Curs BNR

1 EUR = 4.9754 RON

1 USD = 4.6739 RON

1 GBP = 5.8294 RON

1 XAU = 359.4100 RON

1 AED = 1.2727 RON

1 AUD = 3.0029 RON

1 BGN = 2.5439 RON

1 BRL = 0.8841 RON

1 CAD = 3.3857 RON

1 CHF = 5.1301 RON

1 CNY = 0.6459 RON

1 CZK = 0.1973 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0958 RON

1 HUF = 1.2669 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0239 RON

1 KRW = 0.3381 RON

1 MDL = 0.2628 RON

1 MXN = 0.2760 RON

1 NOK = 0.4260 RON

1 NZD = 2.7610 RON

1 PLN = 1.1462 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1437 RON

1 UAH = 0.1182 RON

1 XDR = 6.1501 RON

1 ZAR = 0.2467 RON

Editia 8166 - 19 apr 08:02

Acesta e dezastrul. Cine Și-l asumă?

Autor: Ionut DINCA, Buna Ziua Brasov

Publicat la 23 noiembrie 2012

Ruinele Hidromecanica, Prefa, IUS, Tractorul, Lemexim, Romacril RâȘnov, Rulmentul, Romradiatoare – acestea sunt „realizările” celor care vor să ia din nou Puterea

Acesta e dezastrul. Cine Și-l asumă? Ruinele Hidromecanica, Prefa, IUS, Tractorul, Lemexim, Romacril RâȘnov, Rulmentul, Romradiatoare – acestea sunt „realizările” celor care vor să ia din nou Puterea. O realitate pe care o vor uitată. Brașovul are nevoie de locuri muncă, de o nouă politică, una care să atragă investitori, nu samsari imobiliari care să facă afaceri cu terenurile vechilor fabrici. România fost singura țară care și-a vândut resursele și fabricile pe nimic, chiar dacă orice țară ar trebui să își apere avuția. Am ajuns slugi în propria țară, cumpărând comsbustibili pe bani grei de la străini, camioanele și tractoarele străinilor, chiar și mâncarea din supermarketurile altora. A plătit cineva pentru toate acestea?! După 23 de ani de la așa-zisa libertate, pentru care s-a vărsat mult sânge, rezultatele sunt de-a dreptul catastrofale. Incompetența politicienilor care s-au perindat la guvernare, după Revoluție, a dus la îngroparea industriei brașovene și la desființarea a câtorva zeci de mii de locuri de muncă. Mai grav este că tocmai acei oameni politici, care au închis fabricile, vin în continuare în fața alegătorilor cu fel de fel de promisiuni, fără să își asume vreo vină pentru acest dezastru. În opinia acestora, deciziile au fost foarte bune și nimeni nu este vinovat că, acum, sunt mii de șomeri, iar soluția pentru brașoveni este să ajungă robi în țări străine. „Până în 1989, Brașovul era inima, vâna industriei românești, unde lucrau 300.000 de oameni, muncitori calificați, ingineri de marcă, specialiști, care-și puteau întreține familiile. Acum, orașul este plin de șomeri, de brașoveni stresați de grijă zilei de mâine”, a explicat consilierul local Antonela Simion, candidat din partea Partidului Poporului – Dan Diaconescu pentru un post de senator în Colegiul 3 (municipiul Brașov: Centru – Centrul Civic – Griviței – Scriitorilor – Craiter – Noua – Răcădău). În loc de uzine, pârloage și promisiuni În locul marilor uzine au rămas doar pârloage, iar mult-așteptații investitori întârzie să apară. „Cu ani în urmă, la Hidromecanica, lucrau 3.000 de brașoveni care produceau sisteme hidraulice performante. Astăzi, găsim un zid, o grămadă de moloz și… mulți șomeri. Și pe imensa platformă Tractorul, ajunsă acum o ruină, 25.000 de brașoveni produceau unele din cele mai bune și fiabile tractoare atât pentru agricultură românească, cât și pentru Europa și Asia. Acum, cumpărăm tractoare din alte țări, în timp ce oameni foarte pregătiți au rămas în șomaj sau lucrează pe șantiere”, a exemplificat Antonela Simion o parte a dezastrului dirijat de parlamentarii României. Mii de specialiști abandonați Brașovenilor li s-au promis în locul acestor hale, vândute la prețuri modice, mari centre comerciale și hoteluri, care, oricum, nu îi încălzesc cu nimic pe brașoveni, ținând cont că, practic, nu mai există producție, iar puterea de cumpărare scade de la o zi la alta. Așa-zișii investitori au ajuns să se îmbogățească doar din vânzarea fierului vechi, iar promisiunile de reluare a producției și reangajare a foștilor muncitori au rămas numai un vis frumos. „Unde vedem această poartă în paragină cu un rulment desenat pe ea, cândva, 5.000 de brașoveni foarte calificați produceau rulmenți. Acum, se vede un pustiu. Se văd geamuri sparte, hale fără utilaje, oameni necăjiți, o mulțime de specialiști abandonați. În 1989, la Autocamioane Brașov, erau 25.000 de angajați care produceau peste 12.000 de camioane pe an care împânzeau drumurile României. Toate aceste locuri de muncă pierdute, toți acești șomeri, sunt suma greșelilor celor care au reprezentat și reprezintă nevoile și interesele brașovenilor”, a subliniat Antonela Simion. Potențial pe care trebuie să îl exploatăm Soluția pentru ca acest dezastru să fie stopat este ca brașovenii să îi sancționeze, pe 9 decembrie, pe acești politicieni, care doar știu să promită și să mintă, aducându-i pe mulți brașoveni în pragul sărăciei. Brașovul are potențial să producă, acest lucru fiind demonstrat de faptul că în întreprinderile de la poalele Tâmpei au făcut, până în 1989, de la piulițe și șuruburi, până la avioane și elicoptere. Antonela Simion crede că Brașovul va putea produce din nou, iar acest potențial, al forței de muncă calificate și al specialiștilor existenți trebuie exploatat. În acest sens, este nevoie de susținere, atât pe plan local, cât și pe plan național, în dezvoltarea unor proiecte și mai ales în vederea atragerii de noi investitori și nu doar de samsari imobiliari care să facă afaceri cu terenurile vechilor fabrici. „Au trecut mai bine de 20 de ani și aceeași oameni, cu aceleași promisiuni, fără soluții, le cer brașovenilor încrederea. Cred că am învățat suficient din aceste greșeli, astfel încât ele să nu se mai repete. Brașoveni trebuie să-și recâștige demnitatea, normalitatea și speranța în viitor”, a subliniat candidatul PP-DD pentru un post de senator în Colegiul 3.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie