Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 13:09

A terminat Autovehicule Rutiere la Braşov, face vapoare la Călăraşi

Autor:

Publicat la 20 februarie 2019

Emil Lupu lucrează totul manual şi spune că primeşte atât de multe comenzi încât le refuză

A terminat Autovehicule Rutiere la Braşov, face vapoare la Călăraşi

În Delta Dunării nu e om care să nu fi auzit de inginerul Emil Lupu, datorită bărcilor pe care le face. Are 55 de ani şi este inginer mecanic, absolvent al Facultăţii de Autovehicule Rutiere din Braşov în anul 1992.
El spune că primeşte atât de multe comenzi încât le refuză, pentru că este foarte punctual şi îi place să se ţină de cuvânt, după cum susţine acesta. Îşi are atelierul în Călăraşi şi lucrează totul manual. Schiţele le realizează acasă pe o planşă de doi metri, mai apoi le scoate pe şabloane din lemn şi în final toarnă matriţele.
Prima barcă a construit-o în 1993 şi era cu vele. Acum realizează trei modele de ambarcaţiuni. În funcţie de dotări şi de cerinţele clientului, în prezent preţul unei bărci variază în 2.500 şi 3.000 de euro. Ambarcaţiunea are 5,75 m lungime şi 1,75 m lăţime, cu motor de 70 de cai şi suportă o greutate de o tonă, iar realizarea ei durează aproximativ 40 de zile. Sunt modele care ajung şi la 5.000 de euro, mai late, realizate însă pe altă structură.
Anual, Emil Lupu lucrează câte 10 bărci, îi ia aproximativ 40 de zile pentru o barcă. Spune că sunt şi perioade când nu câştigă nimic, atunci când se dedică realizării schiţelor şi proiectelor sale. Se declară un autodidact şi spune că i-a plăcut mereu să ţină pasul cu noutăţile. „Nu mi-am dorit să mă îmbogăţesc din construirea bărcilor, a fost un hobby pe care l-am ridicat la nivel de artă. Atunci când îţi place ceea ce faci intervin ambiţia şi perseverenţa de a realiza lucrurile cât mai bine”, spune constructorul de bărci, într-un interviu pentru Adevărul.
„Nu am avut ambarcaţiuni implicate în accidente. Nu s-a întâmplat vreodată ca barca să se răstoarne din cauza vreunei neglijenţe de construcţie, să pună în pericol vieţile oamenilor. Evident că se pot întâmpla nenorociri, dar până acum nimic nu a fost provocat de vreun defect de construcţie al ambarcaţiunii pe care am realizat-o“, mai spune Emil Lupu. Pasiunea o are din copilărie. „La Casa Pionierului am început cu navomodele, aeromodele, bărci, tot ce este legat de construit, proiectare, gândire analitică şi planuri bine puse la punct. Cred că şi dragostea pentru natură şi pentru pescuit, faptul că sunt născut aici, pe malul Borcei, toate m-a făcut să mă îndrept către acest lucru”, povesteşte inginerul.

+4 -1

Comentarii

Gelulache

2019-02-20 09:11:07


Ce vremuri.... „Casa Pionierilor”. Frumos loc. Acum cine știe pe mâna cărui șobolan nespălat a ajuns.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie