Curs BNR

1 EUR = 4.9714 RON

1 USD = 4.6645 RON

1 GBP = 5.8281 RON

1 XAU = 359.6861 RON

1 AED = 1.2702 RON

1 AUD = 3.0351 RON

1 BGN = 2.5418 RON

1 BRL = 0.9160 RON

1 CAD = 3.3961 RON

1 CHF = 5.1091 RON

1 CNY = 0.6445 RON

1 CZK = 0.1960 RON

1 DKK = 0.6664 RON

1 EGP = 0.0981 RON

1 HUF = 1.2695 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0434 RON

1 KRW = 0.3379 RON

1 MDL = 0.2626 RON

1 MXN = 0.2831 RON

1 NOK = 0.4295 RON

1 NZD = 2.7852 RON

1 PLN = 1.1672 RON

1 RSD = 0.0424 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4309 RON

1 TRY = 0.1443 RON

1 UAH = 0.1183 RON

1 XDR = 6.1441 RON

1 ZAR = 0.2488 RON

Editia 8162 - 15 apr 08:09

A preluat din 2016 frâiele afacerii de familie şi a triplat cifra de afaceri în 6 ani

Autor:

Publicat la 22 august 2023

A preluat din 2016 frâiele afacerii de familie şi a triplat cifra de afaceri în 6 ani

A preluat din 2016 frâiele afacerii de familie din domeniul contabilităţii şi consultanţei şi a triplat cifra de afaceri în şase ani, ajungând o referinţă pe piaţa regională de specialitate. La prima întâlnire pare un tip extrem de serios, uşor intimidant. Are o personalitate extrem de puternică, însă este modest atunci când se referă la propria persoană sau la realizările sale.
Spune lucrurilor pe nume şi îşi asumă permanent responsabilitatea pentru ghidajul financiar şi contabil a peste 200 de companii mici, medii şi mari din toate zonele economice.
După primele 5 minute de conversaţie, îţi dai seama că ai totuşi de-a face cu un om care ştie să şi râdă, autoironia fiind unul dintre atributele caracteristice lui Sorin Bâscă, managing partner la Cont Consulting.
„Eram în clasa a IV-a, sora mea era în clasa I, părinţii mei primiseră o moştenire de la o mătuşă din Bucureşti cu care cumpăraseră două calculatoare, transformând sufrageria apartamentului în care locuiam în birou de contabilitate.
Bineînţeles că noi n-aveam voie să intrăm acolo şi bineînţeles că intram când părinţii erau plecaţi de acasă. Atunci am văzut prima dată un articol contabil, 628 = 401 şi mă miram împreună cu sora mea că nu ştiu nimic părinţii noştri din moment ce în munca lor 628 este egal cu 401 …”.

Primii bani din contabilitate, undeva la 10 – 11 ani
„Pe vremea aceea totul se ţinea cu pixul pe hârtie, nu prea existau programe informatice de contabilitate. Raportările financiare, sau bilanţurile cum sunt cunoscute popular, se scriau pe hârtie şi se depuneau la Direcţia de finanţe, apoi la Registrul comerţului. Tatăl meu, absolvent de facultate de cibernetică, scrisese un program care tipărea rândurile din raportarea financiară şi sumele care trebuiau trecute în dreptul fiecărui rând.
Acesta a fost primul meu job, transcrierea listelor generate din programul făcut de tatăl meu pe formularele oficiale şi depunerea acestora la autorităţi. Cu mâna stângă urmăream rândurile cu rigla, ca să nu scap vreunul şi cu mâna dreaptă treceam sumele în formulare.
Ţin minte că primeam 5 lei pentru transcriere şi încă 5 lei pentru depunere. Aşa am făcut primii bani din contabilitate, în vacanţe, transcriind şi depunând raportări financiare”.

Cont Consulting, o companie pornită în 1994 şi în creştere permanentă
„Afacerea cu contabilitatea a pornit cam din 1990, ambii mei părinţi aveau şi alte locuri de muncă, însă foarte multe cunoştinţe începuseră să deschidă afaceri şi nu aveau habar despre ce trebuie să facă pentru a declara şi plăti impozitele datorate către stat şi apelau la părinţii mei. Era o perioadă de expansiune economică, imediat după Revoluţie multă lume începuse să aducă bunuri din străinătate, cererea era foarte mare pe piaţa internă şi practic se vindea orice”.
Prima afacere a purtat denumirea de Biroul de Evidenţă şi Expertiză Contabilă (BEEC), era o formă de organizare a activităţii economice specifică acelor vremuri, când încă nu prea existau societăţi comerciale. Biroul a funcţionat până în 1994 când a fost înfiinţată firma Cont Consulting.
Afacerea a crescut constant, singurul an în care cifra de afaceri a scazut fiind în 2009, mulţi clienţi ai companiei încetându-şi activitatea după criza financiară din 2008.
Recunoaşterea oficială a venit în 2016, când filiala Braşov a Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România (CECCAR) a acordat firmei Cont Consulting titlul de cea mai bună firmă de expertiză contabilă din judeţul Braşov, în urma auditului calităţii realizat de personalul autorizat al filialei.
Ulterior, firma a fost în fiecare an în topurile întocmite de CECCAR şi Camera de Comerţ şi Industrie Braşov ca cifră de afaceri, fiind una dentre cele mai mari din judeţul Braşov.

Secretele afacerii: organizarea şi munca în echipă
„Mulţi colegi de-ai noştri fac de toate, contabilitate, salarii, resurse umane, modificări juridice, toate activităţile executate de aceeaşi persoană. Părerea mea este că acest tip de organizare creşte riscul unor erori semnificative, nu există o persoană care să le ştie pe toate şi este imposibil să fii permanent informat în toate aceste domenii.
De aceea am separat aceste servicii la Cont Consulting, contabilitatea şi salarizarea de-o parte, resursele umane şi departamentul juridic funcţionează separat. A fost destul de greu să implementăm acest sistem pentru că a trebuit să sistematizăm şi modul de interacţionare dintre fiecare departament, am avut destule erori de sincronizare, însă am învăţat din greşeli şi am implementat proceduri.
Acum avem şi departament care se ocupă de latura administrativă a muncii noastre, evidenţa declaraţiilor depuse, a recipiselor primite la aceste declaraţii, a relaţiei cu ANAF şi evidenţei clienţilor societăţii noastre. În plus, am înfiinţat un post de control, o persoană care verifică munca tuturor colegilor, rulează o procedură de verificare şi corectează eventualele erori.
Cel mai important lucru este coeziunea echipei. Râdem împreună, plângem împreună, ne susţinem unul pe celălalt. Cu timpul, integrarea în echipă a devenit unul dintre cele mai importante teste pe care noii colegi au trebuit să le treacă, pe lângă aplicarea competenţelor profesionale.
Am avut colegi care funcţionau foarte bine în mod individual, erau foarte bine pregătiţi profesional, dar nu au reuşit să se integreze în echipa noastră sau nu s-au putut adapta la modul nostru de lucru şi au plecat. Cred că varianta actuală a echipei este cea mai bună pe care a avut-o compania vreodată”.

Cea mai mare problemă: lipsa de personal
„Avem o problemă, nu doar noi, cred că este naţională: lipsa de personal. Foarte multe persoane au plecat sau pleacă din ţară, populaţia activă scade, iar noi nu reuşim să aducem destule persoane pentru a suplini aceste ieşiri din piaţa muncii. Acest fenomen este dublat şi de presiunea pe care multinaţionalele o pun pe salarii, pentru aceste companii fiind mult mai uşor să supraliciteze la salarii, pentru că dezvoltă o valoare adăugată destul de mare. (BizBraşov.ro)

+3 -5

Comentarii

'MARIA'

2023-08-23 07:18:08


'Adica plange beizadeaua ca nu are slugi destule, sa poata el huzurii linistit.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie