Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 18:26

Accizele, un nou caz „taxa auto”?

Autor:

Publicat la 20 decembrie 2014

Cetăţenii şi-ar putea cere banii în instanţe, iar statul riscă sancţiuni europene

Accizele, un nou caz „taxa auto”?

Decizia Ministerului de Finanţe de a menţine cursul de schimb artificial de 4,73 lei/euro, anul viitor, în loc de 4,5 lei/euro cât ar fi fost conform Codului Fiscal, riscă să declanşeze o procedură de încălcarea tratatului de aderare din partea Comisiei Europene, dar şi acţiuni în justiţie ale cetăţenilor, consideră specialiştii în taxare citaţi de Capitaş. „Apreciem că astfel de prevederi (menţinerea cursului de 4,73 lei/euro) nu sunt în linie cu directivele europene în materie de accize, situaţie în care România riscă deschiderea unei proceduri de infringement de către Comisia Europeană”, afirmă Alexandru Cristea, TZ&A Tax.
Într-o postare pe blogul său, fostul preşedinte al Fiscului, Sebastian Bodu, prezintă argumentele pe baza cărora Comisia Europeană ar putea declanşa procedura şi precizează că a transmis materialul spre analiză forului european. În acelaşi timp, el susţine că, dată fiind încălcarea directivelor comunitare, cetăţenii se pot adresa justiţiei, la fel cum s-a întâmplat, începând din 2007, în cazul taxei auto (taxa de primă înmatriculare, devenită timbru de mediu).
„Directivele europene, chiar dacă nu se aplică direct, precum regulamentele, ci necesită a fi transpuse astfel încât să se atingă rezultatul lor, sunt obligatorii în ceea ce priveşte persoanele. În acest sens, Curtea Europeana de Justitie a precizat că în special atunci când autorităţile comunitare, prin directivă, au impus statelor membre obligaţia de a urma o anumită cale de conduită, efectul util al acestui act ar fi diminuat dacă persoanele ar fi împiedicate să o invoce în faţa tribunalelor naţionale şi dacă acestea din urma ar fi împiedicate să o ia în considerare ca element de drept comunitar”, susţine Sebastian Bodu.
După introducerea taxei auto în 2007, România a fost supusă unei proceduri de infringement care a dus la modificări repetate pentru a fi respectate cerinţele comunitare. Pe scurt, Comisia considera că taxa era o barieră pentru libera circulaţie a mărfurilor de vreme ce maşinile la mâna a doua aduse din alte ţări UE erau taxate, iar cele autohtone nu. În ciuda modificărilor, Comisia a continuat procedura până când guvernul a renunţat la principiile iniţiale de calcul. Concomitent cu procedurile europene, mai mulţi cetăţeni au pornit acţiuni în instanţe pe care le-au şi câştigat. Statul a returnat sute de milioane de lei ca urmare a acestor demersuri.
 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie