Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8169 - 24 apr 04:26

A fost „efectul de turmă”. Pilotul Titi Aur explică cum se putea evita carambolul de pe centura Braşovului

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 07 ianuarie 2021

A fost „efectul de turmă”. Pilotul Titi Aur explică cum se putea evita carambolul de pe centura Braşovului

Titi Aur, specialist în conducere defensivă, a explicat ce pot face şoferii pentru a evita caramboluri pe şosele aglomerate. Asta în contextul în care, ieri dimineaţă, pe varianta ocolitoare a Braşovului, nu mai puţin de 23 de maşini s-au ciocnit.
„Vorbim de efectul de turmă când vorbim de accidente în lanţ, mai ales pe autostradă. Cum se explică asta? Eu merg liniştit, în condiţii de vizibilitate redusă, şi cred eu că o viteză de 90 km/h e viteza de siguranţă. Altul pe lângă mine, în paralel, are tendinţa să meargă mai repede. Când ajunge în dreptul meu are tendinţa să mă şi depăşească. Şi atunci apare în şoferi orgoliul. Pe ideea «dacă ăla poate, înseamnă că se poate, sunt eu mai fraier?». Şi merge şi primul şofer mai tare. Şi tot aşa. Dacă am măsura viteza de deplasare a unei coloane de maşini la intrarea pe autostradă din Bucureşti spre Constanţa, să zicem, am vedea că e mai mică decât viteza de peste 40-50 km. De ce? Pentru că apare efectul de turmă. Dacă alţii merg repede, înseamnă că se poate. Şi ne împingem unul pe altul, intrând în zona de risc. Mintea noastră nu se gândeşte la pericol, ci la ce fac ceilalţi. Şi cât timp nu se întâmplă nimic în faţă, nici nu contează ce am făcut. Chestiunea asta e valabilă în toată lumea, nu doar în România. Când apare ceva, fie unul oprit, fie unul care merge încet, bineînţeles că distanţa mică şi viteza mare duc la frânări bruşte şi la carambol”, a declarat  Titi Aur pentru DC News.

Regula „celor două secunde”
„Deşi în lege nu este reglementată o distanţă minimă, în zona condusului defensiv este implementată ideea celor două secunde faţă de maşina din faţă noastră. Cum se face asta? Când maşina din faţă trece pe lângă un obstacol fix, eu, cel din spate, număr «1001, 1002…». Şi trebuie să nu fi trecut de acelaşi obstacol înainte să ajung la 1002. Astea două secunde, traduse în distanţă, înseamnă cam jumătatea în metri a vitezei cu care merg. La 100 km/h înseamnă 50 de metri distanţă. Dar cum e greu să apreciezi distanţa, atunci cu secundele e mult mai simplu. Tot regula condusului defensiv spune că mergi la 2 secunde faţă de maşina din faţă când ai vizibilitate şi aderenţă perfectă. Cu fiecare 5 metri în plus ai maşinii pe care o conduci, mai măreşti cu o secundă. Dacă eşti o maşină lungă, ca de exemplu camion, dubă, autobuz, trebuie mărită distanţa cu cel puţin o secundă. La fel şi când scade vizibilitatea, aderenţa sau apare aglomeraţia!”, a mai spus Titi Aur.

CITEŞTE ŞI: „Drumul orbilor”. 23 de șoferi în coliziune pe ocolitoarea Brașovului. Circulație blocată total 2 ore

+2 -3

Comentarii

'rammstein'

2021-01-07 07:47:02


'auzi ba soferul lui haur,da de ce nu te iei de aia cu sarea si nisipul ??...sa te vad pe tine intr-o situatie asemanatoare,apropo ce-ai facut la raliul brasovului proba valea garcinului intr-o vara !!.ai intrat ca boul intr-un gard ..praf masina si copilotul a zburat prin parbriz...ei cum e ba boule !!!..'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie