Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 07:33

Adio, asfalt! Străzile viitorului vor fi din plastic reciclat

Autor:

Publicat la 17 iulie 2015

Adio, asfalt! Străzile viitorului vor fi din plastic reciclat
Olanda pregăteşte acum o posibilă revoluţie a pavării străzilor. Administraţia oraşului Rotterdam ia în calcul implementarea unui proiect-pilot, de pavare a străzilor cu un material considerat mai „verde” decât asflatul şi chiar mai eficient. Suprafaţa care ar putea acoperi străzile este realizată 100% din plastic reciclat şi, spun cei care au conceput-o, firma VolkerWessels, necesită mai puţină mentenanţă şi rezistă la temperaturi între -40 şi 80 de grade Celsius. Mai mult, pavarea cu ajutorul acesteui material este mult mai simplă şi durează semnificativ mai puţin decât cea tradiţională, cu asfalt, iar drumurile de plastic, mai uşoare şi goale pe dinăuntru, permit instalarea mai simplă a calburilor şi ţevilor. În condiţiile în care cetăţenii au dat în judecată guvernul olandez pe tema schimbărilor climatice, iar instanţa judecătorească a decis obligarea statului să reducă emisiile de gaze cu 25%, în alegerea noului material intervine şi factorul de mediu, în condiţiile în care asfaltul generează anual 1,6 milioane de tone de dioxid de carbon, 2% din totalul emisiilor rutiere. Deşi proiectul PlasticRoad se află încă în stadiul experimentul, compania producătoare speră să poată acoperi străzile cu noul material în următorii trei ani. Administraţia oraşului Rotterdam, care susţine tehnologiile verzi, s-a arătat deschisă să experimenteze noul pavaj, atunci când acesta va ieşi din laborator.
+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie