Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8169 - 24 apr 09:56

Abonamentele RAT cu „revizuire” trimestrială, din nou la mediere, la prefect

Autor: Adina CHIRVASĂ

Publicat la 16 februarie 2017

Birocraţie pe circuitul Asociaţia Foştilor Deţinuţi Politic - Casa de Pensii - RATBV SA

Abonamentele RAT cu „revizuire” trimestrială, din nou la mediere, la prefect

Foştii deţinuţi politic se simt în continuare umiliţi de sistemul de obţinere a abonamentelor gratuite pe autobuzele şi troleibuzele RAT. Nu este pentru prima oară când seniorii reclamă faptul că, la fiecare trei luni, stau la coadă la sediul Regiei de Transport să-şi ridice abonamentele, care ar putea fi obţinute mult mai uşor. Casa de Pensii, cea care face decontările pentru această gratuitate, propune achitarea doar a călătoriilor efectuate,  lucru pe care RAT-ul l-ar fi respins. Reprezentanţii RAT arată însă că nu există o propunere în acest sens.

AFDPR: Verificarea „a murit/n-a murit beneficiarul” ne umileşte trimestrial la cozi
Înainte, abonamentele se completau nominal şi cu datele de identificare ale fiecărui beneficiar de către angajaţii RAT şi se distribuiau pe un an întreg. Erau ridicate apoi de reprezentanţii Asociaţiei Foştilor Deţinuţi Politic, de unde puteau fi luate oricând de cei îndreptăţiţi. De aproximativ patru ani, situaţia s-a schimbat. Acum oamenii sunt nevoiţi să stea trimestrial la cozi, lucru pe care reprezentanţii Asociaţiei Foştilor Deţinuţi Politic l-au mai reclamat în cadrul şedinţelor de Comitet Consultativ pe problemele persoanelor vârstnice, de la Prefectură. Ei spun că evidenţele computerizate i-ar putea scuti pe seniori de a la mai duce aceleaşi acte mereu, acestea putând fi accesate cu un simplu click. „Casa de Pensii este aceea care află prima când ai murit şi dacă ţi-a dat legitimaţia RAT-ul pe un an, Casa de Pensii vine – pardon, a murit în februarie, îţi plătesc doar pentru două luni, foarte uşor se poate face regularizare trimestrial sau la sfârşit de an şi nicidecum să-i duci pe ai mei să stea cu picioarele în zăpadă la poarta RAT-ului, pe ploaie”, a explicat, la şedinţa de ieri de la Prefectură, Octav Bjoza (foto), preşedinte AFDPR.



Casa de Pensii: S-a cerut prelungire automată, cu verificare prin suprapunerea bazelor de date
Cei de la Casa de Pensii Braşov susţin că au încercat să găsească o formulă pentru ca situaţia să nu se repete trimestrial, dar că ar fi fost refuzată. Acum, decontarea abonamentelor de către Casa de Pensii se face în baza unui protocol. „Noi, Casa de Pensii, suntem cei care plătim aceste călătorii şi le plătim în baza unui protocol. Protocolul acesta, în mod normal, având în vedere că RAT Braşov este o societate care s-a modernizat şi în momentul de faţă sistemul lor de contorizare este modern, ar putea să solicite ca noi să decontăm numărul de călătorii. Noi am propus un asemenea contract în care să plătim numărul de călătorii făcut de beneficiarii legilor speciale, dar RAT Braşov a refuzat, pe motiv că sistemul, vezi Doamne, n-ar funcţiona. Drept pentru care am făcut un compromis şi am mers pe vechea formă de protocol transmisă de Casa Naţională. Prevede că persoana trebuie să se prezinte o dată la 3 luni la RAT. Dar RAT nu mai dă abonamente, dă, de fapt, nişte carduri care ar putea fi încărcate simplu, dacă ar accepta o nouă variantă de protocol – aceea în care Casa de Pensii să deconteze numărul călătoriilor în total (...) în baza unei baze de date comune pe care am constitui-o şi în care pensionarul n-am mai trebui să se prezinte la Casa de Pensii sau la RAT. Să încarce automat şi s-ar face doar schimb de baze de date”, a detaliat Ioan Pamparău (foto), director executiv adjunct Casa de Pensii Braşov.



RATBV SA: Se lucrează după protocolul impus de Casa de Pensii, nu s-a solicitat o modificare a convenţiei
Reprezentanţii RAT invocă prevederi legale şi o convenţie între RAT şi Casa Judeţeană de Pensii prin care vârstnicii sunt chemaţi trimestrial pentru reîncăcrarea abonamentelor. „De mai mulţi ani de zile, fosta Regie Autonomă de Transport, actuala RAT BV SA, eliberează bilete sau carduri de transport gratuite, după prezentarea unor documente justificative, documente care ajung ulterior la Casa Judeţeană de Pensii, acesta fiind efectul expres al legii. La ora actuală există o convenţie între RATBV SA şi Casa de Pensii Braşov, prin care încărcarea acestor carduri de călătorie şi predarea documentelor justificative se face trimestrial. Încărcarea cardurilor şi predarea documentelor personale, precum şi semnarea de primire, se face, potrivit legii, personal”, a explicat Silviu Ştefan, purtător de cuvânt RAT SA Braşov.
Cât priveşte schimbarea modului de decontare a abonamentelor, reprezentanţii Regiei Autonome de Transport susţin că aşa a fost stabilit prin convenţie. „În măsura în care se doreşte modificarea acestei convenţii, nu putem decât să adresăm o invitaţie celor care doresc modificarea acestui document pentru a lua parte la discuţii în vederea găsirii soluţiilor optime. RAT BV SA nu a primit o asemenea solicitare, nu am cunoştinţă eu de a se primi o asemenea solicitare”, a mai precizat Silviu Ştefan (foto).



Seniorii spun că validatoarele nu prea funcţionează
Seniorii s-au plâns şi că aparatele de imprimat biletele din autobuze nu funcţionează mereu. Reprezentanţii RAT spun că au existat astfel de probleme din cauza condiţiilor meteo, dar regula este că dacă validatorul nu funcţionează, maşina nu pleacă pe traseu până nu sunt reparate. Oricum, vor fi făcute noi verificări, iar cei care observă astfel de probleme, sunt rugaţi să le semnaleze la numărul 0368.800.600 sau la adresa de email: comunicare@ratbv.ro. În următoarea şedinţă de Comitet Consultativ pe persoanelor vârstnice, reprezentanţii RAT sunt chemaţi să prezinte situaţia şi să găsească soluţii împreună cu cei direct implicaţi.


 
 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie