Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 18:01

Acord de mediu pentru construcţia căii ferate spre aeroportul de la Ghimbav

Autor:

Publicat la 09 iulie 2021

Acord de mediu pentru construcţia căii ferate spre aeroportul de la Ghimbav

Comisia de Analiză Tehnică din cadrul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Braşov a dezbătut miercuri, 7 iulie, proiectul întocmit de CFR pentru realizarea conexiunii feroviare spre aeroportul de la Ghimbav. Acesta a fost depus la APM de către proiectant în vederea obţinerii acordului de mediu, fără de care nu se poate emite documentaţia efectivă pentru realizarea investiţiei.
Calea ferată, considerată esenţială în perspectiva operaţionalizării viitorului aeroport, urmează să fie realizată cu fonduri europene, ceea ce va însemna o degrevare a bugetului Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA cu aproximativ 300 de milioane de euro, valoare la care este estimată lucrarea. Calea ferată ar urma să intre în perimetrul aeroportului şi să ajungă în zona parcării, unde ar urma să fie amenajată o mică „gară” care să ofere facilităţi de aşteptare atât pentru cei care vor să utilizeze trenul, cât şi pentru cei care vor veni cu cursele de autobuz, care ar urma să facă legătura cu municipiul sau cu judeţul.
În septembrie anul trecut, CFR a semnat cu proiectanţii bucureşteni de la Baicons Impex contractul pentru realizarea studiul de fezabilitate în vederea amenajării unei legături feroviare între Gara Braşov şi Aeroportul de la Ghimbav. Pentru realizarea acestor documentaţii, CFR Infrastructură plăteşte 1.424.000 lei, cu tot cu TVA (1.200.000 lei, fără TVA) şi pe lângă studiul de Fezabilitate final pentru „Realizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internaţional Braşov Ghimbavˮ, contractul include şi studiul de traseu pentru legătura la magistrala 300 în zona Bod-Feldioara pentru sporirea accesibilităţii şi pentru realizarea unei legături directe cu Terminalul intermodal Feldioara, întocmit similar unui studiu de prefezabilitate, precum şi studiul privind electrificarea traseului Braşov – Bartolomeu (– Ghimbav) – staţie Terminal AIBG – legătura cu magistrala 300, întocmit similar unui studiu de prefezabilitate.
Planuri pentru conectarea Aeroportului de la Ghimbav la reţeaua de căi ferate au existat încă din anul 2018, când au fost iniţiate discuţii concrete între conducerea administraţiei judeţene şi cea a Regionalei braşovene de Căi Ferate. Încă de atunci, Regionala CFR Braşov a realizat un studiu de traseu preliminar care a scos în evidenţă mai multe soluţii de realizare a racordului feroviar pentru Aeroport. (BizBrasov.ro)

+2 -1

Comentarii

'Lazar'

2021-07-09 10:28:48


'Statie de tramvai metropolitan si mica gara pentru transport marfa la terminalul cargo. Sper sa fi demarate repede formalitatile pentru realizarea constructiei.'

'Raoke'

2021-07-09 07:26:39


'300 de milioane de euro....Uauuu... nu se lasa ... unii vor neaparat la racoare.... Se ocupa Necolaiciuc de achiziții de va costa atat?'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie