Curs BNR

1 EUR = 4.9772 RON

1 USD = 4.6060 RON

1 GBP = 5.8891 RON

1 XAU = 342.8803 RON

1 AED = 1.2540 RON

1 AUD = 3.0636 RON

1 BGN = 2.5448 RON

1 BRL = 0.8526 RON

1 CAD = 3.3520 RON

1 CHF = 5.1441 RON

1 CNY = 0.6351 RON

1 CZK = 0.2017 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0965 RON

1 HUF = 1.2571 RON

1 INR = 0.0551 RON

1 JPY = 2.9297 RON

1 KRW = 0.3354 RON

1 MDL = 0.2604 RON

1 MXN = 0.2459 RON

1 NOK = 0.4340 RON

1 NZD = 2.8447 RON

1 PLN = 1.1464 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0526 RON

1 SEK = 0.4439 RON

1 TRY = 0.1426 RON

1 UAH = 0.1130 RON

1 XDR = 6.0918 RON

1 ZAR = 0.2505 RON

Editia 8201 - 14 iun 18:47

Adrian Veştea - viziune europeană îndrăzneaţă asupra Braşovului

Autor:

Publicat la 29 mai 2024

Adrian Veştea - viziune europeană îndrăzneaţă asupra Braşovului

- Reporter:  Cum vedeţi dvs., dle preşedinte Adrian Veştea, dezvoltarea Braşovului în conceptul şi concertul european de tip regional şi metropolitan în acelaşi timp luând în calcul şi strategiile de dezvoltare durabilă a regiunilor metropolitane europene?
- Adrian Veştea: „În esenţă, sunt trei tipuri de regiuni:
1. Regiuni în care au loc presiuni mari asupra folosinţelor de teren, datorate creşterii economice şi a nivelului de trai ridicat. În aceste regiuni prioritate au obiectivele legate de protecţia mediului.
2. Regiunile în curs de transformare şi regiunile metropolitane din ţările Europei Centrale şi de Est, care au ca prioritate dezvoltarea economică şi crearea unei oferte stabile de locuri de muncă.
3. Regiuni confruntate cu dezechilibre sociale, datorate ratei ridicate a şomajului, segregării sociale, distribuţiei inegale a veniturilor şi oportunităţilor inegale de educaţie.
Pe măsura creării de noi legături de transport transeuropene şi a unor sisteme de legături feroviare de mare viteză, toate metropolele sunt în competiţie pentru a avea un rol de punct nodal în cadrul noii reţele de infrastructuri europene.
În comparaţie cu regiunile în curs de transformare, în regiunile oraşelor-capitală s-a dezvoltat un sector privat dinamic, care contribuie la finanţarea proceselor economice de adaptare. În felul acesta, se întăreşte rolul unor capitale europene în ierarhia europeană (de ex. Londra, Paris, Berlin). Pe termen lung însă, putem să ne aşteptăm la modificări substanţiale în ierarhia europeană, pe măsura dezvoltării unor importante funcţiuni  internaţionale în regiuni ca Budapesta, Viena, Varşovia”.

- Rep. Cum s-ar putea face o ridicare a nivelului de conştientizare publică cu privire la problemele regionale şi identitatea regională ?
- Adrian Veştea: „În primul rând prin iniţierea şi moderarea unor proiecte de planificare şi cooperare regională. Mai apoi prin mobilizarea unor resurse financiare pentru proiecte regionale. Principiul subsidiarităţii este un instrument eficient al descentralizării politicilor dintr-o regiune metropolitană. Întrucât agenţiile regionale din regiunile metropolitane au, de regulă, puţine funcţiuni administrative, ele pot îndeplini funcţia de mediator între administraţiile centrale şi locale şi pot influenţa astfel distribuţia responsabilităţilor după principiul subsidiarităţii”.

- Rep. Care ar fi soluţia deblocării traficului urban şi metropolitan pentru Braşov?
- Adrian Veştea: „Voi veni cu cel mai ambiţios proiect de mobilitate urbană şi metropolitană - trenul metropolitan care va facilita accesul din zona metropolitană către Braşov, va oferi o alternativă nepoluantă de mobilitate metropolitană pentru aproximativ 400.000 de locuitori, mai bine de trei sferturi din populaţia întregului judeţ. Acesta va fi cel mai mare traseu de tren metropolitan din România.
Voi face acest proiect într-un parteneriat cu Primăria Municipiului Braşov pentru dezvoltarea de locuinţe sociale. În acest mod vom reduce diferenţele dintre zonele puternic urbanizate şi zonele mic urbane şi rurale, dar mai ales prin încurajarea şi atragerea de investiţii care să ofere şanse tinerelor generaţii, o provocare cu care judeţul Braşov se confruntă şi pentru care e nevoie de soluţii reale. Odată cu deschiderea şi operarea aeroportului - cel mai mare obiectiv de infrastructură din ultimii 30 de ani de la noi din judeţ, în următorii 4 ani, trebuie să accelerăm accesul locuitorilor din întreg judeţul Braşov la oportunităţile deschise de acesta. Braşovul este judeţul cu cel mai înalt grad de urbanizare din regiunea centru şi al doilea la nivel naţional, cu excepţia Bucureştiului. 64% din populaţie locuieşte în mediul urban, iar 36% în mediul rural”.

Comandat de Partidul Naţional Liberal – Filiala Brasov.
Executat de SC Digitall Press SRL – portal: www.bzb.ro.
CUI mandatar financiar coordonator: 21240015

+3 -8

Comentarii

'Lazar'

2024-05-29 12:45:00


'D-le Vestea trenul (tramvaiul) metropolitan din regiunea Ruhr Germania ar trebuii sa fie un exemplu bun de implementat si in regiunea Brasov.'

'Stan Constantin'

2024-05-29 11:38:41


'Ăsta habar nu are să vorbească iar așa zisul interviu zici că e luat din cărți ????????????????????????'

'Gladiator'

2024-05-29 08:08:44


'Si ce spune dl. Patrascu despre planurile d-lui Vestea? Sunt bune sau nu? Ca d. Patrascu- ca orice PSD-sit de funte - este priceput la orice. Nimeni nu are o pregatire si realizari mai deosebite decat dansul. El si Scripcaru sunt \"salvatorii\" Brasovului...P.S. Ati observat ca de cand a pierdut cursa la Primarie - marele politician de origine nebrasoveana - si aici ma refer la dl. Patrascu il cam musca de ... pe dl. Vestea ca nu a facut nimic la consiliul judetean...'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie