristotel Căncescu, a prezentat, ieri, al patrulea documentar despre Brașov - Istoria Industriei Aeronautice Brașovene Câți mai știu azi că avionul IAR 80, care a făcut ravagii în cel de-al doilea război mondial, a fost construit de brașoveni, la Întreprinderea Aeronautică Română, societate înființată în 1927? După 1990, Întreprinderea de Construcții Aeronautice ICA-Ghimbav a intrat într-o perioadă de declin , cu pierderea comenzilor și disponibilizarea personalului. Despre ce s-a întâmplat între aceste două temporare au aflat, aseară, brașovenii care au vizionat al patrulea documentar prezentat de președintele Executivului județean, Aristotel Căncescu - „Istoria Industriei Aeronautice Brașovene”. „Este un film de suflet pentru mine” „Acesta este filmul cel mai muncit, este un film de suflet pentru că este fabrica în care am lucrat. Acolo mi-am trăit toată viața de inginer - 14-15 ani aproape, și am lucrat chiar în perioada ei de glorie, practic când fabrica a asimilat produse noi, elicoptere franțuzești, elicoptere de ultimul răcnet. Atunci a avut personalul cel mai mare – aproape 5000 de persoane și a fost o fabrică puternică. Din păcate, cu toate eforturile, inclusiv ale mele, a cam dispărut, iar producția de elicoptere a cam devenit un monopol american”, a declarat Aristotel Căncescu. Filmul este unul special, însă, și pentru imaginile cu Iosif Șilimon, unul dintre cei mai importanți proiectanți de aeronave de după cel de-al doilea război mondial, imagini găsite în arhiva TVR. „Am câteva imagini speciale, filmul l-am refăcut după ce prima dată am avut o variantă cu imagini puține, nu foarte multe, erau o parte din imagini filmate de mine, cu aparatura pe care o aveam. Dar am reușit la TVR să găsesc niște imagini foarte interesante, am găsit un film cu Iosif Șilimon, singurul film care există cu fostul director și proiectant. Eu am lucrat cu Iosif Șilimon și m-a promovat șef de atelier de promovare chiar de la 25 de ani”, a mărturisit Aristotel Căncescu. Urmează industria chimică După „Tractorul – trecut și prezent”, „Istoria autocamionului brașovean” și „Istoria transporturilor feroviare” și, ieri, „Istoria Industriei Aeronautice Brașovene”, Aristotel Căncescu a promis că va mai fi prezentat un film ce va avea în centru industria chimică, respectiv Nitramonia Făgăraș și Viromet Victoria.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie