Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8169 - 24 apr 08:38

ADI ISO Mediu Braşov preia de la primăriile cu probleme gestionarea contractelor cu operatorii de salubritate

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 28 sepembrie 2021

În acest mod, la nivelul judeţului va exista o procedură unitară în ceea ce priveşte relaţia cu Organismele Intermediare de Răspundere Extinsă a Producătorului

ADI ISO Mediu Braşov preia de la primăriile cu probleme gestionarea contractelor cu operatorii de salubritate

Încă de la preluarea conducerii Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) ISO Mediu, primarul Râşnovului, Liviu Butnariu, a considerat absolut necesară realizarea unei baze de date tehnice completă privind sistemul de salubrizare şi de gestionare a deşeurilor în fiecare localitate a judeţului Braşov. Astfel, asociaţia ar putea avea o oglindă a judeţului în ceea ce priveşte gestionarea deşeurilor. Informaţiile dobândite în această primă etapă ajută la monitorizarea îndeplinirii obligaţiilor operatorilor de deşeuri şi a unităţilor administrativ-teritoriale, conform ţintelor şi obiectivelor din Planul Naţional de Gestionare a Deşeurilor. Prin efectuarea de verificări în teren, cu ajutorul Gărzii Naţionale de Mediu-Comisariatul Judeţean Braşov şi a reprezentanţilor primăriilor, au fost identificate zonele unde există probleme.
„Pentru a face faţă provocărilor actuale şi viitoare privind gestionarea deşeurilor, prin personalul specializat al ADI, am considerat oportun pentru respectarea legislaţiei în vigoare, crearea unei proceduri unitare de lucru cu Organismele Intermediare de Răspundere Extinsă a Producătorului(OIREP) pentru toate UAT-urile din judeţ. Concret am început demersurile ca toate primăriile care nu şi-au atins gradul de 50% deviere de la depozitare să acorde asociaţiei, sub formă de mandat special, dreptul să exercite în numele şi pe seama Unităţii Administrativ-Teritoriale atribuţiile, drepturile şi obligaţiile de monitorizare şi control a contractelor încheiate cu operatorii de salubritate. Prin aceste mandate se vor respecta prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 74 din 17 Iulie 2018 şi se va asigura  relaţionarea cu Organismele care Implementează Răspunderea Extinsă a Producătorilor. Până în prezent au fost adoptate 18 hotărâri de Consiliu Local prin care ADI ISO Mediu a primit mandat special, fiind în curs de emitere, până la sfârşitul lunii, încă 12 astfel de acte normative”, a declarat preşedintele ADI ISO Mediu, Liviu Butnariu (foto).

Raportările operatorilor de salubritate, verificare de ADI ISO Mediu
„Punctul de plecare pentru ca operatorii de salubritate să îşi poată primi sumele reprezentând bonificaţia pentru trasabilitatea deşeurilor este reprezentat de confirmarea datelor de către ADI, care reflectă totodată un plus de responsabilitate pe care o are această structură. Astfel, parcurgerea tuturor paşilor pentru a asigura colectarea, sortarea şi valorificarea corespunzătoare a deşeurilor reciclabile din  deşeurile municipale este prioritară pentru Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară în domeniul salubrizării localităţilor din judeţul Braşov, acesta fiind si motivul pentru care obiectivul acestui an este Realizarea proiectului «Judeţul Braşov Reciclează», pentru a promova acţiunile de reciclare, reutilizare şi de colectare separată a deşeurilor la nivel judeţean”, a continuat Liviu Butnariu.

CE MĂSURI TREBUIE IMPLEMENTATE
Prin acest mandat special acordat de UAT-urile membre Asociaţiei ISO Mediu trebuie implementate următoarele:  
1) să asigure suportul şi informaţiile necesare procesului de actualizare a documentaţiei care stă la baza serviciului de salubrizare;
2) să verifice datele corespunzătoare cantităţilor totale ale fluxurilor de deşeuri;
3) să asigure confirmarea oficială a cantităţilor totale ale fluxurilor de deşeuri de ambalaje;
4)să gestioneze corect fluxul financiar corespunzător relaţionării cu Organizaţiile care Implementează  Răspunderea Extinsă a Producătorului pentru salubrist sau colector, fluxul financiar pentru organizarea campaniilor de conştientizare şi fluxul financiar pentru verificarea datelor şi confirmarea oficială a cantităţilor.

+2 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie