Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 16:41

Administrație publică pentru cetățean!

Autor: Mihai MOHACI, prefectul judeþului Braºov

Publicat la 22 august 2012

În ultimii ani, administrația publică a început să fie din ce în ce mai desconsiderată și asociată cu birocrația excesivă, cu lipsa soluțiilor, cu blocaje interminabile, cu funcționari care pierd vremea, cu un sistem bolnav și inutil

În ultimii ani, administrația publică a început să fie din ce în ce mai desconsiderată și asociată cu birocrația excesivă, cu lipsa soluțiilor, cu blocaje interminabile, cu funcționari care pierd vremea, cu un sistem bolnav și inutil. Însă, administrația reprezintă ordinea impusă societății pentru a face posibil ca lucrurile să funcționeze normal. Să faci administrație în România este într-adevăr o provocare. Un sistem viciat de interesele politice, care, timp de 8 ani, nu au iertat nimic în goana lor spre avuție și putere, are nevoie de profesioniști pentru a-l readuce la funcționarea în parametri normali. Nu este ușor să lupți contra vântului, nu este simplu să schimbi moduri și metode de lucru, care au ca obiectiv doar să treacă programul de lucru prin tertipuri din ce în ce mai inventive, nu e deloc ușor să înlături caracatița care, încă mai stăpânește o mare parte din sistemul administrativ românesc. Pot fi considerat un naiv, însă eu știu că schimbarea începe cu fiecare dintre noi. Din experiența mea, de 11 ani în administrația publică, am constatat că nu există rea voință, ci doar dezorganizare, lipsă de motivație și lipsa unei legi unice a salarizării. Există diferențe salariale mult prea între unele instituții ale statului, diferențe salariale care ajung să demotiveze funcționarii și să dea naștere la conflicte de muncă sau la lipsă de responsabilitate. O lege unică a salarizării poate fi un factor determinant în îndeplinirea atribuțiilor, dar mai ales în motivarea funcționarilor. În administrație lucrează oameni care înțeleg că au un rol de îndeplinit, doar că au nevoie de cineva care să îi facă să conștientizeze acest lucru. Pe lângă legiferarea corectă a salarizării, rezultatele eficiente ale muncii mai sunt date și de natura managementului. Un angajat nu trebuie să fie înrobit, nu este subordonat, este un colaborator, cu care, împreună, ne putem îndeplini obiectivele - el își realizează sarcinile cu plăcere dacă i se insuflă ideea de colaborare și motivare. Satisfacția muncii este dată în mare parte de factorul uman prin persoana managerului - aprecierea, consultarea, responsabilizarea angajatului, dar mai ales comunicarea deschisă cu acesta pot fi factorii cheie ai reușitei. Există anumite principii prin care mă ghidez în activitatea de zi ci zi - fiecare problemă își găsește soluția, fiecare angajat își îndeplinește sarcinile, fiecare cetățean găsește colaborare și sprijin în Instituția Prefectului și, la finalul zilei, fiecare parte găsește satisfacția de care are nevoie. Oamenii lucrează pentru oameni și prin oameni, să nu uităm niciodată acest lucru! Mai mult decât atât și colaborarea cu primăriile din județ este și îmi doresc să rămână foarte bună, mai ales că niciodată nu am ținut cont de culoarea politică, obiectivul nostru este să ne îndeplinim sarcinile și să găsim soluțiile adecvate care să fie în beneficiul cetățenilor. Trebuie să recunosc să sunt mâhnit pentru că nu găsesc aceeași deschidere din partea tuturor primăriilor având în vedere că unele primării din județ nu au dorit să colaboreze cu Prefectura pentru actualizarea listelor electorale permanente. Nu înțeleg de ce au abordat o astfel de atitudine atâta timp cât conform art. 64 din Legea 215/2001 „primarul acționează și ca reprezentant al statului în comuna sau orașul în care a fost ales”. O astfel de politică de colaborare și rezolvare a problemelor este impusă și de la nivel central de către Guvernul Victor Ponta. Respectarea legilor, fără excepții, fără derogări sau scuze și repararea inechităților sociale sunt principalele direcții spre care este orientată administrația publică de astăzi!
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading