ADDJB cere parlamentarilor să susţină aeroportul pentru ca investitorii să nu plece din judeţ
Autor: Ovidiu VRÂNCEANU
Publicat la 16 sepembrie 2015
Agenţia de Dezvoltare Durabilă a Judeţului Braşov (ADDJB) le-a trimis o scrisoare deschisă parlamentarilor braşoveni prin care i-a anunţat că peste 99% din cele 8.300 de semnături strânse pe site-ul agenţiei vizează susţinerea Guvernului în realizarea Aeroportului Internaţional Braşov Ghimbav.
„Din totalul celor 8354 de respondenţi, peste 99% consideră indispensabilă atât construirea aeroportului Braşov - Ghimbav pentru dezvoltarea judeţului şi a regiunii Centru, cât şi finanţarea din partea Guvernului în vederea realizării construcţiei (8289 de persoane au răspuns afirmativ la prima întrebare, iar 8294 la cea de-a doua). Vă prezentăm toate aceste aspecte pentru ca dumneavoastră, în calitate de parlamentar ce reprezintă Braşovul, să aveţi un argument în plus pentru a susţine această cauză atunci când, în sesiunea parlamentară care a început în septembrie, se va dezbate problema acordării dreptului de folosinţă pe 10 ani a terenului aferent construirii aeroportului de la Braşov către Consiliul Judeţean Braşov. Sperăm că demersul nostru va putea fi de folos acţiunilor pe care le întreprindeţi cu scopul finalizării acestei investiţii prioritare pentru judeţele Braşov, Covasna şi Harghita. Închei menţionând încă o dată că demersul nostru nu este un demers politic şi că ne facem simpla datorie de a aduce pe agenda Parlamentului României problemele stringente ale comunităţii braşovene, exprimate de către cetăţenii Braşoveni în cadrul campaniei ADDJB la care am făcut referire în prezenta adresă”, arată preşedintele agenţiei, Mihai Pascu (foto), în scrisoarea citată.
ADDJB a realizat în 2010 „Strategia de dezvoltare a judeţului Braşov orizonturi 2013 - 2020 - 2030”, document programatic adoptat de plenul Consiliului Judeţean Braşov având ca orizont de timp anul 2030.
Principalul factor de risc care poate aduce impedimente şi întârzieri planurilor de dezvoltare durabilă a judeţului şi a regiunii din care facem parte îl constituie accesibilitatea deficitară în zona noastră. Mai exact, lipsa autostrăzilor care să lege Braşovul de principalele rute comerciale naţionale şi europene, precum şi lipsa aeroportului la Braşov constituie principalele puncte slabe şi factori de risc semnalate de către toţi cei intervievaţi.
Mai mult, în urma discuţiilor avute cu partenerii locali ai agenţiei rezultă că lipsa acestor infrastructuri de transport duce la pierderea avantajului competitiv al firmelor braşovene faţă de concurenţa pe diverse domenii de activitate şi creează premise pentru luarea unor decizii ale antreprenorilor privaţi în sensul relocării activităţilor acestora în zone cu accesibilitate mult mai bună. Asemenea decizii ar duce la o involuţie economică a Braşovului şi a zonei, cu consecinţe dezastruoase pentru societatea braşoveană în ansamblu.
„ADDJB s-a alăturat demersului de susţinere a continuării investiţiilor şi finalizării lucrărilor de construire a Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav datorită faptului că realizarea obiectivelor menţionate în strategia de dezvoltare a judeţului Braşov depinde în mod esenţial de accesibilitatea în judeţ a investitorilor, a turiştilor, a mediului economic”, mai arată sursa citată.
Comentarii
nu este nici un comentariu
Adaugă un comentariu